• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

jag slår snart era OT inlägg med hästlängd

• Liten med Mindre

Frejis - aerobics var lagom jobbigt. :) Kommer nog att gå igen för att öva upp koordinationen lite. Hade dock hellre skippat styrkedelen och bara dansat på.

Fast revbenspjäll lät rätt gott det med. Du kan nog gympa en annan dag.

• Liten med Mindre

Och för att vara lite OT med FruLlis, så har jag just fått i mig morgonfikat med en härligt grovmacka och Earl Grey. Mmm!

Nu vill jag få gå hem...

• nu är jag fruL

jag vill också gå hem....
    jag är såååå klar med att jobba. Var hittar man motivation??? det är ju trots allt två månader kvar!

Hur ska man lyckas motivera sig????

Åhhhh vad skönt det vore att få gå hem och bara....
    ja vara!

• Liten med Mindre

För att vara mer OT - vi ska på bio på Sergel (Stockholm), ikväll. Någon som kan tipsa om en ok restaurang i närheten (Från Vasagatan och upp mot Hötorget, kanske även förbi), där det går att få enkel men god mat?

Maken ville för ovanlighetensskull inte ha hamburgare i Kungshallen (bara för att jag snöat in på det :D ).

• viktualia

FruLlis - det är inte bara du som har krångel med jobbmotivationen. Upplysningsvis är det sommar och åtminstone jag kan längta IHJÄL mig efter semester och att slippa tänka på jobbet.

Bara för att bråka med mig så är jag mitt i värsta arbetstoppen och jobbar som en gnu.....

Men med tanke på vilket tempo du har haft, så är det väl rätt naturligt att längta efter ledigt... det gör väl de flesta så här i skolavslutningstider

För egen del ska jag ha en vecka ledigt efter midsommar - ska bli störtnajs! Frågan är väl hur jag ska klara att pallra mig tillbaka och jobba några veckor innan det är dags för längre ledigt sen... *grubblar*

• vårbrud2008

Längtar också efter ledighet. Har semester v 28-31 och sen finns det en risk att jag blir arbetslös och det ser jag inte fram emot kan jag säga. Först vara arbetslös och sen vara mammaledig är inget för mig. Jag gillar att jobba.:)

Idag börjar jag inte förrän 11.30 och det är en seg väntan hemma med sonen.

• Frejis

Liten - Ska testa SatsCorePuls idag för första gången :) du har visst gått på det tidigare?

La Bodega är ju ett säkert kort. Ett annat är KGB som även har hamburgare på sin meny. Den kinesiska restaurangen på Kungsgatan (rätt nära Vasagatan) är inte så dum heller. Sedan finns det ett par andra kinesiska på Sveavägen (en vid Weibulls och den andra på andra sidan gatan). Och så klart Harry B James på Regeringsgatan (nästan bredvid SATS) - aldrig fått dålig mat där! Revbensspjället avnjöts där igår kväll :)

• Snart så....

Hallå tjejer,

Ehhhh motivation??? Näää den har redan tagit mammaledighet :D :D

Så himla roligt, käkade middag med en kompis igår som under midsommar ska göra deras första babyförsök :)
    Vi pratade tidigare i våras om hur man enklast blev gravid osv så nu har hon laddat upp med hela tunga artelleriet (Äl-tester mm):D :D

Är det bara jag som inte har problem med magen?? fick ju enbart det när jag åt järntabeletterna ca 2 veckor.

Nu måste jag jobba vidare *suck*

• Liten med Mindre

Frejis - tack för tips. Ska kolla med mannen.

SatsCorePuls - jo, du lär få hög puls och bli trött i benen. Var rädd om knäna bara, så att du inte trampar eller hoppar snett. Händer lätt när man blir trött på slutet. Sätt brädan på minsta "vickandet".

Svar på tråden När märker man av det?