• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Izzie

Grattis Brudsommar och vilken härlig och utförlig rapport! Allt lät ju inte så lockande, förstår att det var en pärs, men vad skönt att lilla Iris mår bra! Hoppas amningen kommer igång ordentligt. Kan ju vara skönt att ha matcentralen med sig ett tag nu när det är varmt och energin tryter.

Jag vet att man verkligen inte ska gnälla nu när sommaren är här och vädret är så fint, men måste det vara så himla varmt?

Har berättat om bebisen för några av mina närmsta vänner idag, och de blev jätteglada. Nu börjar det kännas som det är på riktigt! Är tacksam över att mina 12 veckor är förbi nu, det känns som en milstolpe. Sedan gjorde jag ett misstag att gå in på familjeliv och läsa lite, och där var det någon som var gullig nog att upplysa om att många foster dör i vecka nio och stöts sedan ut först i v 13-14, så nu har jag börjat fundera på det istället... Jag har ju sagt till mig själv att jag ska hålla mig ifån det där jäkla stället :)

Jaja, det finns ju inget jag kan göra för att påverka det, utan bara hoppas på det bästa och att det faktiskt går vägen. Känns iallafall roligt att kunna glädja mig åt graviditeten igen efter 8 veckors depp.

Hoppas ni alla mår bra och njuter i värmen (och inte är lika gnälliga som jag :) )

Massa kramar!!!

• Tinga

Stort grattis igen, Brudsommar! Tack för att du delade med dig av dina förlossningsupplevelser. Jag förstår att det var tufft, men utifrån din beskrivning verkar det ju som att lilla Iris är värd all möda! Jag hoppas att ni får en riktigt mysig sommar nu, och att värmen inte blir alltför påfrestande.

Apropå värmen, ja; vilket fantastiskt väder det har varit den här helgen! Jag var på stranden en runda redan i fredags kväll, och sen blev det en tur igår och en idag. Jag älskar att ligga på stranden med en bra bok, så det är en härlig tid som (förhoppningsvis) väntar nu. Sol och värme verkar jag aldrig kunna få för mycket av!

• Lapinette

Tillbaka från en superhelg i Österrike. Träffat vänner, ätit apfelstrudel, vandrat i bergen, legat vid poolen, slöat och gjort barn . Ska försöka läsa ikapp här men antar att ni skrivit massor.

• Lapinette

Ska kanske förklara mitt tidiga inlägg den 7 juni helt utan Ä, Å och Ö. Vi gick upp 04.00 för att åka ut till Arlanda och jag fick då äntligen böj på ÄL-stickan. M a o så kan då insprutet från onsdagen göra verkan så inseminationen kanske inte var helt förgäves. Vem vet det kanske redan var böj på onsdag efermiddag?! I alla fall..vi fortsatte praktisera så det där med varannandags principen som vi har kört med de sista 4-5 gånger gick inte alls. Nu har det istället varit insemination 2 dagar och "vanlig" sex i 2 dagar.

Nu blir det att vänta!

• mugglesfan

Härligt Lappis - hoppas det tog denna gång! "I'll keep my thumbs"

Izzie: oroa dig inte för mkt, försök njuta (även om jag vet att det är svårt).

Det blev grillning vid havet igår kväll (och ett par smuttar Brolio - mmmm) med Piggelin och hennes M2B - superhärlig kväll. Var kanonsugen på att bada men det blev 3 bad idag istället. Så nu har huden fått så mkt sol den tål ung, tur man ska jobba imorgon Gud vad härligt det var att bada i havet - jag älskar det! Och det är tillräckligt varmt för att njuta men inga maneter än - super! Vi åker nog ut och badar imorgon efter jobbet också - det gäller att passa på nu.

Och vi har njutit av vår balkong i massor - det är ju så varmt fortfarande på kvällarna. Bara att sitta där ute och äta jordgubbar med vaniljglass och läsa är underbart! Jag har nog inte insett förrän nu hur mkt jag har saknat balkong under 4 år...

• mugglesfan

Apropå M2B så har jag och Piggelin insett att vi också är M2B nu - Mother2Be

Jag har faktiskt äntligen insett att jag ska bli mamma och det känns bara skitbra, inte alls läskigt. Det jag däremot inte riktigt insett ännu är hur jag ska klämma ut barnet men det får väl gå det med... Min BM påstår att man blir lugnare med tiden pga hormonerna. Inte för att jag är superorolig nu ändå men lite smånervigt känns det ju, än så länge iaf...

