• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Moppy - jag har också hittat fina saker på HM. En rödmönstrad strechkjol och en svart kort klänning/tunika i supermjukt material.

Fast jag törs inte riktigt ha dem på jobbet än. I vanliga fall skulle jag inte bry mig om att magen putade lite, men nu är det känsligare. Avvaktar lite tills det känns ok att folk börjar gissa.

(Och gissa ska de få göra. Tänker be chefen att hålla tyst i den mån det går, ett tag in på hösten. :D )

• nu är jag fruL

MUMIN storlek ska det stå!

• Liten med Mindre

Vickan - strongt jobbat! Har du gått ner på ett klokt sätt (inga veckopress-dieter) kan du vara riktigt stolt över dig själv.

Och så lämpligt att du ägnar dig åt det här nu, tills vi kan övertala dig att släppa pillren och komma med i matchen. :D

• sweetstreet

Heeeej tjejer!!!!! :)

Tittar in en snabbis bara. Måste till jobbet strax.
    Har läst ikapp tråden under frukosten (som vanligt).

Härligt med FruLLans pladder!!!!!! :D :D :D

You Go Vickan!!! Yiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeaaaaaahhhh!!!!!!

Liten! Jättekul att du gillade mitt blogginlägg! :)
    Är dock inte så duktig på att uppdatera bloggen ändå... :? Men mitt mål är att försöka iallafall någongång varje vecka.

• sweetstreet

FruLLis!
    Har du hört ngt från Kokosen?????
    Vill ju veta hur det är med Sonny och Conny!!!!!

• viktualia

Liten - jag använder Viktklubb på nätet. Främsta anledningen är att jag på sikt inte kommer att må bra av att väga så himla mycket som jag gjort när jag började. Men visst är en ev bebisverkstad gynnad av att jag lämnar BMI på 35 och rasar ner mot vettigare nejder.

• Moppy

Ok 7 mån, det är jag i september, då kanske jag kan klara mig med rymliga kläder till augusti ialla fall. Badboll, ha, ha, vad gulligt det lät! Låter dock som om det gör ont att den blir så stor. Känns huden jättespänd?

• sweetstreet

Moppy och Syrran,

här i USA är det supervanligt att kolla könet innan förlossningen. tror de flesta amerikaner gör det.

Av mina vänner hemma i Sverige har nog de flesa inte gjort det, men väldigt många har gjort det, så det känns som om den trenden har börjat komma stort där med nu.

De av mina vänner som fått fler än 1 barn och som kollade innan första barnet föddes har dock oftast inte brytt sig när de väntade andra barnet. Som en kompis till mig (som är gravid just nu) skrev "första gången kändes det viktigt att veta, men nu har vi ju insett att allt hänger på personligheten i vilket fall oavsett kön, så nu bryr vi oss inte alls."

Men som sagt, jag tror snart det kommer bli lika vanligt i Sverige som det är här.

• sweetstreet

Själv har jag ingen aning om vad jag vill. Den dagen man kanske lyckas bli gravid alltså.... :?

Den som lyckas får se... ;)

• Moppy

Grejen är ju att det absolut inte spelar den minsta roll vad det är för kön. Men vi funkar så, jag och maken, att vi vill veta så mkt det går. Kanske gör vi annorlunda nästa gång om vi kommer att ångra oss ;)

Svar på tråden När märker man av det?