• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

I'm back!!!
    Har nu varit på Sophia och hämtat makens simmare. Fick kommentaren från systern på labbet - bra jobbat (vidarebefodrade den kommentaren till maken). Sen gick jag upp till syster Marie och där var det dags för insprut. Det hela var över på ett kick. Fick sedan ligga kvar i typ 20 minuter med baken i vädret och en tidning i näven.

Fick info inför morgondagen. Maken ska vara där 09:00 för att lämna sin burk och jag ska dit 10:15 för en ny insemination. Maken var inte alls glad över tidsangivelsen och tyckte det var orättvist att jag ska dit efter honom (han gillar att sova).

Sen stack jag faktiskt direkt ut till Djurgården och har suttit på en gräsmatta med en kär gammal väninna (min första sambo). Satt där och åt sallad, pratade och försökte hålla hennes dryga 1 åriga son från vattnet.

Livet känns just nu underbart! (vi får se vad jag tycker om dryga 2 veckor...då lär jag nog ha åkt ned för toppen av berg- och dalbanan igen). Men tills dess, inga negativa tankar!

• Liten med Mindre

Lapinette - får ni inseminationen under högkostnadsskyddet -eller är det privat?

Spännande - så de fyller på flera gånger i samma ÄL? Trodde de bara gjorde en "sprut".

• Liten med Mindre

Tillbaka med mer frågor - vilka järntabletter har ni som är i väntans tider ätit? Effekter och biverkningar?

Fick tips av BM om att Niferex ska vara bättre än duroferon jag åt för några år sen - men nu har jag läst en massa om att den kan ge halsbränna, illamående och konstig mage.

• mugglesfan

Järntabletter:

Hemofer - innehåller ca 9mg järn per tablett, tog 4st per dag (max tillåten dos). Hjälpte inte tillräckligt för mig.

Niferex: innehåller 100 mg järn per tablett, tar en om dagen tillsammans med C-vitaminbrus (C-vitamin + vätska på en gång). Vet inte resultatet än men känner mig piggare när jag tar dem. Dock blir min mage hårdare av dessa (såklart) så jag måste verkligen se till att dricka mkt och även gå lite långpromenader (fibrer äter jag ändå).

• mugglesfan

Kan tillägga att jag varken känt av halsbränna el illamående, bara hårdare mage.

• Lapinette

Liten - idag betalade maken 1 000 kronor när han lämnade sina simmare men det var ju dels för sekretprovet. Imorgon när vi kommer helgdag så kostar det 800 kronor för insemination. Tror att hon sa att det annars kostar 400 kronor om det är en vanlig dag. Nu är det så att maken får betald sjukvård från sitt företag upp till 2 000 kr/mån så jag idag fick han kvitto och jag har bett om ett kvitto på de 800 imorgon. Så i princip kostar det då inget för oss.

• mugglesfan

Härligt Lappis - klart du ska njuta!!! Vad bra att du fick insemination med en gång och inte behöver vänta till efter sommaren! Jag säger ju att du inte kommer att kunna dricka vin här i Götet i sommar... Så passa på nu!

• Lapinette

Ska träffa maken på stan efter jobbet men eftersom jag ska till Sophiahemmet imorgon och inte har druckit mer än 2 glas vin sen min mens så tänker jag skippa de där glasen ikväll för att verkligen vara tipp topp imorgon. Kan vänta ytterligare någon dag innan festen startar...

• mugglesfan

Kan väl inte skada iofs att vänta med vinet till helgen - skulle inte ni på bröllop?

• Lapinette

Sticker på torsdag morgon annars hade det kanske blivit ytterligare ett besök på Sophia. Bröllop och långweekend i Österrike.

Svar på tråden När märker man av det?