• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Å - när det droppar in lite ny inspiration så får jag snart gå. Vilken miss! Men lite nytta har jag fått gjort idag (ni anar inte vilken härva konstruktörer och projekledare kan göra av kablar och kabelmärkningar).

Ser otroligt mycket fram emot att gympa på annat än cykel idag. :D Hoppas bara att det inte är fullt eller nåt sånt.

• Liten med Mindre

Muggles - då gäller det att ha koll på knipövningarna och kunna klämma ut bananen också. :D

• mugglesfan

Två själar - en tanke Piggelin?! Kram tillbaka!

Jodå, kursen gick bra faktiskt, fick precis reda på resultatet från utvärderingen och det såg väldigt bra ut. Jag slutar med flaggan i topp haha. Idag hade vi sista föräldragruppsmötet och sedan lite andra möten men nu har jag läst ikapp äntligen.

Har ytterligt svårt att motivera mig till att jobba just nu. Börja jobba efter lunch är uselt för motivationen...

• mugglesfan

Japp, jag har faktiskt slarvat med knipövningarna på sistone. Får skärpa mig...

BS: förstår att du blev orolig - hade jag också blivit om jag var du. Om det kommer blod blir man väl alltid lite extra nojig? Att små flickbäbisar kan blöda har jag aldrig hört tidigare - den här tråden blir nog min räddning när jag kommer så långt. Jag har ju inga kompisar som ligger före mig som jag kan fråga. Så jag frågar väl antagligen er BS och Vänner som kommer att vara experter i sept!

• Liten med Mindre

muggles - det stod faktiskt på din favoritsida (growingpeople) om att småtjejer kan blöda första tiden. Hittade det idag. Där finns en guldgruva att ösa ur. :D

• mugglesfan

Förresten så ska vi på profylaxkurs på söndag första gången av två, ska bli intressant.

Ang bebbar i magen och efter: jag har hört att de är likadana som i magen, dvs personligheten de har i magen har de även efter när de kommit ut. Så jag tror jag kommer att få en lugn men pigg bebis. Min BM säger att den är pigg och rör sig mkt, vilket är bra (det känner jag självklart också att det rör sig men jag har ju inget att jämföra med om det är mkt el lite). Men samtidigt tror jag att det är en lugn liten person, iaf får jag det intrycket. Då brås h*n på min man för själv har jag temperament ha ha

• Lapinette

Förresten Frejis du som alltid pumpar. Ska du gå idag??!! Jag har bokat in mig då det visade sig att maken landar typ 23:30 i natt (trodde han skulle komma hem tidigare ).

• Lapinette

Mugglan - jag har inga sympton...jag bara skämtar om dem ibland. Det har ju inte ens gått en vecka från ÄL...måste ju vara stört omöjligt att känna något redan. Säger damen som precis satt och klämde på brösten (hoppas ingen såg mig!).

• mugglesfan

Liten: jo jag har länkat till den en del, jag erkänner Men jag har inte läst allt där än... Det finns som sagt mkt att ösa ur. Var faktiskt min BM som tipsade mig om den från början och som faktasida är den bra tycker jag.

• Lapinette

Och förresten angående banan så har jag hört om folk som stoppar in äppelpaj. Det ni! Måste onekligen vara svårare att få ut än en banan. Antar att själva poängen med det är att mannen ska äta upp pajen så att säga...hmmm... *kliar mig i huvudet*. Kanske något att testa när maken är tillbaka?

Svar på tråden När märker man av det?