• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

viktualia: man borde väl kunna göra det slätt med puts?!

• viktualia

AM - hm... jaaa det skulle man förstås!! *grubblar* Men då får nog priset vara lite lägre för att jag ska vilja satsa så mycket. *grubbel grubbel*

• Liten med Mindre

Hungrig!

Och ändå inte lust att äta något (dvs kommer inte på något jag vill äta). Tur att det är ett ilandsbekymmer att kunna välja. :D

• Liten med Mindre

Vickan - puts är de enda jag kommer på med. Putsade hus är fina, har svårare för tegel faktiskt.

• Liten med Mindre

Jag tror minsann jag gillar det mesta som är dyrt, krångligt eller underhållskrävande. :D

• nu är jag fruL

aha
    husletande....
    fy vad jobbigt.

mindre: kan det vara så att det är billigt för att det ligger skitlångt bort....
    är inte hässelby längst ut på tunnelbanelinjen?
    fast jag tror snarare att det är ett lock pris, skulle förvåna mig om det inte steg en massa.

fast jag har aboslut ingen koll på huspriser. När vi köper hus ska det vara med både hönshus, stall och svinstia. Gissa att jag inte kommer bo så där jätte centralt

Hmmmm hässelby... känns som helt fel sida om stan för mig. det är konstigt att man verkligen har "sin" sida om stan. Jag har aldrig bott d'är så jag vet inte alls. men det blir nog bra om ni köper det!

vickan: mysig tomt. fast det såg ut att vara en del fixande inne....
    men det kan ju vara kul kanske.
    hoppas att ni hittar ett hus snart!

• Frejis

Fint hus Liten! Fast det var så gulligt att jag började känna mig destruktiv ;) grrrrrrrrrrrrrr...

Jag tror att priset stiger med 20-40 % under budgivningen, det är i alla fall vad man kan räkna med, brukar min make säga. Det har nog varit sant när vi köpte och sålde.

Vilka är det som bimar snart? Lapinette under midsommar och Pirr? Victory? Det vore bra med en liten lista så att man hade koll på sina medsystrar :) Jag bimar nog på söndag eller måndag, det vill säga det är då jag kommer att få mens. Tror inte att det har funkat nu heller, har noll symptom och vill inte känna efter. :)

Det varma vädret har förändrat mina matvanor, helt sjukt. Nu vill jag ha grillat kött i olika former, feta såser och pommes. Hamburgare går också bra :) och så ansluter jag till de förkyldas skara. Koko, krya på dig! och jag håller tummarna för Uppsala!

Cicci, du är så himla positiv, jättebra :) man blir glad av dina inlägg.

Vinkar till Frullan och Boris!

• _koko_

I'm back! Och det blev inte alls någon provtagning. Kändes nästan fånigt att ta upp hennes tid, för ju längre dagen går, desto bättre mår jag. Hon var jättegullig och lät mig beskriva hur jag mått och mår och kollade lungor, ögon, mandlar och sånt där. Till slut sa hon att det var klassiska virussymptom, och att jag ska avvakta någon dag och se om jag inte fortsätter må bättre.

Hahaha, hade jag inte varit på smällen hade jag inte ens tänkt tanken på att gå till doktorn, ska jag bli ett sånt där nojjigt våp nu??? :D

Hur som helst var hon väldigt noga med att säga att jag gärna fick höra av mig igen om jag blev orolig eller mådde sämre igen. Mycket bra läkare! Skönt att de finns även här ute i förorten. ;)
    Så nu ska jag bara "njuta" av mina symptom till i morgon och hoppas att det går lika bra då!

FruLlis - Harry kom jag nog att tänka på bara för att det bodde en ligist i vårt område när jag var liten som hette harry... Han var några år äldre och vi var rädda för honom... :D

Liten - Ser ut som ett suuuperfint hus! Och hässelby villastad är ett väldigt populärt område, så det låter verkligen som ett lockpris! Vi köpte vårt hus genom en ERA-mäklare, och hon var en riktig klåpare, det kanske är nån slags trademark för dem? ;)
    Köper ni det kanske vi ses i krokarna i sommar, sambon har släkt där!

AM - jag har fortfarande inte kommit på några cravings! Eller, surt godis äter jag rätt mycket av... Fet mat klarar jag inte alls. Sambon ville göra stuvade makaroner häromdan vilket jag normalt älskar, men nu fick bara tanken det att vända sig i magen på mig... Hamburgare ger mig samma känsla.
    Ska ikväll göra böngryta med råris, för det längtar jag efter, låter det inte helt galet??

• _koko_

Nu såg jag iofs att huset inte har någon biyta, då är ju 125kvm inte så mycket och huset känns inte riktigt lika lågt prissatt.

Hej Frejis!! Förstår hur du menar, har det inte funkat förut, varför den här gången. Men men, jag håller tummarna ändå. :)

Svar på tråden När märker man av det?