• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Morron i tråden,

Jippi det är svalare idag :) :)

Kick´n har varit vild hela natten så är trött idag *gäsp* och håller fortfarande på

Alldeles nyss fick min kompis/kollega känna på fötterna och en spark :D Hon har inga barn själv så hon tyckte det var skojj.

Sweet, shit det är inte långt borta din op. Tyckte det var igår du var på resa och hade låååång tid kvar
    Skönt att allt ser bra ut i övrigt :)

Cicci, jag tror Pick´n kommer komma lite tidigare men inte så mkt. Hoppas bara inte att h*n tittar ut på midsommar

• Tinga

Cicci - härligt att mötas av ditt energisprutande inlägg så här på morgonkvisten! Jag gillar din inställning att ingenting är omöjligt!

Victory - jag håller helt med dig om att det känns som att det inte händer någonting med en själv. Tiden från mensens början tills det är dags för ägglossning känns som en evighet, och under den perioden kan det ju inte hända någonting! Från ägglossning till BIM kan man ju åtminstone fundera och spekulera över symptom, men nu - nada.

Idag ska jag iallafall åka till Norge, för att gå på en mässa imorgon. Mässan invigs idag, och ikväll anordnas det ett jättegrillpartaj, så ikväll ska det festas! Det gäller ju att passa på nu, innan man eventuellt blir torrlagd!

• Bröllopstokiig

Snartis: Kan man muta dem med något så de stannat kvar tror du?? ha ha ha... jag hoppas så in i bengen att han inte kommer tidigare..... och absolut inte på midsommar
    Min lille bebis börjar tramsa runt i magen ordentligt med, jag undrar om det är för att man har varit lite slarvig med tider själv, till exempel varit upp sent vissa dagar o ändrat rutinen för den lille. Jag börjar tro det är Kick'n jag har i magen

• nu är jag fruL

morrn morrn i tråden

Heeeeeeeeeeeeej brudar
    hur har ni det i den ljuvliga värmen
    BRA hoppas jag!

Själv mår jag bara super men är trött så det snurrar i kolan. Jag har liksom inte sovit så mycket den senaste veckan.

japp nu har Boris tagit festiva askulden och han ääääääälskade det så klart

Vi har haft det helt sjukt kul och toppen. fy faaan vad jag älskar att vara på festival!
    jag hade ett par "jag vill dricka sprit och bli full attacker" men de gick över.
    jag måste säga att jag är helt sjuuuukt förvånda över att jag har haft så attans kul helt spik nykter.

Kan man ha kul utan sprit??????
    Jag har alltid sagt nej, eller som mamam det är dumt att chansa.
    men faktiskt.
    Man kan ha RIKTIGFT kul ändå. Särskilt om alla andra är fulla. Kanske också har variot så kul för att vi åkte med världens super människor som jag tycker är super bästa både i nyktert och fullt tillstånd.

usch det låter säkert hemskt att jag är sååååå förvånad över att det går bra att vara nykter. Men kalla mig halvalkis men jag har alltid älskat att festa och partaja och öl och festival har liksom varit ett.
    Men alkoholfri öl eller cola gick också bra. Trot eller ej.....
    Jag har ätit festival mot som vanligt dricka fe3stival. jag maåste ha lagt på mig massa kilon bara under helgen. jag ser helt sjukt skojig ut
    ha ha ha
    till och med mina lår växte under helgen. helfestligt

Nåja, sweden rock var som vanligt sjukt bra, vädret helt sagolikt, banden suveräna... ja såp klart inte alla. men jag menar LEMMY var ju där vad ska man säga då?????
    Love it!

men som sagt sova har vi inte hunnit, inte helerl sen vi kom hem. Det blir väldigt sena kvällar. Måste vända tillbaka dygnet nu....

Cicci: heeeeej gumman!!!!

jag letade efter dig i pausen igår, men dy var försvunnen. synd.
    Vilken himla fin klänning du hade! Var har du hittat den?
    och vad skönt att höra att du mår bra fortfarande. Jag är så glad över att pickn är kvar därinne. Du har sååååå sjukt fin mage!
    och nu är vel faran över va? Du är över v 34 eller hur?

Annars då tejejr. har det hänt nåt här hemma?

Förresten
    vi måste ta tag i det här emd barnvagn nu. det är ju bara 11 veckor kvar
    vart kollar man bäst barnvagn runt stockholm?

puuuuuussssssss på er alla

• Tinga

Förresten, Brudsommar, det lät så himla mysigt det där du skrev om att ligga och pussa på en liten fot, och att inte kunna få nog av att titta på det lilla knytet! Lättrörda jag fick tårar i ögonen!

Sweet - hoppas att operationen går bra; det är ju verkligen inte långt kvar nu!

