• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Lapinette, det låter som att ni haft en underbar dag, hur långt måste man gå för att komma så långt ut? Vart går den där handikapp-anpassade stigen som vi kanske skulle kunna gå på med barnvagnen, kommer man utåt öarna till på den eller är det ingen idé att satsa på den?

• viktualia

Brudsommar - inga nya hus i sikte, det kommer bara ut två,tre hus i veckan i vår håla och inget intressant har dykt upp på ett tag...

• _koko_

Good morning darlings! Drack champagne i helgen, hahaha... Mmmmmmm.... Några små munnar och en massa vatten så jag är inte orolig. Inte sambon heller när jag berättade, skönt! :)

Måste också varna med STORA BOKSTÄVER för solen när ni är gravida!!! Man kan få fula pigmentfläckar pga hormonerna som sen kan vara jättesvåra att få bort!!!!!! Jag kör med 30 i ansiktet varje dag nu, är hellre blek en sommar än fläckig resten av livet...

Annars är jag mest hungrig och trött. Tur att man är ledig på onsdag. :)

• Snart så....

hhhahah nu kom en kollega och påpekade att min mage växt mkt. Hon trodde mig knappt när jag sa att jag hade ca 2 månader kvar

kokos, jag vet om att gravida kan få fläckar men kan inte hålla mig från solen hela sommaren. Är en riktig soldyrkare :D Måste inhandla solskyddsfaktor med högre siffra, hade bara nr 4 hemma.

• Tinga

Hej på er! Låter som att det varit en skön helg för alla!

Brudsommar - jag trodde inte att jag skulle hitta dig här idag också, men din tjej verkar trivas alltför bra i din mage!

Jag fick just ett mail från maken, där han berättade om en kollega som fått barn i fredags. Hon åkte in till sjukhuset på natten när hon fick värkar, och allting var väl egentligen bra, bortsett från att hennes man var på tjänsteresa utomlands! Som väl var, var han i Europa, och lyckades få fatt i en biljett till ett tidigt morgonflyg. Han kom till BB kl. 10 och kl. 11 föddes barnet! Allting gick iallafall bra, och både mor och barn mår bra. Fast det var en liten tjej; hon föddes bara ett par veckor för tidigt men vägde ändå bara 2.4 kg och var 44 cm.

Tur att jag kan bidra med historier från andra när jag nu inte har något eget att rapportera om! Mensen är inne i sin slutfas, men för min del dröjer det drygt två veckor tills ägglossningen är på gång, så det är bara att utrusta sig med tålamod.

• A.M.

Apropå pigmentfläckar ... Jag fick prickiga händer under senaste graviditeten! Inte så snyggt. Önskar att jag hade smort in dem med sf förra sommaren, prickarna är nämligen kvar.

Kan för övrigt rekommendera en solskyddsserie (även vanlig hudvård) som heter Vichy. De har sf 30 och sf 50 för ansiktet och det blir inte sådär fult och glansigt utan matt!

• mugglesfan

Märkligt, igår ringde jag ca 3 ggr till en person som har en annons ute på en barnvagn som vi är intresserade av. Inget svar på hela dagen. Till slut messade jag att vi gärna vill titta, när passar det. Fick så småningom ett mess tillbaka att ring gärna för att boka tid men då var det lite sent att ringa tillbaka. Nu ringer jag igen och återigen går det fram oändligt många signaler och ingen svarar. Inte ens voice mail så man kan lämna meddelande. Störande. Kunde inte han ringt tillbaka till mig ist f att sms:a?

Det där med Stendörren låter urmysigt - jag har faktiskt aldrig hört talas om det förut. Kanske man skulle besöka i sommar när man ändå ska åt Stockholmshållet?

Lappis: kommer du till västkusten i sommar så får vi nästan ta en kaffe du, jag, och Piggelin? För inte ens du kommer att kunna dricka vin då vet du väl?!

