• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Äh Liten!
    Det är ju skoj ju!!!

jag ahr själv varit barnvakt för en kompis barn under två dagar (när hon var tvungen att komma till S-holm för jobbets skull men pappan kunde inte vara ledig och dagis var stängt). Och det gick hur bra som helst! Och då var jag ändå ensam!!!!
    De var 4 samt knappt 1 år då.
    Är ni två stycken så lär det gå superbra!

Ungar är ändå väldigt kul i 4-årsåldern tycker jag! Då kan man ju prata o diskutera med dem! :) :) :)

Tycker klart ni ska sätta upp en barnpassning på er "pluslista"! Aldrig fel att kassera in sedan! :)

• sweetstreet

Det är ju sommar så då kan man ju göra skitmycket saker utomhus!!!!!

Skansen fungerar förresten bra även när barnen är mindre! Och så finns ju junibacken!!! Ett hett tips har jag hört från småbarnsföräldrar.

Och bara leka i lekparker brukar vara en hit!

Så oroa dig inte!
    :)

• Oms

Liten - 2 och 4 år sa du? samma kön eller olika? skansen fungerar utmärkt, 4-åringen älskar det och 2 åringen hänger med på ett hörn, det e kul att titta på alla, äta ngt gott och mata fåglar när man e 2 år medan 4-åringne kommer att gilla lillskansen och klappa getter och kaniner mm.

2-åringar är härlig baran som är lätta att ha med Om de får chans att springa fritt, så stora ytor rekomenderas. 4-åringar kan ha större krav men vet du ngt han/hon tycker om så ta med det eller g dit så ordnar det sig

• Liten med Mindre

Jag kanske förstorar upp det Sweet. :) Men jag ser framför mig hur jag tills slut spyr över leksaksspisar, Pippi Långstrump och holländska sagoböcker.

Förmodligen sysselsätter de sig själva mer än vi tror. Vanligen när vi är där försvinner maken iväg med vännen, mamman fixar med mat eller annat, och jag blir ensam föremål för barnens uppvaktning. Tröttsamt när jag inte är van. :D Nu är vi ju två hela vägen.

Och de är ju oftast snälla och söta. Inga bråkungar vad jag vet. (En annan av vännerna funderade på om vi inte alla kunde beställa barn från detta par som uppenbarligen lyckas så bra. :D )

• Oms

Sweet- jag anmäler mig till "studien" och dotterns pappa tar genast död på teorin... dottern var liten o nätt m ett litet huvud när hon föddes (och ändå sprack jag)medan hennes far kan stoltsera m ngt mkt stort innanför jeansen...;)

• Liten med Mindre

Oms - att hitta en 4H gård nära där de bor låter ju om en ideal grej då.Om nu såna gårdar finns fortfarande. Bara smådjur och inte så stort som Skansen.

(:D Gjorde Skansen själv med en 7 åring en gång. Hon fortsatte glatt 6 timmar på Grönan medan jag gav upp efter 4 och fick maken att skjutsa hem mig.)

Liten och klen känns som om det fått en ny betydelse. :D

• Oms

liten - 7-åringar är ett helt kapitel för sig själva...:) jag tror nog att du upplever det annorlunda m en2 och en 4-åring. nu vet ju inte jag vart du bor men torekällberget i södertälje brukar oxå vara en hit i den åldern. eller ta er bara till en park ngnstans och hoppas på såväl fåglar som bra väder. eller en av alla stans underbar lekplatser? Rålis, Medis, Tessin mfl, det finns massor av lekplatser där 2 småttingar kan hänga en hel dag

• Oms

Liten - jag antar att du bor i sthlmtrakten därav tipsen på "enkla" lösningar

• Liten med Mindre

Oms - jo, barnen bor på Lidingö, lägenhet.

• sweetstreet

Liten

ska ni vara hemma hos barnen eller ska de sova över hos er???

Ofta kan det vara enklare om man är "hemma hos barnen" för då har de redan sina egna saker där typ leksaker etc.

Å andra sidan om ni ändå tänkt göra utflykter så spelar det ju mindre roll. :)

Svar på tråden När märker man av det?