• Piggelin1

Hej Muggles - long time, no see... NOT

BS - TACK för att vi fick ta del av din berättelse. Stort grattis igen!

Lapinette, läste som hastigast både här & i restråden om din helg - lät som om ni haft det alldeles, alldeles underbart!

Vilken GRYMMEHELG det har varit annars! Maj var så himla trist & kall, men nu kom sommaren med råge på en gång!
    Var i mellansverige en vända innan i veckan - studentuppvaktning, mannens äldsta syskonbarn. Har faktist inte varit med på ngt "utspring" sen lillebror tog studenten -91, så en del hade jag allt glömt, men KUL att vara med & desto fler "Ja just det, det var ju såååå det var"-associationer som poppade upp Satt ute hela torsdagskvällen i trädgården sen & bara njöt av den ljusa & varma kvällen. Mmm!
    På detta sen en grymmehelg i Götet!! Marit Bergman i fredags - suverän konsert, hon är verkligen skön på scen! Sen Götheborg som kom tillbaka igår. Helt OTROLIGT! Runda slängar 200.000 pers som var ute & kollade längs älven, ute på öarna osv. Kanonsalut, fyrverkerier, jubel, applåder & alla verkade vara sådär grymt STOLTA! Gåshudsvarning!! Lite samma känsla som när Carolina Klüft & Susanna Kallur tog guldmedaljer på Ullevi i somras. Jag, lättrörd?? Vaddå??! Imponerande också med alla tusentals fritidsbåtar som följde henne!! Grillningen sen ute vid havet på kvällen - mmmm! ...och idag premiärdopp i havet. Redan 18C, helt perfekt!! Så nu känns det som det halvdåliga majvädret blivit kompenserat med råge!!

Mkt OT blev det här, men känner mig bara sådär jublande glad & lycklig

Imorgon ska min närmaste chef äntligen få reda på att jag är gravid, i elfte timmen, nu börjar det verkligen synas. Lite svårt att dölja/försvara med sjok av kläder när det är 30C ute...

Sweet, mail kommer snart! Vi flyger t Boston den 23 juli & är borta i två veckor, men vet inte riktigt ännu vilka dgr vi ska spendera i NYC. Vore jätteskoj att ses!!

• Oms

Grattis BS! vilken upplevelse och stackars dig som bara fick klara dig på lustgas och bäckenbottenbedövning (jodå den hjälper - det hade gjort ännu ondare annars)

Vad skönt att ni båda går bra och att förlossningen inte höll på så länge även om krystvärkarna tog sin lilla tid ( det måste ha varit frustrerande då man har hört och "vet" att det är då det brukar gå fort)

• Lapinette

BrudSommar - ett stort grattis till dottern! Fick höra av släktingen din om förlossningen. Försök att undvika berätta de mest smärtsamma historierna för henne. Hon är ju livrädd för förlossningar. Kommentaren blev - man kanske ska adoptera. Måste kännas superskönt att ha den biten över och att ha det lilla pyret hemma.

• Snart så....

Morron i tråden,

Hoppas alla har haft en bra helg i värmen?

Själv längtar jag till lite svalare väder, nu är det nästan för varmt

BS: Jättegrattis igen :D tack för att du skrev in om förlossningen. Hoppas amningen löser sig snart för er.

Var på BH jakt i helgen och det var INTE roligt. Insåg att jag får gå på big-size avdelningarna och de BH:arna är inte alls snygga *ryser*
    Hittade bara en BH som satt ok och såg någorlunda "normal" ut. Får nog ge upp letandet under sommaren och söka efter amningsbh:ar senare istället. Jisses, vågar knappt tänka på vilken storlek jag kommer ha då

Sambon fyllde år i veckan och i lördags hade vi fest för honom så nu har vi fått massa babysaker (som han önskat sig) :D :D
    Det enda vi inte har nu är sängen, vi fick bilbarnstol, babysitter mm :D

Nu är jag i vecka 31 och första bristningen på höft och mage har kommit :(
    Inte stora men de är där.

Svar på tråden När märker man av det?