• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Muggles, min nedräkning har redan tagit slut, men vad har det hjälpt! Har fått börja lägga till fler veckor i kalendern vartefter tiden går, orkar inte ens vara konstant nervös längre som jag var förut, nu kommer det och går, man vill ju så gärna tolka varje litet hugg i magen som en början, men inte då!

• Oms

BS- ja det där m amningsförbud tycker jag är helt sjukt! heregud finns det ngt mer naturligt än att amma? i köpcentrumet närmast där jag bor så var det precis ett sånt fall då man bad mamma avlägsna sig och gå till toaletten istället. helt galet!

hamburgerestauranger fungerar dock alltid vilket kan vara bra att veta om man bara msåte amma och är på stan.

• Bröllopstokiig

hahahaha AM ja du vi lär ses där innan jag föder, jag bor där mer eller mindre och kommer fortsätta med det....
    Ska kolla efter er, jag vet ju hur Livia och hennes vagn ser ut. Jag är den blonda tjocka i baren, antagligen med en skojjig lättöl eller cola i handen till att börja med!

• BrudSommar2006

AM, en glad bebis låter trevligt, tänk om man skulle ha en sådan tur! Maken var tydligen en glad och snäll bebis, själv var jag rätt tjurig har jag förstått så hoppas att hon inte brås på mig!

• Bröllopstokiig

Måste bara tillägga att innan jag blev gravid gav jag mig fasen på att jag skulle leva ett bra liv som gravid, resa, åka skidor inte sitta och tjura o se negativtpå allt. SÅ blev det, jag är så glad för det. Nu ser jag så himla mycket fram emot min förlossning och livet efter det, jag vet att det kommer bli bra. Jag tror att man ska ha en positiv inställning till det mesta, så blir det mer en dans på rosor.
    Ser fram emot att sitta på Lisa på Torget med min unge, och gå på fester, bröllop o allt. Det kommer bli en glad o social lite sak, det vet jag, precis som mamma

• BrudSommar2006

Oms, usch, det känns nervöst att ge sig ut med den lilla när hon dyker upp men man vänjer sig väl. Solna Centrum har amningsrum utanför toaletterna, där är det alltid fullproppat med mammor som ammar så jag kan tänka mig att det är svårt att få plats därinne, särskilt luncher och helger.

• BrudSommar2006

Budgivningen på huset vi inte kunde bestämma oss över har precis gått upp en miljon, det ska bli intressant att se vad det slutar i. Det känns skönt att inte ge sig på ett sånt stort renoveringsprojekt nu så här när man inte vet hur det kommer att bli. Det verkar inte vara några visningar av intresse nu i helgen heller så det verkar inte som att vi kommer att missa någonting.

• Oms

Cissi - ja tyvärr är det alltför många som inte har den inställningen, en del verkar tom tro att graviditet är en sjukdom och att sen det nyfödda barnet är en proslinsfigur som man knappt kan förflytta - jag säger som dig lev som vanligt, ha kul och må bra (om man kan alltså, en del mår ju jättedåligt) sen kan man ta med barn på nästan allt, dottern sov ofta borta som liten och ibland sov vi där och ibland inte, vi bestämde oss för att det skulle gå bra och det gjorde det.

tror att mkt ligger på den egna viljan, fst jag är absolut ignen expert har ju bara 1 barn än sålänge (behöver nog 100 för att kunna se ett mönster), men m henne fungerade det iaf

• BrudSommar2006

Jag tror förresten att om man bor i stan och ändå går förbi en massa uteställen så är det betydligt lättare att sätta sig där än när man är som jag och sällan är inne i stan. Då blir det ett större projekt att ta tunnelbanan in och bestämma sig för vart man ska gå och faktiskt ta sig för. Jag gissar att det kommer att bli olika caféer dagtid för mig i stället, typ nere vid Pampas marina eller i Hagaparken, eftersom jag är mer van vid det. Sedan brukar vi umgås med bekanta hemma hos varann i stället.

• mugglesfan

Hur mkt rör sig din tjej nu BS? Jag har läst att de rör sig mindre på slutet när det blir trångt - är det ngt du känner av?

Svar på tråden När märker man av det?