• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

NU går jag och äter
    puss

• Lapinette

Problemet för oss är att maken vill veta medan jag inte vill. Det är lite kulturkrock där då jag är van vid att man inte tar reda på kön, ingen av mina vänner har gjort det medan man i Frankrike nästan alltid tar reda på det.

• Snart så....

Frullan: jag blandar alltid ihop duo/kombi men vi har beställt en sittvagn med hårdlift som du lägger i. Ha två separata delar kändes som bortkastade pengar.
    Smidigat att ha en lift när man går bort, lämna vagnen i hallen och ta med bebbe+lift in i huset/lägenheten.

• Snart så....

Näää nu ska jag bege mig hemåt.

Kram på er alla

• Gutan

Någon som vet vad det är för gelé som kommer som en flytning?
    Har precis slutat med p-piller och är inte riktigt med i matchen :)
    Försökte söka på nätet men blev inte klokare. det kom typ två veckor efter mens och försvann efter bara ett par dagar..

• nu är jag fruL

mmmmmmmmm
    mat är gott
    i ett av projekten jag är emd i skämtar de om att jag äter precis hela tiden... hmmmm... gör jag verkligen det?
    jag uppfattar det inte riktigt så men kanske...

Nåja, gott är det

hej då snartis. ha det så bra i eftermidddag.

Cicci förresten: hur blev kanelbullarna? Åhhh vad sötsugen jag blev nu!!!!

lappis:
    aha jobbig sits. Som tur var så är jag och maken överens om att vi inte vill veta. Jag tycker att det verkligen blir en extra liten grej att längta till. Att få reda på könet. Det gör forlossningen ännu mer spännande bara.
    men jag förstår att det blir lite knepigt om man vill olika.
    Men det löser ni nog.

snartis:
    då tror jag att det är en duo som ni köpt. det lutar vel åt det för oss också efetrsom vår hiss är så extremt liten så att vi inte kan få in en barnvagn i den. Då måste vi ha en där det är lätt att ta ur en insats och ta med.
    men vi får se vadvi säger när vi börjar kolla på vagnar.

• nu är jag fruL

gutan:
    det låter som en helt normal flytning som kommer i samband med ägglossning. Nåt som vi i den här tråden kallar för en aladåb... det vill säga en gele klump.

Konstigt att sån enkel info inte går att hitta på nätet...

• Gutan

Hmm, ok så när man får den har man alltså ägglossning eller?!

• nu är jag fruL

ja den kommer runt ÄL, för vissa dagarna innan för andra dagarna efter.

• Gutan

Ok tack. Då är jag lite klokar nu iaf.
    Inte lätt när man käkat p-piller i tio år och sen slutar. Kroppen beter sig lätt märklig :)

Svar på tråden När märker man av det?