• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

Lapinette - jag är verkligen inte nån stjärna på jobbsökeri.. sökte inte jobbet jag har idag, det fick jag genom kontakter som jag inte visste att jag hade...

.. så till det här jobbsökandet så tog jag hjälp av både den ena och andra för respons på CV och brev...

• Lapinette

Superbra att du gick så långt ändå Vickan. Nej, nu måste jag rusa! Bye!

• mugglesfan

Vickan, vad är ditt drömjobb då? *nyfiken* "Personlig Sökmotor" på internet???

Jag hade tänkt ta 17.10-båten hem och skita i alla minustimmar idag men jag har just insett att jag har missat den (skrev några jobbmejl faktiskt )! Attans, då blir jag kvar här 20 min till...

• mugglesfan

Funderar på att åka hem och städa, dammsuga hela lägenheten. Behövs verkligen efter allt det här fina vädret som fått oss att totalt ta en paus från hemmaliv. Det blev mkt picknick och grillning ute den senaste veckan; bara hem och vända typ. Fast jag "får" eg inte dammsuga för maken eftersom jag får ont i ryggen då Han är go.

Vi fick vår nya soffa i tisdags - och jag har redan hittat mitt nya favorithörn! Vi blev av med våra gamla Ikea-soffor samma kväll. Jag scoutade runt på blocket för att se vad man kunde få för pris och insåg att Tomelillasoff-annonser fanns det gott om... så vi la ett ganska lågt pris och tänkte att i värsta fall får vi väl ändra annonsen efter en vecka till "bortskänkes mot hämtning". Lite svårt att få plats med dubbla soffor liksom... Men annonsen var ute ca kl 22 - och kl 22.30 ringde första
    Dagen efter hade jag kurs och vid lunchtid hade jag 19(!) missade samtal och 6 sms... Ooooops, vilken felbedömning. Men vi blev av med dem snabbt iaf, det var skönt! De fick en 3-sits och en 2-sits sandfärgade Tomelillasoffor för 1800 kr - ett fynd skulle jag vilja säga! De var dessutom väldigt fräscha trots sin ålder (köpta -97 och -96). Men de som köpte hade köpt ett 280 kvm (!) hus i Munkedal så de hade lite yta att fylla... Herregud, hur kan man vilja bo i Munkedal?! (Ursäkta, om ngn här läser och kommer därifrån!)

• viktualia

mugglan - fniss fniss "personlig sökmotor" vore faktiskt ett riktigt drömjobb!!! tänk om man kunde få betalt för att joxa med sånt!!!

näee jag är samhällsplanerare och jobbet jag hade sökt handlade om översiktsplanering på en kommun!

• viktualia

jaaa hur kan man vilja bo i hålor... ingen aning är svaret... för jag vill inte men gör det ändå.. i och för sig en större håla än Munkedal... men ändå...

• mugglesfan

Kul förresten att se era husfunderingar (alltså länkar till husannonser)! Jag som Lappis är ju intresserad av OT-inlägg och särskilt hus/lägenhet/inredning...
    Liten: ska ni på visning av det grisskära huset?

Jag har inte så mkt erfarenhet av husvisningar/-köp men med det låga priset skulle jag också sniffa runt extra noga efter mögel/fuktskador. Ngt måste det vara. Jag har jättebra luktsinne annars och känner direkt om ngt luktar mögel - är nog en bra egenskap vid ev framtida husköp... Men det kan ju som sagt vara ett lockpris också.

Läste i tidningen att genomsnittspriset för en central lägenhet har gått upp till 30000 kr/kvm här i Götet. Vår lägenhet har kostat ca 19000 kr/kvm... Det kändes helt normalt för 2 år sedan när vi skrev på kontraktet och nu är det plötsligt "billigt"... (ja ja jag vet att det inte är ngt alls jämfört med Stockholm...)

• mugglesfan

Vickan: men det finns mysiga och omysiga hålor och så finns det deprimerande hålor! Färgelanda (som vi kör förbi när vi ska till vår MYSIGA håla i Värmland) tex är fruktansvärt deprimerande! Och Munkedal så också så enormt tråkigt ut när vi åkte förbi påväg mot Fjällbacka härom veckan.

• mugglesfan

Men jag antar att deras 280 kvm hus gick loss på mindre än vår 96 kvm lägenhet
    Det kan vara EN anledning...

• mugglesfan

Personlig tränare finns ju... Personlig assistent... Varför inte Personlig sökmotor? Tänk om du hade fått en slant för varje gång du letat upp info till oss i tråden??

Svar på tråden När märker man av det?