• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Frullan, jag letade med efter dig igår, vi gick o köpte vatten, gick ut bakåt och in frammevid, så jag inte skulle missa dig, men men det gjorde jag ju, fan!
    Hur som, den lilla svarta är inhandlad på MQ på rea och det är inte ens en mammaklännng, utan bara stretchtyg. Jätte skön! Kostade max 400 kr och det är tom en märkesklänning, det flotta espirite, ha ha ha
    Jag vill med på festival. Kan vi inte ha picknick utanför Metallica den 12/7, jag kommer inte att få gå in för maken. Han ska säkert in opch headbanga själv. Min man är gammal trummis i rockband och hade långt hår och trasiga kläder innan, tycker det är så ball. Fast nu är han hel, ren och kortklippt, ha ha ha, men musiksmaken samma så klart.
    På möhippan hemma h os oss i lördags bad de om schalger typ vid 01-tiden, jag gick igenom de få CD skivor jag fått av maken, ha ha , det var en det stod Cicci på, resten var Metallica, Rampstein och annan heavy metal, det slutade med att tjejerna satte på RADION, *asgarv*

ÅÅÅÅ kokosen, jag har tänkt på dig, undrade just hur det var fatt! Feber, fy fan! Hoppas knytet har det bra där inne, det brukar inte vara några probs för dem att mammsen är sjuk.....

• A.M.

Hej alla! Gud vad ni gravida är aktiva och i farten - trevligt. Jag var i o f s rätt i farten när jag väntade sonen för 9 år sedan, men nu senast hade nog åldern tagit ut sin rätt ...

FruL: Barnvagn: Mycket att välja på på Barnens Hus i t ex Rotebro. Men blir det tight med tid för att beställa kan ni ju titta på modeller där och sedan köpa ngt nästan nytt på Blocket ...

• Liten med Mindre

Godmorgon alla!

Nyblodprovad inför kub - är det fler än jag som efter ett par veckors provande kännner sig lätt dränerade? :? Tur att jag fick järntillskott kanske.

Lätt antiklimax inträffade igår när vi resonerat oss fram att vi visst ville vara barnvakter. Ett annat par kompisar hade nappat och skulle ha hand om barnen. Synd - men skönt som vi konstaterade. Jag har fortfarande sån lust att få pyssla hemma, plantera blommor i balkonglådor, shoppa kläder etc så jag reder mig nog ändå. :) Och så har vi sett ett litet hus vi tänkte kika på. Dock är vi lite frågande till varför utgångspriset är så lågt. Sånt gör en också misstänksam - för det står inget alls om renoveringsbehov i objektbeskrivningen.

• _koko_

En kompis till sambon kom över i helgen, gissa om han blev förvånad när jag låg inne med en filt över mig... Det har inte direkt varit extra jobbigt med värmen faktiskt, jag har mest haft frossa. Svettats lite ibland, men då har jag tagit jordgubbar ur frysen och sugit på. :D

Lovar att rapportera direkt jag är hemma igen!

Ronny funkar förresten inte, för det heter en av min brorsas bästa vänner. Så det får bli Conny isf. Eller Harry. :D

• A.M.

Liten med Mindre:
    Det var en antiklimax med barnvaktandet! Men jag föstår om du ändå känner dig lättad. Det som är bra är att ni ändå erbjöd er att vakta dem - då har ni fortfarande barnvakteri att casha hem när er lill* fötts.

Lågt utgångspris beror (om det inte är renoveringsbehov) enligt min erfarenhet på vilja att ordna galen budgivning alternativt huset ligger nära kraftledning. Håll ögonen öppna!

• Liten med Mindre

FruLlan - skoj med festival, och att Boris gillade det. :D Då vet vi vem som är där med stora söta baby-hörselskydd nästa år...

koko, inte alls bra med infektion i värmen. Hoppas verkligen att de kan hjälpa till att få dig och pyret på benen snabbt igen! KRYA PÅ ER!

