• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Tinga förresten: låter som en GRYM resa! Min chef har precis varit i de krokarna för att närvara på sin dotters examensfest (hon har pluggat ett college-år i USA) och sedan har de rest runt till just de ställena du beskriver. Han kom tillbaka idag rätt brun...

• _koko_

Liten - ja, och vädret ska ju bli toppen hela helgen!! Åhh, vad jag längtar efter en filt i skuggan (klarar bara solen korta stunder just nu), en bra bok och något gott att dricka...

Cicci - Ja, det är ju i dina krokar!! Nästa år kanske vi kan åka dit allihop! Männen får sitta barnvakt och vi kan supa och lyssna på hårdrock. :D

• mugglesfan

Vad är förresten grejen med en skötväska? Varför måste man ha en speciell "skötväska" - duger det inte lika bra med en vanlig väska/ryggsäck? El är det ngt speciellt behov jag som förbisett?

• Tinga

Ja, det ska verkligen bli kul att komma till "the wild west"! Ännu roligare om det dessutom blir en semesterbebis, men det försöker jag att inte tänka på alltför mycket. Förhoppningsvis blir resan så kul att bebisproduktionen blir av underordnad betydelse.

• mugglesfan

Tinga: vår bebis är ju tillverkad i Thailand på bröllopsresan. Jag hade med mig både rosenrot, Bisolvon och ÄL-stickor men jag var så avslappnad så jag orkade inte bry mig, så jag använde inget av det. Men det tog ändå (det var 5:e försöket)

• Victory

Koko och alla ni andra: Tack för medlidandet!

Och koko igen, och Liten och alla som mår dåligt: Hoppas att det snart känns bättre!

Själv mår jag rätt bra idag, det är ju fredag och examensdag! Kom nyss från kyrkan (som jag jobbar intill) för att se de mindre barnens skolavslutning och få lite sommarlovskänsla. Det är inte sommar förrän man sjungit "Den blomsterid...". Så NU är det sommar!!!

• Victory

...och jag får dricka vin några helger till!!! Ska nog sprätta en flaska redan i helgen!

(måste ju tänka positivt!)

• Tinga

Heja dig, Victory! Skönt att höra att du är glad idag! Och jag håller med dig - det är inte riktigt sommar förrän man sjungit Den blomstertid.

Muggles - hoppas att jag också lyckas vara avslappnad så att det blir en semesterbebis! Just att slappna av tror jag är en viktig ingrediens, men hur gör man det på beställning?!?

• Liten med Mindre

Victory - härligt att du kom igång igen så snabbt. Drick ett glas för mig också är du snäll! Du anar inte vad jag suktade efter makens glas i lördags på hotellet. *dreglar*

• Liten med Mindre

Och Victory - ihop med vinplanerna - glöm inte att planera in lite grejor som blir mindre roliga om man är gravid, eller som inte går att genomföra. :D

Svar på tråden När märker man av det?