• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Oms:
    Precis så med navelsträngen runt kroppen hade Livia också - det var därför de fick rycka in med sugklockan på slutet.

• Lapinette

A.M. - BIM på Midsommarnatten om man kan lita på ÄL-stickor.

• A.M.

Spännande midsommar helt enkelt!!! Du måste gå in här och rapportera sen! Vi har bredband på landet från och med i sommar så jag kommer följa med i tråden var jag än är!

• Oms

2 varv runt halsen och kors kring kroppen skulel det ju vara och inget annat.

AM: bra tips om plastad frotté på madrassen, säger som du -inte sjutton vill man ha fostervatten på bäddmadrassen - finns liksom roligare saker att lägga pengar på än bäddmadrasser, speciellt när det e hästen madrass här med - tagel o fostervatten låter inte kul:(

• BrudSommar2006

Hej, hej, har fått en stund över, annars har hon varit vaken sedan sju i morse tror jag. Inte så att hon har skrikit eller så men man kan inte lägga henne i från sig hur som helst när hon är vaken, då blir det bara oljud och sedan tar det en väldig tid att lugna ner henne igen, inte värt besväret liksom! Dessutom är det så mysigt att umgås så jag har inget emot det. Sin pappa duger inte lika bra tyvärr, det gick med en rasandes fart det där att bli mammig och vilja amma hela tiden bara för att det är mysigt att ligga och snutta...

Tänk att det mysigaste som finns är att få ligga och pussa på en liten fot. Eller att pussa på en mjölkdreglig liten mun, vem hade trott att det är allt man vill ägna sina dagar åt. Jag vill inte ens somna, jag vill bara ligga och titta på henne när hon snusar bredvid, hon är underbar! Jag vill frysa tiden här och nu...

• sweetstreet

Å BS
    Det låter underbart!!!!!!!!!

Så härligt att du känner så och att allt som var jobbigt under och strax efter förlossningen bara "försvunnit"!!! :) :)

• sweetstreet

Lappis!

Shit Midsommar!!!!! :o
    Är inte det en sådan där MAGISK NATT???? :o :o :o :o ;) :D
    Så du ska se att det blir ett fett plus på stickan då!!!

kanske borde du locka 7 sorters blommor och drömma om det blir en tjej eller kille?! :)

Jag håller mina tummar helt krampaktigt för både dig och frejis!!!!!

*blå tummar som ömmar*

• sweetstreet

Saknade dig i tråden när du var ocj p*ppade på de österikiska alptopparna!!!!!
    Visst, det var j en skön omskrivning du gjorde - "vandring" tsssssssssss såklart fattade vi ju alla vad det var ni höll på med egentligen där bland tyrolerhattarna! :D :D :D :D :D

Och jag tror precis som alla andra att detta bara MÅSTE ha tagit eftersom er timing med både insemination och alp-6 var helt perfekt!!!!! :)

• sweetstreet

Cicci,
    Wow! Tänk om Pick'n är på G!!!!!! :o :)
    ojojoj... fattar liksom inte att det verkigen är dags snart!!! Känns som om du nyss plussade på något vis.

Ta det lugnt nu med all din energi! kanske är det kroppen som förbereder sig på förlossningen???? All energi menar jag?

Och som mugglan sa, nu när du är såhär långt gången är det ju ingen fara alls att föda så då kasnke det t o m skulle vara skönt att pick'n kom ut så du slapp gå den sista tiden emd magen i vädret i värmen??

• BrudSommar2006

Apropå skötväskor så är det ju smidigt att kunna sätta fast den på vagnen, plus att det ligger ett skötunderlägg i väskan.

Vad det gäller att bada så är det pga blödningar och avslag som jag inte får bada på åtta veckor.

Några fler förlossningstankar, kanske var det allt värkstimulerande dropp som de drog upp hela tiden som det gjorde ondare än det annars skulle, vad vet jag. Värkarna var tydligen för oregelbundna för att ha kommit så långt i förlossningsförloppet. Jag är dessutom inte säker på vad det är som gör att man spricker eftersom hon tydligen inte hade större huvudomfång än normalt, 36 cm om jag minns rätt. Har ju inget att jämföra med i och för sig.

Det är tröttsamt att blöda så mycket, man orkar inte lämna lägenheten eftersom man måste byta binda hela tiden.

Å andra sidan så blir hon så arg när man ska sätta på henne kläder att man blir helt svettig innan man lyckats få med henne ut ur lägenheten! Maken hade hoppats kunna gå ut med henne själv i vagnen men det blir sånt liv att han inte lyckas ta sig ut själv med henne men hon är ju inte ens en vecka än, han får ha lite tålamod!

Ser fram emot att kunna gå ut och gå lite men det går inte än. Det ska bli skönt att slippa ha så ont hela tiden men det kommer väl.

Svar på tråden När märker man av det?