Det här med tidsupplevelser är lite skumt, tycker jag. Oftast känns det som en hel evighet när något ligger i framtiden, men när man sen väl är där och ser tillbaka i backspegeln känns det inte som att det var så länge sen man man fick veta vad det nu var man väntade på. T ex känns det ju som att det var alldeles nyss höstgänget plussade, men nu är det ju snart dags för födslar för er allihop. Vart tog vintern och våren vägen?

• nu är jag fruL

ha ha ha
    jag skriver verkligen som en dyslektiskt blindstyre
    ha ha ha
    hoppas ni fattar vad jag menar ändå

heeej snartis
    hur mår du gumman? Hoppas att allt är bara bra med dig också!

Förresten cicci: du tar det vel liiiite lugnt i allafall trots att du m¨år bra. För du är vel fortfarande sjukskriven på halvtyid va?

hej på er andra också så klart.

puss

• nu är jag fruL

juuuuuuuuuuuuuuuust det
    brudsommar har ju fått bebis!!!!
    GRATTIS!!!!!!!
    hur mår ni???
    Åhhh avd kul.
    Nu måste jag ju genast blläddra tikllbaka för att hitta en förlossningsberättelse, för det finns en va????

Åh vad kul. Hoppas ni mår bra
    kram på er

• _koko_

Sist jag skrev något var det fredag och jag undrade hur jag skulle orka med dagen. Kan berätta att jag haft 38-39 graders feber sedan dess, och jag får ALDRIG feber! Det konstiga är att jag inte haft några andra symptom utom huvudvärk och lite yrsel, trots att jag druckit vatten så jag fått springa på toa precis hela tiden...

Så idag ska jag till doktorn. Är såklart lite nervös för att något ska vara fel med knytet, men det får jag nog inte veta förrän i morgon när vi ska till uppsala. Idag blir det husläkare och blodprov för att utesluta bakterier och borrelia tror jag. Mår dock bättre idag, lägre feber och inte lika mycket ont i huvudet, men bestämde att jag ändå skulle gå till doktorn. Lika bra liksom.

Har lyckats leta reda på BS förlossningsberättelse, och den lät ju allt annat än trevlig, men som alla andra sagt hittills - det gick ju trots allt bra till slut.

Har även lyckats snappa upp att Sweet har sin operation nästa vecka, vad spännande!!!!!

Välkommen hem FruLlan! :p Sweden Rock utan motörhead är nästan inte på riktigt... ;)

Och hos cicci händer det grejjer som vanligt. :D Wiii!!! Du har sån jäkla skön inställning!!! Påminn mig om hur det SKA vara om jag gnäller nån gång. ;)

Snartis - skönt att du mår bra, även om kick'n håller dig vaken om nätterna. Mina föräldrar trodde att jag var en kille för att jag levde om så mycket i magen (snacka om fördomar) - kanske är samma för dig! Dvs att det är en tjej, som vi alla är så övertygade om. :)

• Tinga

koko - undrade just var du höll hus! Int ekonstigt att du inte mådde bra i fredags om du hade en sådan infektion i kroppen. Hoppas att det går bra hos doktorn idag, och framför allt i Uppsala imorgon. Jag håller tummarna för dig!

• nu är jag fruL

hejsan kokosen
    fick precis ett auto svar från dig att du var hemma och var sjuk så jag skulle rpecis ringa och kolla hur det var med dig.

Usch vad jobbi´gt emd feber i värmen. Men jag tror inte att det är något fel på ronny/conny där inne
    när du den framtida ungdomsligisten mår bara prima tror jag
    ha ha ha

men vad trist att du mår piss. Hoppas attd et inte är borrelia... fast å andra sidan, hopppas att det inte är något annat heller.
    Hör av dig när du vart på sjukan så jag slipper oroa mig för dig....

Nu har jag också läst BS berättlese. vad skönt att det gick så fort! Det var samma sak n'är syrran fick sitt första barn att hon var öppen för mycket för epidural, såd et händer tydligen då coh då.
    Trist när man ställt in sig på det.
    men det verkar ju gått jätte bra.
    Grattis tjejen!

Förlossning verkar inte vara ett kafferep precis, men va faaaan man får ju en sjukt bättre belöning efter en förlossning än någon annan gång.

jag är efr förlossningskuren insträlld på att det kommer göra ont som faan och vara helt sjukt jobbigt. Ha ha ha säger bara att min stackars make kommer förmodligen ha det värre än jag
    ha ha ha
    jag komemr vara såååååå elak och jobnbigt
    men men

jag vill trots smärta, slem och blod verkligen få vara emd om förlossning. jag skulle bli så otroligt ledsen och besviken om jag tvingades göra kejsarsnitt.

Hoppsan nu måste juag rusa!

Svar på tråden När märker man av det?