• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Nä nu ska jag haffa nästa båt!

Och kanske gå ut och gå och lyssna på min mp3-bok som jag laddat ner! El så dammsuger jag...

Ses imorgon för då börjar den STORA NERTRAPPNINGEN!!! El den har ju redan börjat märker jag...

• viktualia

mugglan - fick jag bestämma helt själv så skulle jag bo i ett hus 5 km eller närmare från centrum av en stad i Mälardalen med mer än 100 tusen invånare totalt.... (japp det finns flera att välja på)

men istället letar vi hus i en liten håla på 30 tusen invånare som jag verkligen inte valt...

... tänk vilka spratt livet kan spela en!!

• _koko_

vickan, bra tips, det borde ju cicci läsa!! Om nu pick'n håller sig lugn till beräknad nedkomst vill säga. :)

• vårbrud2008

Ja, när det magproblem så får jag nog också tillhöra den gruppen.
    Har en irriterad tjocktarm och en stressmage. Har gjort undersökningar
    men inget annat har visat sig, så det finns inte mycket mer att göra
    än det jag brukar, motion, rätt kost, FIBER osv. Slarvar man får
    man stå sitt kast men ibland bara måste man synda lite.

Nu under graviditeten är det hopplöst. Tycker jag är förstoppad mest
    hela tiden och det är jag aldrig annars.

BVC = här blir man tilldelad var man ska vara och tillhöra så det är inga konstigheter med det. Enkelt tycker jag. Jag tillhör en bra ?avdelning? med bra stöd från två sjuksköterskor. Fick mycket stöd då jag inte hade någon mat till min gosse och fick ge honom tillägg. Blev inte anklagad för att vara en dålig mor som jag blev på BB.

• viktualia

vårbrud2008 - trist att höra att det finns fler med puckade magar!!! min är hyfsat i skick för närvarande, men det går i vågor!

Dags att dra hem från jobbet förresten! tjohoooooo!

• mugglesfan

Vårbrud: jag har senaste veckan testat med sk loppfrön (psylliumfrön tror jag de heter eg) och det funkar kanon mot hård mage! Vill verkligen rekommendera detta!!! Jag äter just nu extra järntabletter och hade hård mage redan innan men med en halv matsked loppfrön i filen varje morgon har jag inga problem alls (måste dock dricka ordentligt för att det ska funka).

Detta är ju ett naturligt sätt att få igång magen som inte "förstör" tarmfunktionen, så det känns jättebra att det funkar. Pröva! Du hittar det i vanliga mataffärer, förmodligen i hälsokosthyllan (bland Go Green och sådana produkter).

• mugglesfan

Kan tillägga att det inte smakar ngt alls och är inte ett dugg äckligt vilket ju också är ett stort plus

• vårbrud2008

mugglesfan
    Tack för tipset! Ska kolla på Maxi i helgen.
    I vanliga fall är jag inte hård i magen men när jag är gravid är det hopplöst fast jag inte äter järntabletter.

Håller på att fixa med hindersprövning just nu, hur många blanketter ska man egentligen fylla i och skicka?????
    Jag har nu ansökan och försäkran (Hindersprövning) och anmälan om nytt efternamn. Räcker det?????

Svar på tråden När märker man av det?