• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Liten: Nyfiken på huset! Vill du inte klistra in länken? (Vi letar INTE hus så jag är ingen potentiell motbjudare!)

• A.M.

FruL: Jag kan ju redan nu berätta om det blir en Boris eller Doris! Om du bara berättar dina cravings ...!

• nu är jag fruL

hejsan
    AM förresten
    kul att se dig här. Allas vår första trådmamma

hur är det med ryggen och sovandet? Hoppas det är bättre nu.

Glöm inte att borsta alla tänder kokosen
    och jag visste vel att du också skulle nappa på metallica picknick

cicci: ha ha ha
    är din make gammal trummis.
    Fyyy vad kul, trummisdar ju de mest galna av alla galna musiker
    ha ha ha
    tänka att jag inte blir förvånad att just DIN make är gammal galning
    ha ha ha

hade blivit förvånad om yrvädert cicci haft en "så ska det låta" make

• nu är jag fruL

AM
    åhhhh vad kul
    ja tala om för mig

Hmmmmmm
    jag har inga egentliga cravings... jag vill ha allt tror jag.
    men jag har ätit ovanligt mycket morötter udner graviditeten. vad betyder det förutom att det kommer bli en grisrosa bebis med knallrött hår.
    ha ha ha
    vi kopmmer få en griskulting under förlossningen

boris... ja dte passar på en gris
    ha ha ha

• nu är jag fruL

och mjölk produkter har jag velat ha...

• A.M.

FruL: Hej! Tack för att du frågar! Ryggen blev mirakulöst nog bra förra veckan - men jag insåg nu att det nog beror på att jag fick min första post-bebis-mens precis då. Det måste ha med några hormonaer att göra, det ryggonda. Sovandet går ju upp och ner - numera mycket på grund av att Livia erkar ha mardrömmar på nätterna, och har haft problem med värmen ...

När har du BF? Och vad har du för cravings!!???

• A.M.

Morötter: kille
    Mjölkprodukterna gör det lite svårare ... men jag skulle nog fortfarande säga: BORIS!!!
    (såvida det är relativt nyttiga och ej sötade mjölkprodukter du varit sugen på?!)

• A.M.

När jag väntade min son räkande jag ut hur mycket morötter jag kunde äta för att det inte vara skadligt med A-vitaminet ... och knaprade sedan ca ett kilo om dagen ...

• Liten med Mindre

AM, bra att ryggen är på G igen. :)
    Huslänk på beställning:
    www.bostad.dn.se/a.asp&q=1&s=1

Vad gäller kokosens smågangster så tycker jag alla såna i filmer brukar heta Sonny.

Izzie och FruL - jag tror säkert att deppigheten går över så småningom. Som Muggles sa, när man slutar oroa sig för mycket över tidiga missfall, har sett bebis på ultraljud, börjar må bättre i allmänhet etc. Redan nu är det ju bättre än för några veckor sen. The only way is up...

• A.M.

Liten: Fint! Även om rosa/aprikos verkar ha använts lite frikostigt... Det ser ut som ett grundbra hus om du förstår vad jag menar. Jag skulle kolla upp radonhalten bara om jag var du.

Svar på tråden När märker man av det?