• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Undrar vart Pirr tog vägen - hade inte hon också undersökningar inbokade? El var hon en av dem som BIMar runt midsommar? Vi hade väl en hel hög att hålla reda på runt midsommar: Frejis, Sweet (op), Lappis, var det ngn mer?

• Bröllopstokiig

Snartis... ja i jämförelse med din galning till unge så är min lugn Men i jämnföresle med hur min brukar vara, så är det här crazy! Men nu är han i ofs lite lugnare igen, skönt, känns som jag ska spricka när han håller på där inne....

AM jag har med hört att de ska bli lugnare, men eftersom min har varit det hela tiden, så trodde jag att det är kanske tvärtom för mig...

Muggles: Har ni inte gått några förlossningsförberedande kurser????? Där tar de ju upp allt med storlek på barnet och även spricka osv. Jag känner mig inte alls orolig för något som har med förlossningen att göra efter att vi gått på det. Jag lärde mig jätte mycket o det är inte alls så som jag trodde, att stort barn nödvändigtvis betyder värre förlossning!
    Huvudet kan vara lite jobbigt om det är stort, men annars så är det inte så... det handlar om hur det roterar ner.

Sist lärde jag mig att detta med att navelsträngen skulle kunna strypa barnet, om det är virat runt barnets hals, inte alls stämmer. Barnet får sitt syre genom navelsträngen och om navelsträngen sitter runt halsen så kan inte alls barnet dö pga av det, vilket jar har trott.
    Tips, gå på dessa kurser, så kanske oron minsakr, det gjorde det för mig!

Jag ser verkligen fram emot förlossningen!

• Bröllopstokiig

Mugglan, ja jag är lite snuskig, som sagt, inte fått sex på 2 veckor! Grrrrrr. Men efter besök hos BM i morgon kanske det blir lite åka av! He he he

• viktualia

mugglan - i början av v30 är till och med jag i faggorna av huvudstaden... men jag vet inte om jag skulle våga mig på en träff med er gravtrådgalningar... det kanske är smittsamt det där med graviditeter.... fniss fniss

• Snart så....

Cicci, håller helt med dig, dessa kurser är jättebra. Gick ju i tors+fre fast de kallades familjeutbildning.
    Bäst är nog att karlarna är med och får även svar på sina frågor gällande förlossningen och tiden efter.

• Snart så....

Cicci, det finns ju massa annat "skojj" ni kan göra i sängen :D :D :D

• Snart så....

Hade faktiskt inte ens slagit mig att skydda sängen. Oj en sak till som måste inhandlas med andra ord.

• Lapinette

muggles - vi har ju inte bokat semester än men i förra veckan fick vi veta att badrummet kommer att renoveras i juli så eventuellt blir det Västkusten tidigare än planerat. Ska försöka ringa och boka denna vecka.

• Snart så....

Lappis, var ska ni på västkusten? har ni bestämt någon speciell plats?

Själv räknar jag nu bara dagarna till vi ska ner till midsommar :D
    havsluft mmmmm...

• Bröllopstokiig

Varför ska man skydda sängen mot vattnet, för det skulle vars äckligt vatten eller. Kan man inte bara tvätta lakanen liksom?

Ja du Snartis, massa annat roligt för honom ja...

Jag tror mitt vatten kommer gå när jag rockar loss på bröllopet om 3 veckor

Svar på tråden När märker man av det?