• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

*gulp* Blev genast nervös inför eventuell framtida förlossning på grund av den empiriska studien...
    Jag = liten
    Han = stor!

Men jag tror nog mest det beror på storleken på föräldrarnas HUVUDEN! I så fall hoppas jag att barnet får mina gener.
    Jag = litet huvud
    Han = stort huvud!!

Känns som om det händer nåt för er alla just nu medan det mest står stilla för mig. Väntar på Äl, men det är ju inte förrän till midsommar. Tror dock att maken är motiverad att försöka lika bra om inte bättre än förra gången! hihi, det ser jag fram emot! Blir det inget embryo så har jag i alla fall fått massor av 6!

• Izzie

Liten - Klart du ska ta chansen att vara barnvakt! Det blir bra ska du se! De är ju dessutom två och kan underhålla varandra lite emellanåt.
    Såg att du känt dig lite nere och mått lite sisådär ett tag. Vill bara tala om att mitt vänt nu i veckan 13. Jag kände likadant som dig mellan v6-12, men nu känns det bra igen, så håll ut! Kram till dig!

Brudsommar - Låter som du har det riktigt mysigt med lillan. Synd bara att du inte får bada i värmen, du kanske kan plaska lite med benen iallafall och svalka dig sen? Blödningarna och smärtorna avtar nog snart får vi hoppas.

Lappis - Spännande med BIM! Låter som ett hoppfullt läge till midsommar. Håller tummarna såklart!

Cicci - Vad häftigt att det är så nära nu! Tiden har gått så fort, nu kommer den ena trådbebisen efter den andra... Tycker du är tuff som åker på bröllop till Gotland när det är så nära, men de har ju såklart bra sjukvård där med. Skönt att höra att du har så mycket energi!

Sweet - Hur går det med din operation? Har inte hunnit läsa allt den sista tiden. Har du fått någon tid för op? Hur lång tid tar det innan du är på banan? Kollar de fler grejer när de ändå är i farten? Typ hormonnivåer och annat som kan ställa till det? Eller det kanske de redan har gjort?

• vårbrud2008

Liten med mindre

Det kommer säkert att gå fint fint om ni ska passa barnen i helgen. Nu har du ju fått många tips på vad ni kan göra ute i Stockholmstrakten så det blir nog inga problem. Bra övning också. :)

Aktiviteter inomhus:
    pussel och spel går alltid hem, hyra barnfilm, pärla, rita, leka med lera, kurragömma, teater osv

Eller helt enkelt bara va och mysa!

• Bröllopstokiig

tjing, tittar in en snabbis hemmifrån...
    varit och beställt kök nu äntligen klart, i morgon ska det beställas vitvaror och vinkyl o så ska vi få besök av gaskillen (vi har gasspis)... såå skönt... sen har jag varit på sista delen i den förlossningsförberedande kursen, idag handlade det om smärtlindring - jag ska ha Epiduaral! Shit vad det verkar bra....

BS: Jag ska till BM i morgon o kolla Mu**an och hela kittet där inne + barnet.-D Hoppas det inte har blivit värre sedan sist! men det tror jag faktsikt det har, det känns annorlunda liksom! ja ja ja....

Nu är det ganska nära faktiskt - bara en månad kvar och igentligen kan den ju komma när som helst... alla tror den ska komma typ i morgon men jag försöker vara lugn... allt är klart - så den får väl dyka upp då Fast det skulle vara rackarens roligt att gå på bröllop utan barn!

oms; just som du skrev menade jag faktiskt att BM sa på kursen ag navelsträngen, men typ 90% där trodde att barnet kunde strypas av att ha den runt halsen, men så var det ju inte....

What ever! Nu ska jag kolla in 24 ...

• sweetstreet

Victory!

Tror inte du behöver oroa dig! ;) :D

Kul att du verkar vara så glad nu och att ni båda kan se fram emot ÄL och härligt 6-ande! :)

• sweetstreet

Cicci!!!
    Shit! Om du tycker det känns annorlunda kanske Pick'n är på G?!?!?!??!! :o :o :o :o

Wow!!!!!!

