• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Frejis - jag fick inte utslag på stickan imorse och den inköpte helt på eget bevåg för jag hade ju inte en aning om någon insemination när jag åkte till Sophiahemmet imorse. Dock så tyckte både läkaren och systern att jag såg "redo" ut. Dock skulle det förmodligen vara ändå bättre imorgon och det lät nästan som om de skulle kunna låta mig komma även torsdag om det inte var så att jag skulle resa bort.

I alla fall, när jag gjorde VUL så såg han att mina vänstra ägg såg redo ut och måtten verkade stämma. Så det var bara att testa! Skoj att vi gjorde det samma dag och kommer sitta som två nervösa troll på Midsommar.

• Frejis

Ha, mitt vänstra ägg var också redo :) och ägglossningsverksamheten pågick för fullt på den sidan. Kul att jämföra lite även om jag har bestämt mig för ivf i november. Läkaren tyckte dock att det var lite för tidigt att prata om det utan vi skulle se hur det går med inseminationen först.

Midsommar, ja... vet du, förmodligen kommer vi att veta ett par dagar innan om vi kan dricka vin eller inte. Då kan man dränka sorgen i vinglaset igen :)

• Frejis

Dags för middag på balkongen :) skönt att det är lite svalare där än ute på gatan.

Trevlig helg! :)

• sweetstreet

Hej Frejis!!!!!

Jag håller mina tummar för dig och för Lappis!!!!! :)

• Lapinette

Jag tror fortfarande att jag har ägglossning typ fredag-lördag så min tant ska ju inte komma då förrän tidigast Midsommar. Kommer definitivt inte testa förrän efter den helgen så jag kommer dricka vin vilket som.

Har inte pratat IVF än. Ska väl först höra vad min gyn säger den 19:e samt att jag ska väl också åter till Norén för att höra om sekretprovet. Det hela gick ju lite snabbt när hon föreslog insemination idag.

• Lapinette

Konstig dag säger jag bara!

• Lapinette

Och har ni märkt!!! Jag har inte varit OT på hela dagen....och så kom jag på att jag nog skrev om vårt badrum vilket absolut är OT...så där sprack det.

• nenne78

holy shmoly vad det händer här inne! Om jag har räknat rätt så har jag BIM 18-19 juni. Tror att jag hade ÄL i helgen som var, snigelspåren var där och smack i grottan i två dagar. Men jag ska INTE tänka på det. DUH! Har redan checkat av:

Nyp i livmodern a la Frullan. Kan det vara att ägget lossnar eller fäster...? Eller bara de där ostbågarna jag tryckte i mig imorse som var kvar sen i lördags som fastnat halvvägs ut...?

Illamående. Kan även det härleda till ostbågar och för tajta jeans till min blötmage (och inte blir den mer slimmad till bokinisäsongen om jag fortsätter möla in ostbågar).

Försökte vara cool och sitta på balkongen i solskenet och surfa lite, sippa på vatten och njuta. men det var för hett och man ser inget på skärmen. Ska bli skönt att få åka ner på stan för att äta ikväll på någon mysig uteservering. ÄNTLIGEN SOMMAR!! Synd att man inte tagit tillvara de ljusa kvällarna eftersom det blir mörkare igen om två veckor (jag vet, snacka om att jag är partykiller).

Hur är det med er alla?!??!

Grattis Brudsommar och jag hoppas så på Frejis och Lappis!!!!

• vårbrud2008

GRATTIS!!!!!Brudsommar till dottern.

Hoppas att allt gick bra och att ni alla mår bra.

Kramisar

• Izzie

Brudsommar! Grattis grattis!!!! :) Va skoj!

Ser fram emot att läsa rapporten!

Har precis köpt Annika Lantz bok 9,5 månad idag. Nån som läst och tyckt den var bra/rolig?

Nästa vecka ska vi börja berätta för folk om bebisen. Ska bli jättekul!

Ha en skön nationaldag imorgon allihop! Nu ska jag ut i trädgården och grilla lite.
    KRAMAR

Svar på tråden När märker man av det?