• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Jag har fortfarande inte bestämt när jag ska till Sverige.

Hm, jag är lite förvirrad vad gäller det också nu.

Fick just veta att 2 (!) av mina kompisar från mitt gamla labb ska disputera "runt årsskiftet". När nu det är mer exakt?? Och jag vill verkligen komma hem till båda deras disputationer. Men allt beror ju på hur nära de ligger. Om det räcker med 1 Sverigeresa som kan täcka in båda, eller om jag måste göra två?

För om det bar är en resa så kanske kanske kanske att jag kommer hem tidigare i höst också??

Men som sagt jag väntar in mer detaljerade datum för kompisarna samt er hur det går på jobbet.

• sweetstreet

Undrar också var Page är!!!!

Och även Pirr som inte varit in på hur länge som helst.

Och Mugglan är också borta nu??
    Men hon kanske har en massa att göra med sina presentationer och sin kurs. Det var väl denna veckan väl???

• Lapinette

Låter ungefär som vår väntan ...fast vi har väntat på att badrumskillen skulle ge oss ett startdatum. Nu sitter vi här och det är svårt att få hotellrum (i alla fall på de ställen vi vill). Nåja, det blir nog bra ändå.

• sweetstreet

I vilket fall Lappis så hoppashoppashoppashoppashoppas jag att den dag jag kommer till Sverige så har både du och jag ngt i magen. Det skulle ju vara så himla fantastiskt!!!!!!!!

Shit! Jinxade jag det nu??!!! :o

Tartillbakatartillbakatartillbaka!!!!!!! :?

• Lapinette

Det är sant Muggles har inte varit inne på ett tag och pirr kommer jag inte ihåg när hon var inne senast. Ibland känns det (speciellt dagtid) som jag är den enda ogravida som är inne på tråden.

• Lapinette

Ja, något lär vi nog ha i magen men ifall det är sprit eller en bebbe det får vi väl se.

• Lapinette

... eller kanske en banan?!

• sweetstreet

Hm banan???

Tja det låter dock jobbigt med en transatalnt-flygning med en vibrerande banan instoppad???????? :o

• sweetstreet

Hm Ja ibland känner man sig faktiskt som typ den enda ogravida kvinnan... punkt...

Skitskumt, men i vårt hus där vi bor möter jag minst 1 gravid mage i hissen varje dag!!!!
    Och på jobbet är flera gravida.
    Och i tråden är såklart de flesta gravida.
    Och ja, så känns det ungefär....

Paranoid??? Eh? Bara förnamnet... :?

• Lapinette

Vem vet det kanske skulle bli en superhärlig resa! Nej du Sweetan, nu måste även kaninen dra sig från jobbet. Får se om jag orkar rocka loss på dancen idag. I måndags gick jag ut efter 40 minuter för jag var helt slut. Brukar aldrig hända så vi kan väl lägga det till listan på sympton.

Ha de!

Svar på tråden När märker man av det?