• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Profylaxen har jag inte gått men den sk föräldrautbildningen håller på som bäst, sista ggn på tors. Den ger iofs en förskönad bild om man jämför med förlossningsberättelserna här i tråden - det är de som fått mig orolig. Men jag är väl fånig antagligen, men jag tycker det låter skitotäckt att spricka så som både Vänner och BS gjort. Jag får väl smyga iväg och vara orolig på annat håll så jag inte stör er andra...

• Moppy

Hej tjejer!
    Först, tack BS för en ärlig förlossningberättelse. Hellre det än förskönande " det var så underbart" stories (även om man kanske tycker det efter ett tag ändå). Om detta med att spricka, jag som är nojjig för att föda är konstigt nog inte rädd för att spricka, har aldrig varit rädd för "sår" eller haft problem med den typen av smärta. Däremot är jag rädd för själva förlossningsarbetet, dvs det onda när man öppnar sig etc... Usch...

Tycker dock det är uppfriskande att höra dig Cissi, som är så cool med allt och som inte verkar oroa dig det minsta. Du är min role model! ;) :)

• Snart så....

Cicci, kan det vara för att det inte bara är lakanen som bli blöta utan även bäddmadrassen?

Muggles, kan det vara en "dålig" FUB du går på?
    På min tog BM upp allt som kunde hända och många frågor blev det. Kan det vara för att hon även jobbar på förlossningen och är mer "inne i gamet"?
    Vi fick även se alla hemska kanyler mm som kommer att kopplas både till mamma men även barnet om det behövs.

• Lapinette

Snartis - vi hade nog tänkt att ta hela kusten ned. Börja någonstans vid Fjällbacka och sluta i Skåne. Vara borta i typ 10 dagar.

• Snart så....

Moppy, håller med dig! själva sprickandet mm är jag inte så orolig över utan med att Latensfasen ska vara i måååååånga timmar.
    BM rekomenderade att prova på hela buffen av icke drogsmärtlindningar. Olika saker kan hjälpa i olika skede inkl de omtalade kvaddlarna.

• Snart så....

Lappis, skojj det finns mkt att se längs den sträckan. Ni börjar med det bästa :D :D

• Snart så....

oj vad jag inte har jobbat flitigt idag

snart dags att gå hem och sen iväg till BM för koll

• Lapinette

Kunde inte låta bli att kolla. OM Frejis och/eller jag lyckades denna månad finns det en visst chans att vi får ett skottbarn dvs den 29 februari. Sa till maken i helgen att det vore ju praktiskt för då behöver man ju bara fira/köpa presenter vart 4:e år.

• Oms

naverlsträng runt halsen är mer regel än undantag verkar det som när man hör än den ena än den andra. min dotter hade den i 2 varv runt kroppen och i kors runt kroppen(bålen) och visst påverkade det hennes syresättningsförmåga. vid varje värk drogs navelsträngen åt och hennes hjärtljud sjönk dramatiskt, hade det inte gått så fort att krysta ut henne (ca 15 min) så hade det blivit snitt av den anledningen.

det har att göra med att navelsträngen kom ikläm och inte att halsen gjorde det.

• A.M.

Ni som funderar på att skydda sängen fr vattenavgång eller ej: Det kan ju komma rätt mycket vatten, och det är ju faktiskt inte vatten utan kroppsvätska som kan ha en hel del blod och annat grejs i sig. Det var hur som helst inget jag ville skulle sugas upp av vår hästensmadrass. Och om ni har plastad frotté - lägg gärna en extra frottehandduk mellan den och lakanet, det blir fruktansvärt svettigt annars!

Lapinette: När har du BIM? om tio dagar ungefär? Håller tummarna!!!

Svar på tråden När märker man av det?