Cicci - vi har också rätt ont om schlager hemma - men snälla vänner försåg oss med en samlingsplatta förra året. Den spelas typ aldrig. :) Och det är faktiskt rätt plågsamt att gänget som sätter ihop gymmets cykelprogram har en förkärlek för schalger av olika nationalitet. Men det ska väl spegla vad deltagarna vill ha...

Tinga och Victory - förgyll tiden fram till BIM och ÄL med goda paraplydrinkar och svalt vin i värmen! Nästan så att jag själv måste uppsöka Gondolen eller nåt annat bra ställe för att få en skoj alkofri drink och lite sommarkänsla. Rabarbersaft i alla ära...

• nu är jag fruL

cicci
    JAAAAAAAAAAAAAAAAA Metallica picknick!!!!!
    jag får inte heller gå in för maken
    jag är såååååååå irriterad.
    men han anser att det är för nära inpå och metallica är ju inte direkt kända för att spela lågt....
    maken har precis som din make verkar ha gjort, gått in i sin beskyddande pappa roll....
    han flyttade mig bakåt under en konsert i helgen för han tyckte att basgången var för hård för boris...
    och det var ju bara att lyda för boris är ju lika mycket hans.

Så pick nick utanför metallixca låter sjuuuukt mysigt!
    Wihoooooo vi kan festa loss på alkoholfri öl och "mag" banga istälelt för att head banga
    ha ha ha

MQ... hmmmm en ide.
    jag är ju i desperat behov av klänningar eller kjolar. Kan liksom inte ha braller i den här värmen. Men jag har inte hittat några användbara kjolar än. Allt ser ju ut som kärribng tält....
    men din klänning var verkligen super fin.

• Liten med Mindre

AM, vad jag vet går det ingen kraftledning där. Och vägen är inte den största i området heller.

Får väl förhöra grannarna om deras trevlighet innan vi hoppar på något (om vi nu gillar resten). :)

Fast jag gissar att det behöver grävas runt huset. Och dessutom målas om och göras om i badrummen. Både huset och stora badrummet är grisskärt - inklusive porslinet. :D

• _koko_

Shit vad ni skriver. :)

Åååh, cicci - picknick utanför metallica - taget!! Lät underbart! Jag har ju SEMESTER då! :)

Liten - apropå att du inte behöver betala för NUPP/KUB - det lär ju vara därför de bråkade med dig om det, och det tycker jag inte är så konstigt, man ska kunna motivera varför landstinget ska betala för sånt (och det kunde du ju uppenbarligen). :)

Liten - kolla med kommunen också att det inte finns några konstiga planer i närheten (typ kommande 10-våningshus 3 meter från tomtgränsen...)! Det är bara att ringa, telefonnumret brukar finnas på kommunens hemsida!

Nä, nu måste jag åka om en stund, bäst jag borstar tänderna. :D

• nu är jag fruL

hejsan mindre
    såg att du varit lite nere, hjoppas att det vänder snart för dig.

Japp nästa år är vi där med boris och jätte hörsel skydd. Vi har till och med bestämt vart vi sdka bo udner nästa års festival
    här planeras det i tid vill jag lova.

Kokos
    HARRY fungerar ju inte!!!!
    det är inget gtansternamn!
    Näe du conny, ronny eller jonny är det det får bli
    hmmmmm
    conny är nog mest ganster så det är nog det som gäller

Förresten så har våra kompisar döpt om magen till DORIS istället för Boris

Jagh hävdade tydligen udner min ungdom att jag skulle sätta ut mina barn i skogen om jag fick döttrar.
    Hmmmm
    just DET hade jag glömt. men jag har verkligen alltid haft ångest på tanken på att få döttrar just för jag är livrädd för tonårstjejer...

och tydligen såg jag lösningen i att sätta ut dom i skogen
    ha ha ha

nåja alla runt oss är övertygade om att Boris är en liten tjej bara därför... och retar mig järnet.

men jag oroar mig inte för jag VET att Boris är just en boris

ha ha ha
    vad spännande det kommer bli på förlossningen

Svar på tråden När märker man av det?