• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Victory: kan ni inte skriva en lista på allt som behöver göras och så skriver ni ditt namn på hälften och hans på andra hälften. Sätt listan på kylskåpet (el nåt annat ställe där den syns varje dag) och börjar stryka det som är gjort. Ansvarsfördelning brukar fungera på killar...

Och om det bara är du som får (dina) saker gjorda så syns det väldigt tydligt vem som gör saker...

Hos oss fungerar en sådan lista väldigt bra!

Lycka till med symptomen (det låter lite mindre som svamp om du inte har klåda el likn... )

• nu är jag fruL

morrn morrn på er tjejr
    Hoppas att allt är bra med er och att ni haft en toppen helg. Själv kom jag ju inte alls iväg från jobbet så tidigt som planeriat i fedags utan först två timmar senare... men vem är vel förvånad över det....

Nåja haft en riktigt skön helg och har rosa armar
    jääääklarns vad solen tar bra

Men kanon.

Jag skulle mest se om BS fått en liten flicka än, men det verkar intes så...

Hoppas att det sätter igång snart för jag har förstått att det inte är särskilt kul alls att gå över tiden.
    Hoppas att hon kikcar loss snart.

kram till er all.
    måst rusa.

• Victory

Jag har skrivit en lista på saker som måste göras, men inte satt dit namn. Ske genast ske!

Oj, vilket underbart väder! Det blev sommar på en gång! Härligt!

• viktualia

pip på er!

maken och jag hade en underbar dag i lördags och jag har skrivit ett jättelångt blogginlägg om det. Har nog insett att min tid som anonym här, för länge sedan är förbi. Dessutom är ju den här tråden "rätt" bra på att pladdra på och "dölja" gamla inlägg....

Så: För den som vill läsa om konsten att leka med en flyttlåda en hel dag och samtidigt ha världens goaste vänner omkring sig:
    blogg.passagen.se/maliwa

För den som råkar ha glömt vad det handlade om: Maken och jag fick en upplevelsedag i bröllopspresent av mina kompisar, något som liknar en kombinerad svensexa/möhippa fast i efterhand.

• Snart så....

morron i sommarvädret :)

så underbart med värme och sol, kan måndagmorgonen börja bättre??
    Hur är det med alla, så tyst här?

Blev lite röd efter en dag i solen igår men tack vare spanska blodet så är det borta idag :D :D Ibland är de generna otroligt bra att ha hahahahahah
    Stackars sambon ser ut som en kräfta idag och har ont

Ett nytt symptom dök upp i helgen, är numera svullen under fötterna när jag vaknar. Vad kan man göra åt det? Känns lite knasigt för borde man inte bli det om man gått mkt och inte direkt när man vaknar?

Hmmm måste vara svårt att se skillnad på svamp och flytningar när man är gravid?
    Jag har aldrig haft uvi eller svamp så skulle nog inte veta vad man ska "leta" efter.

BS är du här eller är lilltjejen på G?

• mugglesfan

Godmorgon!

Lycka till med listan och flytningarna Victory

I helgen passerade jag en milstolpe - insåg att jag inte kan se mina fötter om jag inte böjer mig framåt. Magen växer...

Slick'n har en väldigt aktiv period och väckte mig i morse innan väckarklockan hann ringa så jag trodde vi hade försovit oss (jag vaknar ALDRIG innan väckarklockan annars). Men jag blir inte irriterad, jag tycker bara att det är skönt att h*n rör mkt på sig - det är ju ett bra tecken.

Härligt att det ska bli lite varmt väder i veckan! Synd att man måste jobba en del eftersom jag ska ha kurs nästa vecka - blir nog inte tillfälle att gå tidigt direkt...
    Men va fasen, sista stora grejen innan mammaledigheten så jag klagar inte!

Vi gjorde som sagt en lista igår för nu börjar det bli många halvfärdiga projekt hemma: mannen har fått i uppgift att åka till byggmarknader och jag ska ringa på annonser om barnvagnar och spjälsängar - vaddå könsroller?!

