• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Coolt Mugglan!!!! :)

Fin vagn tycker jag! Var ju super att ni fick den till ett så bra pris också. Har själv inte riktigt förstått vitsen med att köpa superdyra vagnar. Iallafall inte första eftersom ungarna ju växer ur dem så sabla fort!

Jag vill också gärna ha tips på Rosé!!!!! :) :) :)

Har just insett att jag gillar det jättemycket!!!!!! :D Tidigare var jag ingen stor fan utan ville helst ha rött eller vitt. Men har blivit bjuden på rosé ett par gånger den senaste tiden och insett att det ju är supergott! Så jag hänger på Page och hoppas kunna smygläsa tipsen som hon får! ;) :D

• Victory

På tal om drömmar så drömde maken häromnatten att jag sa till honom ?nu har det hänt!? och så visade jag det positiva testet! Och jag var så glad att jag grät, och jag grät VAR! Och då hade han tänkt ?ja, nog måste hon ha haft det jobbigt.?

Och på tal om rosenrot så äter jag det fortfarande periodvis. Jag vet inte om det hjälper, ibland inbillar jag mig att det har kortat min cykel något. Men jag äter det mest för humöret, för att må lite bättre. Vet inte heller om det hjälper för det eller om det också bara är inbillning?

Jaha, det var dagens torftiga rapport från mig...

• sweetstreet

Angående er diskussion om alkohol och amning så kan jag säga att det är INTE farligt att dricka MÅTTLIGT (typ ett glas vin till maten eller så) när man ammar!!!!

Detta är inget jag läst någonstans eller så, men om jag bara använder mitt hyfsat sunda förnuft och de små kunskaper i kemi och fysiologi som man har så inser jag snabbt att den alkoholhalt som tar sig ut till bröstmjölken INTE ens blir lika hög som den man har i egna blodet när man druckit!!!

Alkhol är ju vattenlösligt och späds ut i blodet. Tänk er själva vilken promille ni kan tänkas ha i ert blod efter ett glas vin (= inte särksilt hög alls precis!!) och sedan kommer endast en bråkdel av detta över till bröstmjölken.

Tänk dessutom på att detta även späds ut (igen!) i barnets kropp. Det går alltså inte alls att jämföra med den halt barnet kan få av ett glas vin när alkoholhalten kommer direkt i dess blod (när man är gravid). Barnet dricker ju endast en viss volym av bröstmjölken. Dessutom kanske du inte ens ammar direkt efter att du druckit ditt vin vilket ytterligare sänker alkoholhalten i blodet.

Har diskuterat detta med vänner samt med mannen tidigare och vi insåg efter våra beräkningar att man troligen kan ha lika hög promillehalt i bröstmjölken efter att druckit ett glas vin som man kan ha efter att t ex ätit frukt/bär som varit något övermogna (och därmed lite "jästa" ). Alkohol i små mängder finns ju även i "mat", inte enabrt i alkoholhaltiga drycker. Och det är det ingen som snackar om.

Därmed inte sagt att man ska tuta vin hela dagarna till varje måltid eller ens varje dag. Men som sagt något glas då och då till mat är verkligen inget som kan "förstöra" ditt barn!!

Gillar man öl så är detta dessutom ännu lägre alkoholhalt i än vin så...

• sweetstreet

Jag slutade med rosenroten efter min första omgång eftersom den gjorde min cykel längre.

• sweetstreet

Hej Victory!!!! :) Kul att se dig här!
    Hoppas allt är bra.

Själv är jag också "trist" och har inget att meddela. Väntar ju bara på min op som ska gå av stapeln om drygt 2 veckor. Fram tills dess är det ganska öken här på symptomfronten. :?

• sweetstreet

Förresten Frejis! Det var jättekul att se dig tillbaks i tråden igen. :)

Önskar dig all Lycka till imorgon *viskar så att ingen hör*

• Victory

Hej sweetan!

Jo, jag kikar in ibland men känner mig rätt tråkig nu. Har liksom inget att tillägga i amningsdebatten! Sen är det mycket på jobbet så det finns ingen tid över för BT Men annars har jag det rätt okej, det har ju blivit sommar!

• Bröllopstokiig

Tack för ditt inlägg Sweet om alkohol och amning, äntligen någon som kan förklara på ett klokt sätt! THANKS...

Fan vad jag ska dricka vin och amma
    *skojar*

Själv har jag varit på förlossningsförberedande kurs, och gissa vem som sitter i 'publiken' i samma aula som jag - Ingemar Stenmark, så Svensk Damtidning har tydligen rätt, att han ska bli pappa igen

Nu ska jag ta o kolla på tv lite, det är 24 bland annat...

Kram

• sweetstreet

Cicci!

Coolt att gamle Stenmark var på samma kurs som du och Pick'n!! :D

Gamla hederliga "Hä ba'r å åk" kanske mer kommer bli "Hä ba'r å kryst" när det börjar vara dags för mamman till hans barn att föda! ;)

Skönt även att höra att du och Pick'n verkar må bra! :)

• sweetstreet

Var i 24 är ni nu förresten????

*nyfiken*

Här var ju sista säsongsavslutningen för ett tag sedan.
    Och säsongsavslutnignen av Lost var förra veckan. Så nu vet man ju 17 inte vad man ska göra om kvällarna längre???!!! :o :D :D :D

Svar på tråden När märker man av det?