• Bröllopstokiig

Halloj,

Vilken story Tinga! Kul med lite förlossningsberättelser, trots att det inte är någon av oss

Solen, ja jag är en soldyrkare!
    MEN det är inte alla som solfläckar och pigment fläckar. Jag var ju i Dubai o toksolade i vecka 29. Jag har inga förändringar någonstans! Jag använde inte ens solskyddsfaktor mer än de första dagarna och då hade jag max 12 på mig, men det beror nog på lite vad man har för pigment innan.

Här är det lugna gatan. Ingen bebis tack o lov. FÖr varje dag som går tror jag att den stannar mer o mer. Men i helgen har hag haft mensvärk igen, så visst blir man lite nojjig. Ska nog gå bra!

Ser fram emot onsdag, gud så skönt att få vara ledig igen. Det bästa med våren och försommaren i Sverige om man jobbar är alla lediga/röda dagar! ÅÅÅ så nice, det behövs ibland bara 1-2 dagar så har man laddat batterierna lite

Min mage har växt något hysteriskt med. I går frågade en främmande dam mig om det inte var dax snart (jag sa att det var det) På 6 dagar växte SF måttet med 1 cm, ganska bra jobbat!

Denna veckan på fredag tänkte jag börja gå på vattengympan igen, busiga jag, och jag tänker inte tala om det för min BM. Jag har så ont i ryggen så jag måste få gå bara! Jag saknar det jätte mycket.

Snartis: Vatten under fötterna har jag inte haft, men runt dem o i vaderna, och jag hade på natten med, och kramper hade jag också... Men nu har det lugnat sig med det också!

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Tillbaka i hjulet efter en fantastisk och händelserik helg. Utan alltför mycket rödfärg på nästippen. :)

Tack och lov bestämde sig hormonerna för att låta mig må hyfsat bra under i alla fall lördagen, när vi hade en massa saker planerat.

For iväg på dop till en jättesöt liten träkyrka ute på landet. Gudstjänsten föregicks av visnignar av den gamla bruksortens hus och gruva. Mysigt, avrundat med fika i solen innan allvaret tog vid.

Mycket folk på dop, och fint i kyrkan. Vi satt och skämtade lite i kyrkan om att det nog vore perfekt för föräldraparets spontana önskebröllop - och det blev lite "skrattretande" när dopföljet sen kom in till Mendhelson. :D Överraskningsbröllop i bästa flower power-stil.

Fast lite jobbigt blev det ju - jag är blödig i vanliga fall, än mer nu, och så hade jag skippat näsdukarna - för de behöver jag nog inte till dop... Pyttsan!

En söt cermoni med bröllop (planerat i 3 vecekor - inte ens ring hade de hunnit skaffa :D) och fint dop. Brudskål i solskenet och sen buffémiddag av dopkaraktär. Vi som hade eget firande planerat på kvällen fick avvika tidigare, men det var väl ok, tror inte det blev så mycket mer liv efteråt i alla fall - de flesta åkte nog vid 18-tiden.

Själva checkade vi in på Trosa Stadshotell. Skämde bort oss med bad i bubbelpool, mysig promenad på "stan", och en kanongod 4-rättersmiddag som de inte hade några problem att gravidanpassa. Maken anklagade mig för att sitta och sniffa i mig hans vin genom näsan. :D Det luktade sååå otroligt gott! Tjuvade till mig en smak här och där.

Supergod frukost på söndagen, och lika jobbigt som igår att magen ska svälla upp så dant. :(

Promenerade lite till, åkte hem och slappade innan vi avrundade bröllopsdagsfirandet med middag och glass på stan. Härlig försommarkänsla!

Så - varför sitter jag på jobbet nu då, istället för att fortsätta mysa i solen. 0-motivationene fortsätter...

• Storasystern

Vilket fantastiskt väder vi har haft i helgen! :)

Bröllopet var sådär, mest för att jag inte kände någon annan än brudgummen...
    Men ceremonin var fin, maten var god och vädret på topp, så det var ändå hanska trevligt.

Lappis - ska se till att hålla tummarna för bra resultat på dina prover!

Cicci, skönt att bebisen stannar kvar!!! Hoppas allt att den blir kvar ett par veckor till!

Svar på tråden När märker man av det?