• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Några fantastiska observationer - halsbrännan försvann direkt efter förlossningen! Kunde dricka apelsinjuice och te och allt på en gång efteråt, det är så mycket jag saknat att inte kunna äta och dricka. Och det hemska krypet i benen som gjort att jag inte kunnat sova. Helt borta direkt, första natten. Har bara en svullen fot kvar, hoppas att det ger med sig snart.

Oj, nu vaknar hon, hej så länge!

• sweetstreet

Mugglan,
    det finns många ställen i Stockholms skärgård som är mysiga! Om du vill kan du kolla in skärgårdssstiftelsens hemsida också och se om du hittar något som du tycker verkar vara bra!

www.skargardsstiftelsen.se/

Jag gillar även Finnhamn www.finnhamn.nu/
    där de också har ett vandrarhem samt en krog (hade det förr iallafall). Men annars är södra skärgården fin också, som A.M och Lappis rekommenderade. :)

Jag har paddlat mycket runt Nämndö också, men är inte supersäker på vandrarhem eftersom vi alltid nannar eget tält... Men det är jädrigt fint häromkring också! Och vill man ha mer än "bara" fin natur så fins lite kultur hrä också typ Bullerö med fint litet museum (Bruno Liljefors) och Kymendö (Strindberg).

Landsort är mysigt också!

jag gillar fyrar hehe!!1 :) *nörd* ;)

Stendörren ligger lite mer söderut (Nyköping, Trosa). Denna skärgården är också jättefin!!!!! :)
    Jag tillberingade i stort sett alla min barndoms somrar seglande här (pappa var seglingsfanatiker) och jag har även paddlat här. Finns en bra krog på Sävö, men jag vet inte ifall det finns vandrarhem.

Usch nu började jag längta till Stockholm, och skärgården där... Och Trosa skärgård med förstås....
    Buuuuu... Jag som inte ens ska hem i sommar!!!!

• sweetstreet

BS,

tycker det låer som en bra plan att vara hemma nu första tiden!
    Vila upp er ordentligt. Jag har full förståelse för att man inte vill gå runt så mycket när man blöder och det gör ont.
    Samt att värmen säkert inte gör det lättare. Varken för dig eller henne.

Tids nog blir det mysigt att gå med vagnen också! Men jag förstår att pappsen är ivrig :)

• Meddelande borttaget
  • Lapinette

Skrev ett inlägg men det hamnade visst i filtret. Undrade vilke ord den hakade upp sig på. Skrev något i stil med:

Tack Sweet för dagens första asgarv. Så härligt att sitta här bland tråkiga datatabeller och skratta ljudligt över dina crazy inlägg.

Japp, Midsommar blir en magisk natt. Att plocka sju sorter blommor har jag testat förr. Problemet är ju bara att sedan hålla tyst...svår uppgift för en bredkäftad kanin som jag.

• sweetstreet

Äsch Lappis!!!!
    tror inte man måste vara tyst egentligen va????
    ;)

men lite blommor är ju iallafall fint! :)

• Lapinette

Sa till mamma att jag ska supa mig full om jag får mens på Midsommar. Hon börjar nog undra hur gammal hennes dotter är. Har aldrig (ja, förutom en gång) tidigare varit full just på Midsommar.

• sweetstreet

det är så sjuuuuukt spännande nu tycker jag!!!!! För er alltså! Jag hoppas så mcket att jag tror hårstråna krullar ihop sig!!!! :o :)

• sweetstreet

Förresten kom jag på en sak.

MUGGLAN!!!!!

Det där med att spricka då.
    Alltså så har jag förstått att det bla verkar handla om huvudets storlek eller????

Och vad gäller storleken på barnets huvud så lär det finnas en vetenskaplig koppling (jo det fick min man höra på universitet när de läste ngn kurs i genetik eller vad det nu var) mellan huvdstorlek och storleken på pappans "ja-ni-vet-vads" storlek!!!!! :o :o :o

Så beroende på vilken size din man drar så kanske du kan börja förbereda dig mentalt nu då!!! :D :D :D :D :D :D

• Liten med Mindre

Oj, Sweet - då förstår jag hur mycket du hoppas. Om jag förstår det hela rätt så är väl ditt hår inte det mest "krullvänliga" i världen. ;)

Svar på tråden När märker man av det?