• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

ha ha ha
    monolog kallas det här va?????

• Moppy

Frullan - håller med att det inte får bli för mkt puttenutt med barnkläder. Tycker också om lite mer neutrala, basic sådär. om jag får en dotter dock, så kommer jag nog inte kunna motstå ngn söt rosa sommarklänning med spetsar och hela fadderuttan. :D Stackars unge...

• viktualia

FruLlis - jag tror att gravidmagar är inte skojiga än stora magar utan unge i... Min mage är inte direkt platt och tyvärr är det inget jag garvar åt när jag duschar... för den ser bara degig ut.

Jag är inte heller speciellt mycket för att väga mig, men just nu får jag hålla på med det tills jag rasat lagom mycket... dvs runt 20 kg...

• viktualia

Och förresten känner jag mig VRÅLDUKTIG som låter bli en massa småätande, godis, mjukt bröd och annat besvärligt....

Sprit i olika former har jag däremot inte gett upp - man måste ju leva också! Vitt vin är färre kalorier än rött och mycket bättre än öl. Så jag försöker hålla mig till vitt vin... *fnissar*

• _koko_

Conny mår utmärkt!! Kunde inte se bättre ut tydligen. :) 1.74cm lång vilket var bang on target för v.9 (8+1). :)

Puss på er, nu ska jag läsa ikapp!!

• nu är jag fruL

heeeeeeeeeeeeeeeej kokos
    åhhhhh vad glad jag blir
    Hurra för Conny!!!!!!!

Så du menar att det trots allt inte är både conny och sonny där inne

vickan
    näe degmage är inte lika underhållande som gravidmage.

det är det jag säger vitt vin är bäst.

Moppy: jag tror att det är så att döttrar också ser till själva attd e får se ut som gträddbakelser i allafall när de blivit ett par år.

Min systerdotter är helt galen i kläder och att vara fin. Syrran och hennes man är "bönder" och inte alls särskilt fåfänga så hur lilltjejen blev klädtokig redan som 2 årin är helt oförklarligt.
    men nu som 3,5 åring så är hon helt galen i kläder och smycken. och ALLT ska vara i rosa och glittra. Hon är så tjurigt envis så att syrran ibland får åka emd henne till dagis utan att hon har kläder på sig alls. För det är BARA finklännign som gäller och syrran vägrar.
    det är en viljornas kamp som heter duga....

Så även fast man inte själv köper och klär ens barn i rosa så är det nog ganska kört med döttrar....
    där är det fluff och glitter som gäller
    tyvvärr

• Liten med Mindre

Och jag som hört att rött vin var bättre än vitt - men det hade kanske med kolesterol att göra?

(Märkligt att ingen yrar om kolesterol nu förtiden - det var ju högaktuellt under 80- o 90-talen. Äggulor och bacon det värsta som gick att äta. Nu ska man bara äta Atkins-riktiga ägg och bacon. :D)

FruL - jag är både road och "oroad" av mina nya större boobisar. Kan inte låta bli att känna på dem emellanåt, samtidigt som de fortfarande skrämmer mig. Antar att det hänger ihop med mitt allmänna tillstånd som inte riktigt tagit till sig graviditeten ännu.

Har äntligen vuxit i en av mina snygga träningstoppar med inbyggd bh. Men tyvärr har min svullna mage samtidigt vuxit ur toppen och det glipar för mycket. :D

• Liten med Mindre

Det där med rosa - makens 4 åriga guddotter har nog det mesta i rosa. Inklusive den nya fina barbie-klockan i knallrosa. :D Prinsesson, fjärilar och Pippi Långstrump är idolerna. :)

• Liten med Mindre

Härligt koko - att få se conny i all välmåga!

Hur är det med viruset - har du frisknat till?

Svar på tråden När märker man av det?