• mugglesfan

Snartis: skillnaden är enl min erfarenhet att svampflytning är "grynig" - det är inte gravidflytning. Vad som menas med grynig förstår man direkt när man ser en svampflytning

Härligt med sommarvädret igår: vi var ute vid havet och kollade på kompisars nybyggda hus och sedan åt vi thaimat och glass ute i solen. Men röd blev jag inte...

• BrudSommar2006

God morgon, här är allt som vanligt, har tid hos BM i morgon så jag får väl höra då hur det fungerar med igångsättning, hur länge man måste vänta och så, men det borde väl bli nästa vecka, två veckor över är ju på måndag.

Vi var ju på husvisning i går och sedan dess har vi inte kunnat bestämma oss för hur vi ska göra, vi är båda förtjusta i läge, den fantastiska tomten och det vackra huset men det är mycket som måste göras invändigt för att det ska passa oss och vi bara kan inte bestämma oss för om vi mäktar med. Ska jag vara riktigt ärlig så är huset för litet och börja med stora bygglovs- och ombyggnadsprojekt direkt när man flyttar in känns jobbigt. Bl a skulle vi behöva bygga ut för att kunna göra nytt badrum och det känns nästan omöjligt att leva med det skruttbadrum som inte ens går att duscha i som finns så lång tid som det skulle ta att söka bygglov, vänta tills efter vintern, bygga ut och få klart. Nytt kök behövs också men det kan man i och för sig ta tagi i på en gång. Allt detta med liten bebis, det kanske inte blir att man njuter av första bebistiden alls för att man ska oroa sig och kompromissa och strula med allt sådant. Tyvärr har vi inte möjlighet att stå med dubbla lån så länge att vi kan bo kvar här tills allt är klart. En månad eller två högst kanske men det känns inte som att vi skulle komma särskilt långt på den korta tiden. Men jag är så väldigt förtjust i huset och det känns trist att se någon annan få det nu...

• Lapinette

Godmorgon i tråden!

Ser att BS fortfarande är kvar hemma och att solen har skinit på er alla i helgen. Vi hade en underbar dag vid Stendörren. Gick på hängbroar mellan öarna och gav inte upp förrän vi var allra längst ut och i princip ensamma (förutom båtarna som passerade). Superhärligt! När jag kom hem träffade jag några väninnor och hade picnic i Humlegården. Fick en update av väninnan som varit på semester i Sweets hemstad.

Som ni märker är allt bara OT. Det närmaste en bebis jag har kommit är i mina drömmar (har drömt massor i helgen). Imorgon avlägger jag sekret eller icke sekret rapport.

• BrudSommar2006

Vad mysigt att höra att ni alla varit ute i solen och njutit!

Vickan, det låter som att ni hade en helt fantastisk dag, kul med sådana vänner! Antar att ni inte har några nya hus på gång då?

Det är så svårt med hus, jag lyckas alltid bli förtjust i hus som inte riktigt passar. Vi vill ha stort vardagsrum där man får plats med hörnsoffa och umgänge med vänner, helst separat allrum där man kan ha barnhörna med en till tv och där det kan spridas ut leksaker lite mer än i finvardagsrummet och så ordentlig storlek på barnrum så att man får plats med ordentlig förvaring av alla leksaker och kläder. Det ska liksom finnas plats både för oss att få större och att kunna umgås med vänner och för barn att ha gott om plats att leka.

Dessutom vill jag ha ett fräscht helkaklat badrum medan maken inte har något emot plastmattor.

Det här huset har badkaret ställt mot snedtak så att det inte går att stå rakt i och duscha, dessutom är nog inte våtspärrar och annat att lita på så man ska nog inte försöka duscha där inne som det är i alla fall. Usch, jag kan inte släppa tanken på huset som egentligen inte passar oss med pyttesmå extrarum, vardagsrum som genomgångsrum bara och inget kontor/gästrum som vi egentligen vill ha.

Svar på tråden När märker man av det?