• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

hej igen....

magen har definitivt tömt sig Ha ha ha... inte stenhårt alls
    Fy vad man pratar knäppt här på tråden... sa till maken i går att jag ska ha lavemang och epidural, så han visste om det skulle hänt ngt i natt...
    Nej jag har inte ngt skydd i sängen, om du menar kondim muggles, så har vi inte haft sex sen första slemmisen gick... maken vågar inte.... det kom lite lite slem till i fredags annars har jag inget skydd för ev vattenavgång heller

AM, japp vi ska på bröllop på Gotfland helgen efter midsommar, jag har kolla upp med förlossningen där. barnstol och barnvagn följer med ifall den kommer där. Vi har inte bokat båt hem bara dit.... ifall den skulle komma 1/7....
    Om barnet är fött kommer vi ta med den till Gotland så klart!
    Spännande nu
    Alla tror att barnet kommer tidigare, utan jag (fast i går kändes det annorlunda)... ska till BM i morgon, så då ska vi se vad de säger.

Hur är det med barnet innan förlossningen? Är det mer oroligt eller? Pick'n har levt loppan, det är därför jag undrar, det brukar han inte göra!

• A.M.

Huvudskär kan kombineras med t ex Dalarö, Ornö

• Tinga

Muggles - jag kan förstå att du börjat fundera en del på förlossningen nu, och det här med att spricka, men är det inte oftast så att barnets storlek brukar vara proportionell mot föräldrarnas? Isåfall borde ju du som är ganska liten få en lite mindre bebis (förutsatt att din man inte är en jätte ).

• Lapinette

muggles - eftersom jag älskar alla OT inlägg så tänkte jag besvara din Skärgårdsfråga.

Stendörren utanför Nyköping är en dagsutflykt då man inte får övernatta där (Naturreservat).

Det finns massor med mysiga smultronställen i skärgården så jag tror att vart ni än hamnar så blir det nog bra. Själva spenderade vi en natt på Utö Värdshus i fjol. Det var en bröllopspresent från mina vänner. Jättemysigt, god mat och lite livat på kvällen då ett coverband spelade.
    www.uto-vardshus.se/

Ett annat värdshus som har fått bra omtalande för sin mat är Lidö.
    www.lidokrog.nu/

Utö ligger i södra skärgården medan Lidö ligger i Roslagen (norr).

• Snart så....

Cicci, hahhaha välkommen till min värld med livlig baby :D :D
    7 timmar är väl inte så farligt, prova nästan en hel dag :D

• Lapinette

muggles - när hade du tänkt att *smyga* upp till Stockholm. Jag menar...vågar du inte träffa oss här på tråden på en fika när ni är uppe?

• A.M.

Cicci: Kul - då kanske det blir en gotlandsbebis!!! Och eftersom vi tror att det blir en kille så blir det på Gotland en "sork" . Brukar kalla sonen för Sommarsorken

Har i och för mig för mig att bebin blev LUGNARE när det började dra ihop sig till förlossning. Samlade kraft liksom?

• Lapinette

Ingen som har BIM denna vecka...eller ingen som vågar erkänna det?!

• mugglesfan

Cicci: jag menade att skydda sängen mot vattenavgång - din snuskhummer! Ett tips från vår BM... Det som AM skrev låter väl vettigt, med plastad frotté.

AM och Lappis: tack - precis vad jag sökte! Ska spara era länktips.

Jodå, mitt besök är högst officiellt och vill gärna träffas för en fika el så, med dem som är i stan. Prel är att vi kommer slutet av v29 el början av v30 och stannar några dagar. Kanske inte så många kvar i stan då men du har väl kort semester i år Lappis pga SA? Fast ni kanske är på västkusten då? Hade väl varit typiskt...

Svar på tråden När märker man av det?