• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Sweet: Det är ju ofta OT-surret som är det roliga!

Tinga: Jo, jag har snart BIM men inga symptom och därmed inga förhoppningar kvar... Det enda jag har är ett jäkla dåligt humör! Så jag hoppas bara att tanten gör pinan kort.

• Lapinette

Heeeeeeejjjjjjjjjjjjjj!!!!
    Vilken strålande dag!!!
    Vet ni vad jag ska göra om en timma????? Jo, insemination! Snabba puckar och jag sitter här rätt chockad.

Jag och maken åkte iväg till Sophiahemmet i arla morgonstund för att först se på min livmoder (ja, inte maken då men jag). Jätteintressant och få förklarat storlek och titta på ägg etc. Jag såg normal ut och han trodde det var 1-2 dagar tills min ÄL. Enligt stickan imorse så är jag inte så nära...konstigt att folk säger olika.

Sen knatade vi vidare till Noréns mottagning och där skulle hon titta på sekretet som var ok men troligen ännu bättre imorgon men det dög så vi gick ned till labratoriet och där fick maken lämna simmare.

I alla fall, systern hos Norén tyckte vi skulle gör insemination. Var inte alls förberedd men hennes tanke var att det är ju ändå dit det leder. Så nu ska jag vara där 10:30 för att hämta makens tvättade simmare och sen upp tillbaka till Norén. Sen ska jag tillbaka imorgon och då göra det direkt hos systern som jobbar även imorgon trots röd dag!

Tänka sig spolning, sekretprov och insemination samma cykel. Känns overkligt!

• A.M.

Vad roligt, spännande och omtumlande, Lapinette! Insemination! Och att de jobbar röda dagar! Jag håler tummarna!!! Lycka till!

• vårbrud2008

Lapinette
    Vad kul att få höra detta!!!!!

Lycka till och jag håller alla tummarna jag kan.

På torsdag ska jag till BM och skriva in mig. Jag är nu i vecka 9 men känner inte av det alls denna gången till skillnad från de andra två gångerna då jag mått dåligt och haft ont i ryggen. Märkligt!!!

• Bröllopstokiig

lappis!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    wieeeeeeeeeeeeee vilka glada nyheter!
    wow!
    lycka till så in i bengen nu gumman!

• Lapinette

Nu rusar jag åter till Sophiahememt. See you later!

• Storasystern

Lappis - det är ju fantastiskt!!! Å vad det gick fort! HUrra!!!! :) :) :)

Sista dagen i v. 12 för mig, så imorgon ska jag andas ut ordentligt. Otroligt vad man kan bekymra sig?!!!!!

Piggelin, tack för vin-tipsen! Kan ju iallafall smaka lite om jag köper en flaska till mannen! :)

Efterlyser Izzie!!!! Hur är läget? Hur mår du?

• A.M.

Och var är Brudsommar ...? Hon skulle väl till BM idag, men frågan är om hon inte är på BB istället!?

• Victory

Härligt Lappis! Det var snabbt jobbat må jag säga! Hoppas att det går bra nu när du är iväg!

Svar på tråden När märker man av det?