• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Ååååhhhhh, jag har ingenting att göra idag!

Inga mejl nästan för alla tyskar verkar vara på semester. Ett möte som jag skulle på på måndag blev inställt så nu har jag all tid i världen att förbereda tisdagsmötet på måndag - vad ska jag göra hela dagen idag???

• Liten med Mindre

Muggles - Underhålla oss som vill fly från saker att göra. :D

• Lapinette

Muggles - njuuuuttt! Det finns massor av skoj att göra när man inte har något arbete.

Frejis - så tätt inpå din kommer. Jag får min mens normalt (har visserligen bara testat med stickor 2 ggr tidigare) exakt 14 dagar efter ÄL och böjen kommer ju 2 dagar innan. Fick böj natten mellan onsdag och torsdag så då borde ju tanten komma typ på Midsommarnatten. Det stämmer väldigt väl med mina normala cyklar som oftast ligger på ca 30 dgr. Ville testa med stickor denna gång då mensen var så konstig sist, fick den ju på dag 33.

• nu är jag fruL

eller mugglan
    ta ledigt och ät glass i solen

förresten hur länge ska du jobba och när är din BF? jag har lite dålig koll på alla...

hur är det med cicci och snartis, hur länge planerar ni att jobba. Snartis vet jag ju ska ha semester men hur gör ni andra.

Och förresten alltså det här med semesterar och så är ju självklart en generell fråga och inte bara tilkl dom som har BF snart. SÅ KLART!

själv så planerar jag ju inte in någon semester i sommar. Jag ska vel försöka ta fredagarna lediga under hela juli och augusti och bara jobba 4 dagars veckor. helgerna tänkte jag då spendera på landet och ute och segla.
    Sen tänkte jag gå på mamma ledighet i mitten av augusti BF den 4/9.

hur ser det ut för er.

• Lapinette

Sympton - känner ett sug/drag i magen. Kände ju även ägglossningen väldigt starkt och har lite smått funderat på om det har med själva kontraströntgen att göra. Hoppas bara jag inte fått någon inflammation. Annars så har jag väldigt dåligt flås men det kan ju bero på tusen andra saker. Ja och så är det den där nästäppan men halv kontoret lider av förkylning så även det har ju en rimlig förklaring. M a o allt är bara inbillning...som vanligt!

• Lapinette

Frullan - vad trevligt då får man sällis här inne på BT! Jag funderar också på att ta någon dag här och där vid fint väder och sen har vi två veckor, troligen vecka 31 och 32.

• nu är jag fruL

fasiken
    har ni fattat att det är juni och snart midsommar och efter det semestrar?
    det har inte jag fattat. men jag är ju super trög och har inte riktigt fattat att det är sommar

så hur är sommarplanerna tjejer?

• nu är jag fruL

lappis
    trevligt då får vi sitta hätr och snacka goja
    det lär ju vara lugnt på de flesta arbetsplaser inne i juli.

Ska ni vara hela semesterveckorna på västkusten? resa runt?

• Lapinette

Frullan - som det ser ut just nu blir det ca 10 dagar på Västkusten sen skulle jag vilja ha resterande dagar hemma i vår nyrenoverade lägenhet!!! Badrummet borde vara klart vecka 31 så det skulle vara störtskönt att få flytta HEM och städa av och dona och fixa. Jag antar att du förstår känslan av konstant byggdamm. Jag har dammsugit och torkat hela veckan. Superonödigt egentligen då jag vet att det är skitigt när jag kommer hem igen. Nu har de sagt att de ska vara klara på lördag (med vårt vardagsrum) men vad fasiken de har ju sagt detta tusen gånger förut.

• Lapinette

Jag planerar ju mina projekt själv så jag ser till att sprida arbetet så även i juli ska jag leverera rapporter och planera ett nytt projekt. Fast det lär ju bli lugnt på telefonerna...men det tycker jag att det är redan nu.

Svar på tråden När märker man av det?