• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Angående utseende på bebisar så tror jag att alla föräldrar tycker det egna barnet är sött. Samtidigt kan vissa nog "ta ett steg bort" och konstatera att barnet kanske inte är filmstjärnegulligt. Det har jag gjort! Livia är inte ett klassiskt sött spädbarn, med svepande kolsvarta ögonfransar, men fäller alla med sitt charmerande sätt och sina skratt.

Hennes bror var ungefär likadan när han var bebis men är en vacker pojke idag.

Utseende eller ej, jag älskar de båda till vansinne - tro inget annat!

• Liten med Mindre

BS - bra att ni tar det lugnt med visningar ett tag. Njut av Iris och sommaren istället. Det blir ju i alla fall färre hus att titta på efter helgen (gissar jag).

Tror säkert att man har minst lika sjuka tankar inför en förlossning som inför bröllopet - och då var det för min del både en del ångest och konstiga drömmar. :D

• A.M.

Brudsommar:
    Det är kul att gå till BVC! hoppas ni får en bra BVC-tant!

Går det bra annars? Hon sover och äter mest, eller hur? Den är väldigt mysig den där första tiden (om inte bebin har kolik förstås) - säger jag som numera har en sitter-på-rumpan-och-är-frustrerad-för-att-jag-inte kan-röra-mig-över-golvet-bebis . Mycket höga toner i skrik och gnäll blir det ...

• Snart så....

Cicci, ja man blir lite knäpp ibland. Har inte alls tänkt så innan men så såg jag kort från dopet på brorsans lilltjej som är söt som socker och DÅ kom tankarna.

Jag hoppas bara att man kan se att bebisen är lik oss :D

Fressten fick jag reda på i helgen att sambons pappa har otroligt starka gener så det är mkt möjligt att Kick´n är en pojke. Sambons bröder som fått barn(3/4st) har enbart fått söner...

• A.M.

Snart så.... JAg har glömt dina cravings ...? Eller har jag redan gissat på Kick'n? (Minne som en ärta)

• Snart så....

AM: tror att du har gissat på Kick´n men kommer inte ihåg.
    Cravings: mackor, surt och salt

• Liten med Mindre

Sweet - förresten (vet att det dröjer en stund tills du vaknar) - intressanta funderingar du hade om svenskhet i din blogg. :) Stämmer så väl - folket som är månast i världen om att inte vara sig själva. :D

• Moppy

Hoppar in i barnvagsndiskussionen. Har inte mycket koll på detta ännu, men en kompis till mig köpte en Urban Djungle utan att mäta om den fick plats i hissen.... gissa om det blev jobbigt när den inte fick plats första gången de provkörde. Så mitt enda (kanske helt sjävklara?) tips är att mäta alla platser den ska in på, så den funkar i alla lägen!! Booga boo (stavas det så?) ska tydligen vara den minsta sorten..

Koko - lycka till idag (tror det var i dag du skulle iväg och se hjärtat picka?). Det kommer gå super!

Två veckor kvar till mitt stora UL. Vill att det ska vara i morgon så jag verkligen kan se att allt är som det ska därinne. Och, så vi kan få se om det är en 'Ticken' eller 'Tickan' där inne ;) ;)

• Snart så....

just ja, kokosen skulle kolla Sonny/Conny idag. Håller alla tummar och tår!

• Lapinette

Tur att man har en superstor hiss där t o m våra cyklar får plats...trist bara att man inte väntar barn .

Svar på tråden När märker man av det?