• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Liten, värst vad du är ute och far på kurser och kick-offer och jag vet inte vad! Ha det så trevligt, skönt att slippa sitta på kontoret gissar jag.

Lycka till hos BM i morgon, själv ska jag ju också dit vilket jag ser fram emot.

• mugglesfan

Skitsnyggt hus Lappis men herregud vilket pris för bara 125 kvm! Fast man undrar om ngn bor där fortfarande - de hade ju inte ens toapapper på toan...? Och inredningen såg väldigt homestajlad ut, totalt avskalad...

Ang flaskmatning så hade jag i min naivitet fått för mig att man kunde ge ersättning ngn enstaka kväll om man vill dricka vin. Nåja, det löser sig som kärringen sa som sket i Valhallabadet...

Jag drömde i helgen att vår bebbe redan kommit och amningen funkade kanon redan från start. Jag lovar att det är ngt annat som kommer att fallera - det är aldrig det man tror och har förberett sig på...

Jag återkommer i höst när jag har problem Omsan!

• Oms

muggles - men du loppet är inte helt kört:), man kan pumpa ut bröstmjölk och flaskmata med vid behov, men kanske inte de första kritiska månaderna, och har du ordentligt m bröstmölk att ta av kan du dricka vin, sen pumpa ut oxh slänga den mjölken som då har alkohol i sig och sen mata med den sparade (frysta) bröstmjölken - fungerar super!

ersättning och bröstmjölk smakar helt olika och därför kan en del barn helt rata bröstet efter en gång m ersättning och det kanske itne var det man hade tänkt sig.

att pumpa ut och flaskmata är super att göra efter några månader, då kan nämligen pappa ge sig iväg på egna utflykter m den lille/lilla och man själv får en lugn stund - mkt bra speciellt för de pappor som inte kommer att vara pappalediga.

dottern var 2½ - 3 månader när vi gjorde det, det var underbart för alal inblandade, tyvärr gjorde flaskanvändningen att dottern fick försämrad sugförmåga och det var värre än ngt annat - believe me så denna gång kommer jag nogsamt att överväga fördelar mot nackdelar innan jag tar till en flaska.

• mugglesfan

Är det ngn som vet hur mkt alkohol som går ut i bröstmjölken? För över ett år sedan var det ju på nyheterna att eg vet de inte hur mkt el om det ens går ut ngt över huvud taget. Då var det kritik mot Socialstyrelsen (el vilka det nu är som ger råden) och de försvarade sig med att även om ingen alkohol går ut i bröstmjölken så är det ju inte bra om mamman dricker alkohol för då "kan hon ju tappa barnet". Det rådet borde väl i så fall gälla pappan också...

Jag skulle vilja veta om det finns studier som säger hur stor promille det blir i bröstmjölken, ngn som vet?

• mugglesfan

Förresten Oms, tack för din input - det är bra att veta både för- och nackdelar...

• mugglesfan

Såg förresten att (var det Page?) som tyckte jag inte gav lika mkt info om detaljer i sexlivet nu som förr - haha! Men om jag börjar ge detaljer så känner jag mig som ensam snuskhummer här - det har ju blivit så städat nuförtiden...

Och en annan sak: ingen som kör med Bisolvon/RR längre - har vi helt tappat tron på detta?! RR livade iaf upp tråden

Hade inte Page frysta simmare att komma åt förresten? Hur är statusen med dem?

• Lapinette

muggles - min väninna drack vin när hon ammade just för att det hon visste/hade läst sa att det inte var någon som helst fara. Däremot så begränsade hon sig till ett glas till maten så det var inte tal om något "supande".

• Lapinette

Vågar inte köra med bisolvon denna omgång då jag inte vet om det påverkar sekretet. Dessutom så har jag ätit det i omgångar tidigare och det har ju inte hjälpt mig.

• Oms

Det är ingen som vet riktigt men de studier som avrådan grundar sig på bygger ju på att det nästan är lika mkt alkohol i bröstmjölken som det är i glaset du dricker i.

personligen tycker jag att barn och alkohol inte hör ihop på ngt sätt, jag har sett allt för många barn som farit illa pga det så är man med mig och barnen e med då serveras det ingen alkhol. har man dessutom ett spädbarn så dricker inte pappa heller ngn alkhol - om ngt skulle hända så skulle man aldrig förlåta sig själv att man var alkoholpåverkad. (vi pratar inte en öl här utan, en större mängder)

minns när dottern var liten och fick feberkramper - ni vet när barnet blir spänd som en båge, läpparna blåa och barnet visar ögonvitorna- då fick jag agera snabbt som sjutton och lyfta ut henne på balkongen iklädd ingenting för att få febern att gå ned, de var jätteläskigt och det värsta var nog hennes pappa som låg o sov som en stock för att han var onykter - han hade varit på en svensexa. han var helt omedveten om den panik jag kände. kan bara säga att det var första o sista gången han drack ngt till dess att dottern fyllde 1 eller så!

• Tinga

Jag använder bisolvon! Eller ja, jag gjorde det i förra cykeln och kommer att göra det i den här också, men eftersom det är "evigheter" tills jag har ägglossning väntar jag en vecka till med att börja med det. Vill ju inte ta medicin mer än nödvändigt.

Svar på tråden När märker man av det?