• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

sweetie - nej nej, det har inget med plusset att göra!! Har haft alldeles för mycket på jobbet, massa möten och kurser, så jag har inte haft en chans! Och sen blev jag alltså sjuk.

Kan du inte berätta lite om din operation igen, jag har missat allt om det, vet bara att du ska göra den nästa vecka (var det väl?).

Liten - han har ju täckt in allt jag tänkte på! :D

• sweetstreet

Liten förresten
    Det där med "billiga" hus.

KAN också vara så att säljarna behöver bli av med huset fort som f-n. Vid t ex en skilsmässa eller liknande kan det vara så. Ingen vill ha kvar huset (kan vara svårt ekonomiskt om man är ensam med alla kostnaderna) så båda flyttar ut ochh skaffar nya lägenheter eller så vilket gör att de vill sälja huset snabbt för att få ut pengarna för att kunna betala sina nya boenden.

Obs! Bara en spekulation!!! :?

Men min förra chef sa alltid att OM man skulle köpa hus var det skitbra att köpa skilsmässohus för de är oftast i rätt bra skick och man kan ha turen att få dem för ett hyfsat pris om man kan tänka sig att genomföra köpet snabbt.

Själv tycker jag det lät lite deprimerande med just "skilsmässohus", men jag fattar såklart hans poäng...

• _koko_

Just det - i morgon är det vul på kliniken för att kolla om det finns någon bebis där inne. :)

Jag känner mig hoppfull nu igen när jag mår bättre. Har mensvärk vilket antagligen beror på att livmodern växer, mår illa så fort jag inte ätit (det har smugit sig på mig), ömma, lite större bröst, trött, hungrig hela tiden. Så är det inte ett ma borde vi få se ett litet hjärta i morgon. :)

• sweetstreet

Koko,

jag vet inte så mycket mer om min op just nu.
    Jag ska till sjukhuset på måndag för någon koll, och då gissar jag att jag ska få reda på lite mer? Sedan är själva op på onsdag. Men enligt läkaren skulle ingreppet bara ta ca 30-45 minuter och jag ska inte sövas utan endast få någon form av lugnande samt bli lokalbedövad (tror jag).

Så jag gissar att det är ngn form av skrapning eller så.

• sweetstreet

Ååååååå vad spännande och åååååå vad jag inte alls blir avis..... :? :? :?

• sweetstreet

Det kommer gå jättebra på VULet Koko!!!!!!
    Conny/Sonny lär må prima med en mamma som har ömma tuttar och lätt illamående och råris-cravings!!! :D

• sweetstreet

Jag har förresten en kompis som heter Harry. Han är absolut ingen ligist! ;)

Förresten, jag har hört att Harry blivit mer poppis nu sedan Harry Potter....

• Liten med Mindre

Sweet - min teori är att det är rätt att köpa hus och sälja lägenheter efter sommarsemestrarna. Då har folk hunnit tära på varandra och kommit på att de ska skiljas. Eller så har de bara ruttnat ur på trädgårdsarbete. :D

Vi kikade efter en tillträdestid ifall det var bråttom med huset, men det stod inget heller. Mystiken tätnar... ;) Pappsen tog sig i alla fall en cykeltur snäll som han är. Konstaterade att området såg fint ut men fasadens färg gräslig (och skitig).

• sweetstreet

Låter spännande! Ni måste absolut dit och kolla själva tycker jag! Och sedan rapportera!!! :)

• sweetstreet

På tal om olika sidor av stan så håller jag med. Vet inte riktigt vadrför men det blir av ngn anledning så att man oftast håller sig på den sida stan där man bor och/eller jobbar.

Fast det är nästan ännu värre här. För här kan vissa leva och bo i sin del av stan ett helt liv!!!!! :o :o :o
    Dvs om man jobbar i samma del som man bor.

Å andras sidan så har vi andra sidan av myntet också vilket är folk som pendlar 3 timmar enkel resa till och från sina jobb. Inte alls helt ovanligt här.

Svar på tråden När märker man av det?