• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Frejis, ni har inte slagit till och skaffat hund än då?

Det är mycket som händer i morgon, Lappinette ska förhoppningsvis få lämna prover, Liten ska på inskrivning hos BM och jag ska prata igångsättning hos min BM.

• Frejis

Brudsommar - nej, det har vi tyvärr inte gjort. Skulle jättegärna vilja det, men det är en alltför riskabel projekt med tanke på arbetstider, resor och inga släktingar/vänner som kan ställa upp som hundpassning i närheten. Får vänta med det i några år även om det inte är så kul. Du vet ju bäst om hur det är att vänta just nu ;)

Du kan lägga till mig på den här mycket-händer-imorgon-listan. Vi ska nämligen till Uppsala igen *viskar så att ingen hör*

• Lapinette

*viskar tillbaka* Vad ska ni göra i Uppsala imorgon. *hoppas ingen hör*

• Frejis

*jättetyst* insemination nr 2 *smyger ut*

• mugglesfan

Hej Frejis! Kul att du är tillbaka!!! Håller tummarna för er och alla andra imorgon!

• Bröllopstokiig

halloj igen

Jag har kollat av detta med både läkare och sjuksköterskor och barnmorskor... alltså alkohol, eftersom jag är en vinälskare. Det är INGA problem att dricka ett par glas vin för det är mikro mikro som går ut i bröstmjölken. Dessutom sa min gynläkare förra veckan att det är nya studier nu som visar att det inte alls är farligt! Allt handlar om sund förnuft! Jag till skillnad från oms då, tycker att det är för jävligt att ändra sitt liv helt o hållet. Skulle aldrig tvinga min make att låta bli att dricka vin eller öl bara för att vi har barn. Mina päron har haft fester sen jag var liten o druckit vin på helgerna mm, men det är inget som har påverkat mig till att bli en sämre människa.
    Varför är allt så svart eller vitt nu för tiden!?!?!?!?!?! Blir tokig....
    Jag kommer dessutom ta med mig barnvagnen ut på krogen i sommar! Om 10 år ska det bli spännande att se om min lill* har men pga av det!

• Bröllopstokiig

frejis gumman: lycka till!

• Storasystern

Frejis - Heeej! Lycka till imorgon! Det är ju jättespännande ju! :) *håller tummarna*

Jag hör nog till skaran som tycker att måttlighet är bra. På alla sätt. Lite vin till maten ibland när man ammar måste man få unna sig!
    Min mamma berättade igår att hon under alla sina 3 graviditeter har druckit ett glas vin till maten ibland, och det blev folk av oss barn ändå! Alla tre faktiskt! ;)

BS - visst är det väl ändå dags nu!?? Det måste vara jättejobbigt att gå över tiden! Om jag gör det kommer jag bergis att få barn på julafton! :) Kul julklapp för mig, men trist för ungen i framtiden...

• Frejis

Hej Muggles! Vinkar till dig från soliga Stockholm :)

Cissi - tackar så mycket! Vi får ta en dag i taget, men jag lägger hellre 25000 på en resa än på en massa hormoner och ivf. Men - det får väl ta den tid det tar.

När det kommer till sprit tror jag inte att måttlig alkoholkonsumtion påverkar barn på något sätt. Vad som förvånar mig är att det talas så lite om att det är viktigt att föräldrar spenderar tid med sina barn och ser till deras känslomässiga behov. Det är väl bristningar i själen (om jag får uttrycka mig lite poetiskt) som gör att det går illa för vissa människor. Barnvagnen på krogen?... hm, hellre det än en dålig relation mellan föräldrarna.

Men det är väl du Cicci som får sitta med barnvagnen på någon pub den här sommaren. Vi ansluter gärna, förhoppningsvis nästa sommar! Kanske hela tråden vill med så småningom? ;)

• Frejis

Ghii, nu har jag ju inte yttrat mig om att mina bröst främst står för erotik och inte amning ;) men den diskussionen kan jag ju starta när det blir aktuellt för egen del :)

Svar på tråden När märker man av det?