• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Frullan - jag gissar att ditt blajande fungerar som en uppladdning ;) jobbet får nog se värsta sidor av en utvilad Frullan snart.

Jag känner mig som en riktig hemmafru, så lågt har jag sjunkit ;) Håller på att stryka, tråkigt som f*an. Får belöna mig själv med denna drömcheeseburgare sedan och äta upp den med gott samvete.

Liten - har inga tips när det gäller tuggersättning. Mera mat är alltid ett säkert och enkelt tips :)

• nu är jag fruL

lappis
    Jo jag har jobbat in ca 100 övertidstimmar så nog finns det att ta av. problemet är ju bara att jobbet måste bli gjort.
    MEN nu verkar det äntligen som min chef har en ersättare på g och då kanske man kan få in den så jag kan gå tidigare. det gäller bara att orka fram till augusti då....

• nu är jag fruL

är ni medvetna om hur mycket soker det är i maränger
    ha ha ha
    jag är helt lkaddig runt munnei, i munnen och på händerna
    Men maränger var det enda glutenfria som fanns...
    GOTT

• nu är jag fruL

socker och kladdigt ska det stå....
    varför blir det sååååå fel

• Liten med Mindre

För att din hjärna är sockerspeedad FruL. :D

• nu är jag fruL

aha är det därför
    du är såååå smart!

ha ha ha
    jag åt choklad för en liten stund sedan och det är ju såååååå fel för min mage. Är det något som jag inte tål så är det det.
    Så jag blev så dålig i magen
    ha ha ha
    måste skratta

la precis världens värsta rökare som stank död och pest och precis då kom en projektledare och ville prata emd mig.
    ha ha ha
    sååååå kul att se henne försöka hålla amsken i gasdinmman
    ha ha ha

jag bprde skämasm men jag kan bara skratta!

• Liten med Mindre

Själv planerar jag redan nu ledigt en bra bit före jul. Förstår verkligen inte de kollegor som inte kunde tänka sig att gå mer än en vecka innan BF. Det finns ju så mycket annat att göra än att jobba.

Så länge jag får må bra i alla fall. eller så blir det som för vännerna till maken - 7 veckor för tidigt och inget ledigt alls.

Sitter och småflinar inombords när folk kommer och vill planera mitt arbete för hösten. Vet att en del av sakerna kommer man nog behöva ta in en framtida vikarie till.

Fast lite retsamt är det att chefen kommer att jobba för att ett av mig länge efterlängtat projekt startas under hösten = heltid för mig på roliga saker. Undrar bara om jag hinner klart??? :? Orolig, med den beslutstakt som gäller nu i alla fall...

• Lapinette

Frejis - det är faktiskt nästan 2 år till min sista 38 års dag så skulle det vara 1,5 års kö och jag ställer mig där typ i slutet på augusti så finns det en chans att vi hinner med en omgång. Men som sagt...vem orkar vänta?!

• Frejis

Lapinette - Om jag var du skulle jag ställa mig i kön i alla fall. Tänk om det går fortare? Det kostar ingenting att stå där (ha, ingen bostadsförmedling) och den stör ju inte allt annat som man gör, men bra att ha om man råkade behöva det. Vi gör ju inseminationer etc privat, men tar landstinget bara ifall... i vilket fall som helst värt att pröva!

• Moppy

Lappis - jag vet att hon systern hos Norén på sophiahemmet kan ställa er i IVF kö. hon frågade nämligen oss det nar vi var dar en sväng. Kolla med henne hon verkar vara en handlingskraftig dam!

Det är så roligt att det är så mycket snack om mat och magproblem här i tråden. Jag lär mig en massa varje dag!! Kanske vi kan öppna en magspalt här vid sidan om den där sexspalten som vi snackat om tidigare?!

Svar på tråden När märker man av det?