Med tanke på att du helst vill kunna gå på bröllopet kasnke det är bra om Pick'n gör entré snart? För ju närmare datumet det är desto större känns riskne att det kanske inte går att vara med?

Å andra sidan verkar du göra så himla mycket med eller utan slemproppar och sammandragningar etc så kasnke kan du gå på bröllop dagen efter en förlossning också?! :D

Kompisar till mig kom på vårt bröllop förra sommaren när deraslille kille var 2 veckor. Fast mamman stannade enbart under vigsel o mingel och inte på middagen o festen för hon var fortfarande ganska trött. Särskilt det att sitta stilla flera timmar var inget som hon såg fram emot. Men jag var bara jätteglad att hon och lillen kom överhuvudtaget! :)

Kul med köket också! Vilka luckor blev det till slut.

• sweetstreet

Izzie,
    jag ska opereras om ca en vecka drygt. Alltså mitten av nästa vecka. Jag vet inte så mycket mer än om hur länge jag måste vänta efter op, men gissar på runt en vecka eller så?? För infektionsrisken.
    Ska fråga mer på måndag för då ska jag på ngn koll innan op.

Eftersom de redan kollat mina ägg via VUL så behövdes inga hormonkoller. Min läkare här sa att det räcker med denna VUL koll för att kolla mina "äggreserver" och eftersom äggen såg bra ut samt att jag tycligen hade många "ägganlag" eller vad man kallar det, så sa han att hormoner inte behövde kollas. Iallafall inte nu.

Sedan gjorde jag ju kontraströntgen och mina äggledare såg prima ut. Men det var då man upptäckte att jag hade en för tjock livmodervägg så därav op nu.

Sedan fick jag ju hormoner utskrivna för att dra igång min cykel. Åt den första omgången denna månad för att kicka igång allt ordentligt innan op. Och om jag förstått rätt så sak jag fortsätta med dessa ett tag framöver.

Hoppas att de ska hjälpa. Var ju liknande som Syrran fick och det var ju lyckat för henne i varje fall. Så mitt hopp är uppe.

Men det har känts lite segt att vänta in op...

• sweetstreet

Vårbrud,

hur mår du nu??
    Känns det bättre nu när du kommit lite längre in i graviditeten?

Har du gjort VUL och/eller UL?
    Minns inte riktigt vilken vecka du är i (sorry! :( ).

• sweetstreet

FruLLan!!!!!

Hur var festivalen?????????

Rockade Boris loss bland tälten? :o :D
    Hoppas att du hade en jätterolig och härlig festival iallafall och att du fick smutta på ölen! ;) :D

Saknar dig i tråden, men har insett att du har rätt fullt upp omkring dig nu. :?

• Bröllopstokiig

God morgon i tråden...
    I dag var jag först!

Sweet: Jag är en ganska energisk person och jag kommer inte sitta hemma... jag ska på bröllopet, med eller utn unge. Sitta kommer bli svårt, men jag ska köpa en badring och ta med mig... lär man behöva, det förstod jag på kursen i går... aj aj aj.. bara man inte spricker så hela ändtarmen går sönder, det känns inte så kul... men spricker gör ju tydligen majiroteten, så det är jag redan inställd på....

Hur som helst, har jag kunnat gympa (även att de rekommenderade mig att inte göra det) och ha möhippa och rocka loss här nu den senaste tiden, kan jag ta med mig ett barn eller en mage på bröllopsfest Tror mycket handlar om inställning!
    Jag skulle kunna ligga hemma still och tycka synd om mig själv, tvinga maken att vara hemma och stötta osv som jag hört många andra gör, men vem mår bra av det?
    Äsch nu kör jag så det ryyyyyker, jag mår så himla bra, så det är helt otroligt!
    *GLAD*

Svar på tråden När märker man av det?