• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

hej vickis
    Aj då ska du jobba såååå länge idag. Strackare
    Visst boooooooooorde jag gå hem men jag ska på vattengympa och det är liksom ingen ide att gå hem innan, särskilt inte som jag jobbar mitt emellan hemmet och badet... Men det är nog bara 40 minuter kvar.

Har ni varit och tittat på fler hus vickis?

• nu är jag fruL

tac det lugnt förresten????
    vad är det??????

• viktualia

Lugnt är sånt som man gör när man inte gör speciellt mycket... typ pillar sig i örat och funderar över om det är dags att åka och bada eller att gömma sig i sängen bakom neddragna persienner och bara sova
    = vad jag vill göra just nu!!!

Näpp, ingen mer husvisning än så länge. Väntar på objektet med stort O och undertiden skulle jag kunna jobba hur mycket som helst. Tur att jag är för lat för det!! *fnissar*

• nu är jag fruL

aha
    är det DET som är att ta det lugnt. Vad trevligt det lät
    man kanske skulle prova någon gång....
    Jag skulle gärna gå hem och lägga mig och läsa en bra bok just nu...
    eller ännu bättre, ha semester och åka till landet och läsa en bra bok.

hmmm man kanske skulle boka in en veckas semester så här i sista sekunden.
    Hmmmm
    fast det har jag inte tid med....

nåja.

Hoppas att objektet ni letar efter dyker upp snart, fast ni bor ju bra ändå. men det vore ju kul med hus så klart.

Usch näe nu snurrar det i huvet. Ska skriva klart en rapport sen drar jag til badet.

Vi ses allihopa!
    vickis jobba inte för länge

• Bröllopstokiig

Här jobbar det också, eller surfas åtminstone. Ska också sitta ett tag till (as usual) men orkar inte rikigt.

Jag hade ett samtal med min chef imorse, Jag har känt mig stressad och ur fas hela detta år och X och hela tjolavippen blev det ju inte bättre av. Nu funderar han på om jag ska dra ner på arbetsuppgifter till nästa år för att komma i fas. Känns inte kul att höra av sin chef, man känner sig oduglig även om det säkert ligger något i det.

• A.M.

start september:
    Men det låter ju bra!? Det är ju bra om du kan få varva ner lite så att du kommer ikapp allting som händer i livet. Jag känner flera tjejer som stressat för mycket i jobb och liv och som inte hunnit med hela det privata tillvaron - de sitter nu utan barn (och man) och önskar att de varvat ner tidigare!
    Försök att inte se chefens förslag som ett jobbmässigt misslyckande utan som en chans att komma i fas. Fast jag förstår ju att du känner som du känner - man vill ju lyckas med
    KRAM!

• A.M.

"- man vill ju lyckas med allt ... Jag är likadan!" skulle det vara där på slutet!!!

• nu är jag fruL

morrn morrn tjejer
    Hoppas att ni all har det bra denna strålande morgon.

september.
    Usch gumman vad jobbigt att vara ur fas! Det är inte alls en kul känsla att ha viljan att göra bra saker men inte orken. Jag känner igen det från mig själv för ett gång år sedan. Precis som AM skriver så vill man göra allt och lite till och dessurom så vill man göra det bra. MEN det går bara inte, orken, kraften och energin finns bara inte där.
    Med tanke på att du dessutom ovanpå orkeslöshet råkat ut för ett X så förstår jag än mer att kaften bara inte finns.

Jag tror att du måste göra precis som AM skriver. Försöka se det positiva i din chefs erbjudande. Han tycker tydligen att du är så bra och duktig så han vet att får du bara en chans att ladda dina batterier nu så kommer du hitta din kraft igen och åter vara den super duktiga kämpe som han vet att du är. det är bara just NU som du och din kropp inte är i fas.

Så se detta som en chans. Din chef är tydligen så klarsynt så han ser att du behöver en break just nu. och han är tydligen också så pass smart så han inser attd et är bättre att du får ett andningshål nu än att du kör på i samma takt vilket kanske leder till en långvarig och för honom dyr sjukskrivning om ett tag.

Näe tjejen. Ta chansen att varva ner, jobba mindre, koncentrera dig på dig och ditt eget liv och låt jobbet gå på sparlåga till årsskiftet. SEN kan du bevisa för chefen att han hade rätt och gjorde rätt som gav dig den här chansen.
    men utnyttja den, VILA!

KRAMAR i mängder!!!!!!

Här kommer jag in och bara monologbabblar i evigheter så här på morgonkvisten
    men jag är vel en sån sort antar jag.... jag slet själv ut mig för massa år sedan och tvingades ta en paus om var sååååååå behövlig. Efter det vart allt och lite till bara bättre.

Annars så är jag trött men håller på att vända tillbaka dygnet. Jag är fortfarande inne i jobvb svackan dock. Jag vill bara att det ska vara sugusti så jag får gå på mamma ledighet.
    Trist att känna så, men det blir säkert bättre igen när jag väl vänt tillbaka dygnet och fått lite energi.

Vattengympan igår var skön. Fast jag måste säga att jag verkligen VET varför jag inte klarar av att sporta i grupp. Näe jag är helt enkelt inget flockdjur. Klarar inte riktigt flås i grupp. Kanske därför som ridning verkligen är mig grej. det är ett samspel med en häst och inte flockmotion.

men det var skönt ändå. men det var tyvvär sista gången. Hmmmm vad ska man nu hitta på.

Nå väl, först ska jag dricka kaffe
    pusssss

• nu är jag fruL

hi hi hi
    nu har boris hicka igen.
    det känns såååååå skojigt. det liksom "klickar" eller "knäpper" i hela magen. Eller rättare sagt lååångt ner i magen där han verkar avar för tillfället.

ha ha ha
    jag tror att Boris är lika glupsk vad det gäller drickat som sin morsa
    jag får också hicka när jag dricker för mycket (alkohol) och Boris är vel tydligen lika dan.
    Han hickar jämt
    ha ha ha
    konstigt när det knäpper i underlivet

• Liten med Mindre

Och vad har du i fostervattnet FruLlis??? :?

Som ger Boris sån hicka menar jag. :)

Svar på tråden När märker man av det?