• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Jaaaa i agusti/september borde vi få läsa om nästa omgång trådbebisars äventyr i magen :D :D

Åhhh vilken rolig höst det kommer att bli

• Storasystern

Morrn morrn!

Grattis Koko!!! Hurra vad skönt att conny mår bra! (och lite skönt att det bara är en... ;) )

Sweet - koffein-speedad?? ;) Jag kommer iallafall inte kunna äta bananer utan att garva ihjäl mig på ett bra tag! :) :) :) :)

Frullan och Moppy, jag håller med om att det vore trevligast att köpa neutrala barnkläder (d.v.s. inte blå/rosa), men det är nästan omöjligt!!! Har handlat lite till kompisarnas barn och det är svårt som tusan att hitta neutrala grejor! :(

• Liten med Mindre

Hihi - håller med - det ska blir skoj att se alla trådbebisar - och framför allt alla nya trådmammor. Efter alla föresatser som ältats här inne blir det kul att se om vi blir som vi tänkt oss.

Som gravid skulle jag minsann inte äta en massa onyttigt - och behövde jag äta för att hålla illamående i schack skulle det vara nyttigheter som vanlig/torkad frukt, frön och nötter.

:D Pyttsan - höll på att få upp lunchen när jag försökte ha solrosfrön på sallanden här om dagen - för första gången på 6 veckor.

Hellre hamburgare och pommes...eller för alldel bara något som för tillfället verkar lockande och inte kväljande.

För att sen inte tala om vad jag som mamma ska och inte ska göra med/för mitt barn. :D

• Snart så....

Förstår precis Lappis, jag skulle nog oxå skippa inseminationen och gå direkt på privat ivf som kokos.
    Har ni planerat flera barn? då hinner du verkligen inte vänta på landstinget. Eller går du före i kön pga ålder?

• Snart så....

Liten, hahahah ja inget blir riktigt vad man tänkt sig.
    Jag hade tänkt att jag skulle kunna promenera mkt och vara aktiv under graviditeten och hur blev det med det??
    Jaja det är bara accpetera och göra det bästa av det :)

• nu är jag fruL

ha ha ha
    jag hann inte klart där.
    Fick ett samtal och har super bråkat med en mjukvaruleverantör. jag skickade iväg inlägget efter samtalet utan att skriva klart det.

• Liten med Mindre

Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det här. Påverkan eller ej? Vill ju inte låta bli jordgubbar. Frågan är om de använt något annat lika farligt innan - så att det är hugget som stucket.

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=660916

Varför måste de krångla till det? Finns det KRAV-jordgubbar? :?

• Lapinette

Snartis - för en IVF genom landstinget måste man först ha gått igenom hela den här undersökningsproceduren vilket jag antar att vi snart är klara med (när jag fått svaren för kontrast och sekretprovet). Sen så är kön ca 1,5 år och jag går inte före någon i kön pga min ålder. Kan göra en kostnadsfri insemination fram till min sista 38-års dag dvs 18 maj 2009 MEN vem orkar stå i den kön?

Gällande insemination så funkar ju bl a detta om mannen har dåliga simmare. Min arbetskollega blev gravid genom insemination, på andra försöket. Hon har två söner idag. Så insemination kan ju visst fungera men med IVF är det större chans.

Liten - läste också det där om jordgubbar imorse. Herregud snart får ju gravida inte äta någonting.

• nu är jag fruL

men gud mindre:
    hur orkar du jaga reda på all information om vad man får och inte får
    jag har aldrig stött på någon som har sån fullständig kontroll på vad saker innehåller eller inte.
    Shit jag är heeeelt lost.
    det enda jag har snappat upp under alla år är att blodpuddigt, broccoli och spenat innehåller järn och är bra och att fisk innehåller omega 3 och att det är bra.
    sen är det nog kört med vad övrigt elände innehåller.

ha ha ha
    jag har ju för faaaan noll koll

jag komemr äta jordgubbar ändå, satte i mig 2 liter igår kväll... fast det är klart maken fick några
    ha ha ha

kom precis på hur spännande det är emd att kroppen förändras. jag har på mig mina första mamma byxor idag och jag märker verkligen att de sitetr helt annorlunda.
    självklart gör de det eftersom magebn är en badboll numer så det är ju inget konstigt alls.

men vad jag är så enormt förundrad över är att till och med skelettet verkar ändras. inte bara de "mjuka" delarna som har att götra med att man blir tjockare.

näe jag har fått så tydligt bredare höfter och bredare lår.
    men det tror jag är bar för det måste ju udnerlätta förlossning.

• nu är jag fruL

lappis:
    jag skulle inte helelr vänta. jag skulle nog också planera in privat IVF, vad finns det liksom att vänta på?
    Och jag har fått uppfattningen att ni inte står på ruinens brant heller...

men så KLART så hoppas vi lalla att inseminationen ni gjort har gett resultat. jag vill såååååå otroligt gärna att det ska ha tagit för er såd et kan du inte ana.
    Håller tummar och tår som sagt!

Svar på tråden När märker man av det?