• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Sweet, ett namn i Nature tackar man ju inte nej till! ;) ;) ;) ;)
    Räkna med mig!

Visst är det äl förfärligt med landställen utan internet??? ;) Kanske kan man t.o.m. få lite avkoppling... ;)

• Lapinette

Shit, jag har klibbat fast vid musen. I mitt kontorsrum är det nog 28 grader varmt. Det går inte att tänka längre.

• Storasystern

Hahaha Lappis - det låter ekivokt!!! ;) ;) ;)

• viktualia

*fnitter*

Lapinette - kan inte låta bli att hitta på andra varianter än klibba fast vid datamusen (som du troligen syftade på).... är kvar i Sweetans snopphumor.....

*skakar på huvudet åt mig själv och beger mig genast iväg på shoppingtur - bl.a. ny handväska hitåt*

• Lapinette

Faktum är att maken blev aldeles tyst i andra ändan av den sprakiga mobillinjen när jag sa att jag klibbat fast. Han satt i en taxi i Tel Aviv och verkade vara i helt andra tankar .

Nej, gillar värme men inte ett kontor utan aircondition. Det var bättre att jobba hemifrån i Cannes...konstant runt 23 grader (inomhus).

• Storasystern

Vickan, det glädjer mig att vi iallafall är två med konstig humor! ;)

Nu är det slut för idag och jag ska ut och shoppa lite! HUrra! :)

• start september

Sweet - om tanten kommer när hon ska och det finns tider bör det bli kontraströntgen i nästa vecka. Men det börjar ju dra ihop sig till midsommarvecka så jag vågar inte ropa hej än.

Vi lär nog få försöka samtidigt typ. Känns faktiskt himla bra med sällskap! Vet du hur snart du får försöka efter operationen?

• sweetstreet

September

nej jag vet inte än. Men gissar att man bör vänta minst en vecka kanske? För infektionsrisken. Men jag ska höra med dem. Ska dit redan på måndag nästa vecka för något "förbesök" och kasnke kan de då ge lite mer info.
    Sedan är op på onsdag.

Ska bli så skönt att äntligen få den överstökad känner jag!!!! Det är ju knasigt för det handlar bara om en månad drygt, men det har känts jättelänge...

Och visst känns det bra med sällskap på vägen. :)

• sweetstreet

Och Lappis!!!

Hahahahahaaaa!!!! :D :D :D :D :D :D

Jag skrattade också när jag läste om din "klibbiga mus"!!!!!!!! :D :o :D :o :D :o

• Liten med Mindre

Suck - har lite ångest. Makens bästa vänner har frågat om vi kan vara barnvakt i helgen - lördag till söndag!

Visst, skulle gärna vilja, och ungarna är jättegulliga. Men jag har ingen aning om vad man sysselsätter ungar med i ett dygn!?!? OK för några timmar, eller barn som är lite äldre och går att roa med skansen, bio eller annat. Men nu är det 4 och 2 år som gäller.

Nu ska det ju både nattas och matas och kläs på och bytas på och...

Vatten över huvudet att säga ja. Och ändå känns det ju läge att kassera in barnvaktspoäng inför framtiden. :) Och så vet de om att vi väntar barn och gissar att vi behöver öva. Som om vi inte är nervösa nog ändå.

Vill säga Ja och Nej och Kanske samtidigt!

Någon som har tips?

Svar på tråden När märker man av det?