Nu har vi varit på BVC och vi har en helt värdelös BVC-tant, är hela Solna fullt med idioter i MVC/BVC-svängen!? Vi bara MÅSTE hitta det där huset så att vi kommer härifrån snarast!
Vi hade en massa frågor som vi ville ha svar på men det slutade med att vi fick en läkartid nästa vecka eftersom hon inte kunde svaret på något. Fast en vecka är en lång tid att vänta när man är orolig så eftersom det inte gått en vecka än från hemkomst från förlossningen så ringde jag dit för att fråga och blev lite lugnad i alla fall.
Bla så kommer det blod från slidan på henne men det ska tydligen vara normalt och är hormoner så här i början, är det någon som hört talas om det?
Sedan rinner det bara tårar ur ena ögat när hon gråter, det andra är helt torrt, hoppas att det inte är något konstigt med tårkanalen? Det ögat hon gråter med varar men på BB sade de att vi skulle torka med koksaltlösning flera gånger om dagen men att om det inte gått över efter ett par dagar så skulle vi ringa och få droppar. Fast nu tycker de att vi ska vänta på vår läkartid om en vecka och bara fortsätta att torka så länge.
Sedan har hon fått hudsprickor under armarna, i armhålorna, och jag har haft på Inotyl-salva. BVC-tanten hade ingen aning om vad det var för salva, än mindre om det var bra att jag använt den men på förlossningen rekommenderade de att tvätta med vatten och olja i stället.
Tydligen så ska det vara svårt att hitta en barnläkare här i Solna om barnet blir sjukt så det lät nästan som att hon rekommenderade att man skulle söka sig privat, vet någon hur man gör det och i så fall vart?
Annars går jag kvar hos min husläkare i Täby sedan jag bodde där och det är en jättebra mottagning så i morgon tänker jag ringa dem och fråga om hon kan få börja gå där också. Vill ha läkarproblemet löst innan hon blir sjuk och man står där och inte vet vart man ska vända sig annat än till akuten.
Idag ringde vi till Skatteverket och fick hennes personnummer i alla fall, har tänkt att man kanske inte kan registrera henne hos husläkare innan hon fått det.
AM & Vänner, hur har ni löst det här? Behöver tips och hjälp snarast, har gått och blivit orolig nu!!!