• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Kalcium och kaffe/te hämmar upptaget av järn - äter du en frukost utan varken kalcium el kaffe/te så är det helt ok att äta järntabletten då. Det enda som händer om du tar järn tillsammans med dessa substanser är att du inte får i dig lika mkt järn... Inget farligt alltså, bara järn åt skogen

• mugglesfan

Själv äter jag fil och macka med te så järntablett till frukost är ingen bra idé för mig...

AM: hur snabbt kör ni (teoretiskt) på med barn nr 3 i så fall? *nyfiken*

• mugglesfan

Starkt Frejis att skippa vinet - hoppas det ger utdelning!

Vi sexar på (inget tvångssex längre, haha) men magen börjar protestera mot favvoställningen. Lika bra att ladda sexbatterierna hela sommaren för efter aug/sept blir det väl inget på ett tag...

• vårbrud2008

Sitter hemma idag i det fina vädret och tar hand om sonen som har feber, hosta och förkylning. Trist!

Var dock och skrev in mig idag hos BM och då kom sambon hem och tog hand om sonen.
    Det var jobbigt att gå dit igen och nu känns det sådär. Skönt att få vara hemma idag och pusta ut och inte stressa till jobbet. Det hade jag inte varit upplagd för idag.

Fick lite tider bokade men fick tjata mig till att få komma dit ofta, och det var inte så kul att få behöva göra det. Men jag behöver det för mitt psyke just nu...

Veckan efter midsommar är det dags för det första UL ljudet då i vecka 12, men det får jag åka till en annan stad (3 mil härifrån)och göra för här gör de det tidigast i v 18.

• A.M.

mugglesfan:
    Om vi bestämmer oss för att försöka med ett till så tror jag det får bli så snabbt som möjligt. (Dock efter bröllopet 1 september). Vi är ju gamla och har ingen tid att förlora - det är ju inte säkert att biter direkt nästa gång.

• Tinga

A.M. - vad smidigt att du redan hänger här, om ni nu bestämmer er för att försöka få ett barn till!

• Moppy

Hallå girls!
    Ser att det hänt en del sen sist. Grattis BS och vad kul Lappis och Frejis!

Jag tror det blir perfekt timing Lappis med era inseminationer. Man ska ju ha "sex" innan ÄL så att de ligger och väntar på ägget och kan befrukta direkt. Och, ibland tror jag tom att ägget släpper innan böjen på stickan. Det måste ha varit så för mig ialla fall, för om beräkningarna enligt UL stämmer så blev jag t ex gravid dagen innan böjen. Crrrrazy....

• Liten med Mindre

vårbrud - förstår att du vill få komma många gånger, och att det känns jobbigt nu. Jag fattar faktiskt inte att de kan vara svårflirtade i en sån fråga. Brist på empati!

• A.M.

Tinga:
    Precis! Det gäller att vara förutseende ...

Moppy:
    Det är då det blir en tjej, eller hur! Om simmarna får vänta in ägget så är det de uthålliga (=tjejspermsen) som vinner loppet.

• Moppy

Ja kanske det, jag tror det blir en tjej och maken tror det är en kille. Vi får se... ska försöka få reda på det på stora UL i slutet av juni!

Svar på tråden När märker man av det?