• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Jag fick asgarv i Tyskland när jag direktöversatte "äta p-piller". I Tyskland "äter" man inte p-piller, man "tar" dem.

• mugglesfan

Vickis: oj, jag körde på med engelskan Politically Correct. Min mamma brukar säga PC istf PK nämligen...

• Liten med Mindre

Hejsvejs! Nu får ni mumsa kakor och gröt ifred. :)

• sweetstreet

Jag tycker det där med rasism och rasistiska uttryck har blivit lite VÄL komplicerat och snårigt sedan vi flyttade hit.

För uppenbarligen är det en superkänslig fråga i USA. Just Vita-Svarta.

Och själv är man ju inte riktigt lika känslig för just det.
    Jag tycker det är lika illa att kalla någon judesvin, eller latinohora eller så. Men det är inte alls lika "illa" här som att säga "The N-word", vilket jag tycker är lite skumt.

Oj kom just på att detta kanske kommer fastna i filtret.... :o

• Tinga

Ett klassiskt fel när man pratar engelska som svensk är ju kock. Blir inte så kul (eller ja, jättekul för alla andra ) om man säger det på engelska!

• sweetstreet

Hoppsan! det fastnade inte!!!!

Tydligen får mans kriva så här inne då. Inte v*brator men judesvin.... Ehe..... Hm??????

• Tinga

Sweet - tror du inte att BT-filtret fungerar på samma sätt som filmcensuren i USA; man tillåter våld men inte sex för de yngre tittarna?

• sweetstreet

Ja för att inte tala om vad cockpit blir på "svenska" :D

• viktualia

ojdå mugglisen.... så internationellt det blev!

*vickan har värmeslag/solsting på kontoret*

• sweetstreet

Jo kanske det...

Jaja, antagligne tror BT inte att sådana hårda ord någonsin ska kunna dyka upp i detta forum. SÅ de har kanske fokuserat mer på sådant som EV skulle kunna skrivas? ;)

Svar på tråden När märker man av det?