• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Oj, Moppy - är det dags så snart?! Tiden rusar. Ni ska alltså försöka få se vad det blir? Spännande!

Gissar att det är två veckor tills vi får kika på Mindre första gången också - nupp UL. Är sååå spänd.

Lycka till idag koko! Hoppas verkligen att allt är finfint med Conny och Sonny! :D

• Liten med Mindre

Tjaa - så länge vi bor o lägenheten så går barnvagn och annat in. Till och med soffan rymms i hissen, om än lutad. Och så finns barnvagns- och rullatorrum i bottenvåningen.

• Snart så....

i vår hiss hår det oxå inte tex soffa så det var inget problem :)
    För oss betydde vikten på vagnen mkt för jag ska ju kunna lyfta in den i bilen jälv utan problem och då är det stor skillnad på 11kg och 18 kg

• Moppy

Liten - ja jag är nu v 17, tiden går snabbt som tusan! Skönt tycker jag, vill gärna komma förbi stora UL innan jag helt gläder mig åt detta. Är ju lite nojjig som du vet :)

Kul med NUPP Liten, det kommer gå super. ni har inte varit på UL/VUL ännu va? Kul att få se pyret då.

Vår hiss är superliten, så jag tror inte vi har så mkt val gällande vagn än den där Booga Boo. Har hört delade meningar om den, en del tycker den är för ranglig tex. Är det ngn som har en sån här?

• Liten med Mindre

Moppy - hur har det gått med ditt "nya" illamående?

Försvann det igen? :?

• Snart så....

Moppy, jag gillade inte Booga Boo vagnarna men åk och känn och kläm på dessa i butik.

Annars är ett tips att titta på vagnar med ändringsbara handtag då försvinner mkt plats om dess går att vika upp. Förstår du vad jag menar?

• Snart så....

Är det fressten inte Booga Boo som är merpart 3-hjulingar?
    Kan inte rekomendera det vintertid, har hört av flera att vagnen vält. Samt att dessa även kan välta vid trottoarkanter, på bussen mm *ryser*

• Moppy

Snart så - nej de booga boo som jag sett har två små hjul framtill och två större baktill. Men de verkar lite rangliga - eftersom vi får barn i vinter så kanske man vill ha en vagn med lite kraftigare däck och lite tyngd? ja ja vi får väl se när det blir dags för vagnsletande... Både jag och maken är mycket för stora "marknadsundersökningar" när vi ska köpa något viktigt så det blir väl det med detta också... :)

Liten - illamåendet är borta nu igen. Eller, de dagar när jag är tröttare och då magen verkar "växa till", så blir jag också lite smått illamående + får finnar. Det är precis som om hormonerna är i extra rullning vissa dagar. Men annars mår jag super nu! Inte särskilt trött och kan göra och äta allt jag vill igen!

• Snart så....

Moppy, är det inte för tidigt att se om det är en tjej eller kille i v19?
    Har inte koll på det eftersom vi inte vill veta

• Liten med Mindre

Moppy - om ni dokumenterar er vangsundersökning sen, så får du gärna skicka en kopia. :D

Ser fram emot att åter kunna planera mat med mer än någon timmes varsel - så att smaklökarna inte hinner ändra sig menar jag. :)

Svar på tråden När märker man av det?