• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Sorry girls, nu måste jag jobba lite igen!

Puss på er i sommarvärmen! :p :p :p

• Oms

tråkigt som jag har på jobbet så kastar jag mig in i "debatten" om choklad/havrebollar.

uppväxt m att säga negerbollar utan att i öht lägga ngn värdering i det, vid första kontakten m en mörkhyad som 15-åring (japp - bott i oinvandrat område) så kom det på tal och jag tyckte hon var löjlig, idag när jag bor m en mörkhyad man och har barn med en ja då har jag ju lärt mig att ordet neger har inget m chokladbollar at göra i öht!

"Det var då" som jag brukar säga när ngn strider för ordet, japp vi var okunniga tidigare (tänk på pippi och negerkungen) men idag är vi inte det och därför ska vi inte längre använda ordet.

och vi som inte har historian m slaveri bakom oss på samma sätt som mörkhyade har kan inte på ngt sätt relatera till hur det känns att en gammal benämning på deras hudfärg ger namn åt ett bakverk...

fast idag tycker jag nog att de flesta säger chokladbollar (även jag), det går om man vill:)

• Oms

sweet - du har rätt i US e det helt galet m den debatten, mörkhyade ifrån anadra länder som har sina rötter kvar är inte alls lika rabiata som just african-american

• Vänner-fan

Måste bara flika in * med munnen full av hotan-totan* att när jag blir allmänt godissugen men inte orkar/vill köpa godis häller jag lite havregryn, socker och smör i en kastrull, låter det smälta ihop och äter det sedan. I scouterna kallade man det Hotan-totan... (Då gjorde man det över elden) Och nu blev jag ju tvungen att gå och göra det efter ert "prat" om negerbollar och havregryn...

Kan också tillägga till frejis (var det väl?) att det INTE är så mysigt att vara hemma med bebis i värmen. Det är nämligen alldeles för varmt för de små (eg. ska de väl sova bäst runt 18 grader...) och det är inte populärt... De kan inte kontrollera sin temp själva och iaf min lille blir nu jättevarm och skriker. Och vill amma ofta eftersom det är hans sätt att få i sig vätska.

Måste också gratulera BS så mycket till dottern! Men det verkar lite oroande att det gick så fort. Från att inte känna nåt vid 21 till att hon var född före 11 dagen efter. Hoppas det inte fick avslutas med snitt bara.

• viktualia

Vänner-fan - åååå hotan-totan!!! supergott!! helst ska ordet uttalas på bred östgötska.. hi hi!

japp, Vickan är fortfarande aktiv scout minsann!

• mugglesfan

Hej Vänner! Låter jobbigt! Kan du badda honom med en handduk doppad i kallt vatten? Kanske kan hjälpa lite? Och ngt i bomull att ha på sig är väl bra som "isolering", kläder skyddar ju faktistk mot värme också. Men du vet väl detta redan... Ville bara tipsa ifall ifall...

• Vänner-fan

Tack Muggles!
    Baddandet försöker jag med, men han uppskattar det inte. Fattar inte varför. Men HAN fattar nog inte varför jag gör det och när han skriker blir han lika varm igen och då fattar han ju verkligen inte vad meningen var...
    Och en tunn bomullsbody gör honom numera färdigklädd! Men kanske att jag borde sätta på honom tunna byxor också.

• Frejis

Tillbaka till datorn efter alla möjliga ärenden på stan :)
    Vänner - bra att du ger en annan sida av verkligheten än den som jag föreställt mig. Mindre romantiskt och mindre skön än vad jag har målat upp ;) men om man själv gillar värme är det lätt att tro att alla andra gör det också. Det var helt fel, sorry!

Intressant diskussion om bollarna, blev jättesugen på någonting sött... mmmm....

Rusar vidare till träningen. Många kramar till alla i det avlånga landet och i NYC :)

• sweetstreet

Oms,

jag förstår verkligen att det kan vara känsligt för personer som är mörkhyade. Själv är jag ju inte genetiskt svensk jag heller men tar väldigt sällan illa upp för ev. kommentarer från folk. Oftast är det inte illa ment utan ren nyfikenhet. Däremot var gillade jag verkligen inte "gamla tanter" när jag var barn för de skulle alltid alltid alltid (inga undantag) fram och ta i mitt hår och utbrista förtjust "Å ett sådant fantastiskt hår! Så tjockt och så mörkt!!" Inget hemst traumatiskt kasnke, men jag var bara såååå less på det då. Numer är det ingen som kommer fram och gör så längre :D :D :D

Men detta med chokladbollar kan jag fortfarande känna är en så liten grej. Självklart så säger jag just chokladbollar "ute" av respekt för att folk där kan ta illa upp, men hemma blir det ofta "negerbollar" och jag känner mig inte alls elak för det.

• sweetstreet

Kanske är man känsligare för sådana saker när man är mamma???? *funderar*

För min mamma är definitivt mer känslig för sk "rasistiska" kommentarer än vad jag är. Och de tär liksom "å mina vägnar" på något vis. Själv har jag oftast kunna skaka av mig sådant men min mamma blir skitarg!

Svar på tråden När märker man av det?