• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Nej, ledsen att göra er besvikna ;), det var ingen sonny som gjorde conny sällskap. Han får klara sig själv, vilket han verkar göra utmärkt. Eller hon. :D

Så många sidor att läsa ikapp, så jag vet inte vad jag ska kommentera... Frågade läkaren om missfallsrisken och han sa att den sjunker drastiskt nu när man sett att allt ser bra ut, så det blir nog en januaribebis för oss. :)
    22 januari för att vara exakt, jag fick behålla mitt egenuträknade datum.

Ikväll kommer mina föräldrar hit och ska få höra de glada nyheterna. :)
    Ska bli så roligt att få berätta!! Trodde knappt att den dagen skulle komma...

• Lapinette

Vickan - nu låter du som mig för några vintrar sen. Vi hade pepparkakor i köket på jobbet och jag och min kollega sa alltid "nu skippar jag en pepparkaka" vilket innebar att vi kunde dricka ett glas vin istället.

Liten - hade absolut en lågkalori fylla igår. Räksallad med vitt vin.

Brudsommar - hoppas ni får hjälp någon annanstans.

• Snart så....

härligt att Conny mådde bra kokosen :D :D

Hur mår du själv? bättre med viruset?

• Lapinette

Många bananer blev det !

• _koko_

Oj, missade hela BS inlägg, stackare som inte får några vettiga svar från bvc! Vad är de till för egentligen? Om det är sånt som drabbar alla barn kan man väl få en instruktionsbok med sig från bb?

• Frejis

Vad tråkigt Brudsommar att ni inte fick svar på frågorna och att de inte kan hjälpa till med den medicinska biten tillräckligt snabbt. Går det inte att byta BVC? Vad säger sjukvårdsupplysningen? Jag hade nog ringt dit och kollat om de hade några tips.

Koko, grattis till det fina Conny/Sonny :) 1,74, det var inte lite det ;)

Här har ni annars en som precis har ätit några bitar av grillad kyckling. Ingen fet sås dock! men det känns att jag dör om jag inte får grillad mat med feta tillägg. Känner svullen som ett hus, men får väl äta lite till :) mums!

• BrudSommar2006

Tack för länken, ska definitivt överväga att gå dit! Det låter betydligt mer lovande än vad vi har råkat ut för, om än rätt krångligt att ta sig dit.

• Lapinette

koko - låter helt underbart! Toppen att allt ser bra ut och vad underbart att berätta det för dina föräldrar. Hur många veckor har det gått nu?

• Liten med Mindre

Brudsommar - efter att ha varit på Tyresö vårdcentral, med antagande att bvc är liknande, så känner jag mig nästan fullt beredd att åka in till stan med bebis och allt.

Men jag får väl lyssna med en kompis som går med bebis här ute, vad hennes erfarenhet är.

Svar på tråden När märker man av det?