• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

oms:
    jag tror inte att det var nån som menade att det var onormalt att inte ha tid till annat än barnet.
    Tvärtom. det är ju det man är förundrar över att man inte hinner NÅT annat alls. det är bara väldigt svårt att förstå var tiden tar vägen innan man är där själv.

mindre:
    kanske är världens bästa affärs ide att sälja bilsimulator (gärna med inbyggd AC för varma dagar) till småbarnsföräldrar
    ha ha ha

• Oms

Fast Frullan, jag tycker inte att det e konstigt elelr svårt att förstå alls, det e ju bara att se sig omkring så förstår man att det e så.
    Jag menar jag hade världens underbaraste barn som låg på sin lammskinnsfäll o skrattade medan jag städade, duschade,lagade mat, tvättade osv osv - så skulle jag gå på mina egna erf så skulle jag inte heller förstå det men jag har ju hört o sett andra och plöjt några tusen barntidningar/böcker och förstått att jag hade det bra på den fronten.

fast det e klart jag måste erkänna att jag var lite oförstående när min ena svägerska inte hade hunnit duscha på 1½ vecka... men det hade inte så mkt m bebisen, även om han var ett kolikbarn, att göra utan med henne själv och hur hon prioriterade sig själv. jag har ju hela tiden sett till värdet av att jag mår bra medan hon trodde att tiden skúlle komma av sig själv tex - så visst DET kan jag vara oförstående inför - att man väljer att inte ta sig tid när tid finns det håller jag med om!

• nu är jag fruL

som sagt det ska bli sååå intressant att märka att dygnet helt plötsligt har två timmar istället för 24.
    Sen är vel jag lite korkad för jag förstår inte saker bara för att jag ser dom runt omrkting mig. jag måste nog uppleva själv för att fatta. I min värld har fortfarande dygnet fler timmar, men jag förståpr absolut attd et kommer ändras när borren kräver sitt. Ska bli järkligt intressant.
    men det är ju jag det...

• nu är jag fruL

ha ha ha
    nu är det ca en timme sen jag kom från lunch
    och
    ja
    just det
    ...
    nu är jag hungrig igen

• mugglesfan

Oms: själv har jag inga småbarnsföräldrar alls i min närhet så jag har varken egna el andras erfarenheter att gå på. Har bara hört på avstånd (bekantas bekanta typ) att man inte hinner ngt. Att det är ett helt dagsprojekt att ta sig till Ica mm. Men jag förstår det inte ändå riktigt fast jag betvivlar det inte heller. Men som frullan säger, det är svårt att förstå innan man upplevt det själv (el sett ngn på nära håll?). Det känns som att 1. amma 2. äta frukost själv 3. klä på bebisen 4. klä på sig själv 5. plocka ihop alla saker som ska med 6. gå ut... inte borde vara omöjligt men det verkar det nästan vara den första tiden.

Piggelin har två kompisar som sagt till henne att informationen de önskar att de hade fått men som ingen sa till dem innan de fick sitt första var "du kommer inte utanför dörren de första 3 månaderna". Alltså att man blir oerhört bunden hemmavid (de hade väl iofs barn som behövde ammas ofta) vilket de inte var beredda på. De hade planerat lite fikor på stan mm innan de födde och så blev det tydligen inte alls. Och då blev det en chock när de först trodde att "ska det vara såhär nu??" Men det var tydligen bara den första tiden så om man är lite beredd på det så kanske man klarar det bättre...

• nu är jag fruL

jag ÄR nog som sagt korkad
    För jag har ju en syster som har och haft tre små barn. Men jag fattar fortfarande inte riktigt att tiden bara försvinner med småbarn.

men jag trivs med att vara lyckligt ovetande för tillfället. men syrran sa senast igår att planera och ställ i ordning innan ifall att ni inte hinner eller orkar efteråt.
    Så det kanske man kan göra...

• mugglesfan

förresten frullan - himla kul att se dig tillbaka i tråden!

var det förresten inte ett tag sedan som Cicci var inne? Hon har väl inte åkt in till BB???

• nu är jag fruL

och det är precis som mugglan skriver
    jag betvivlar det ju absolut INTE för jag ser det ju hos andra.
    jag akan bara inte förstå det hela...

• nu är jag fruL

mugglan
    tack tack gumman
    jag har saknat att ha tid att spralla runt i tråden.

Näe cicci har inte varit här idag. men jag tror inte att hon är på BB fakstiskt, hon 'är saäkert ute och har en mysig lunch med maken elelr nåt sånt.

• mugglesfan

Oms: hur vet man att de får i sig den tjocka näringsriktiga mjölken? Kan man se el känna det på ngt sätt? För jag har hört samma råd att i början kommer bara den tunna men som sagt, ingen har sagt hur man vet när den tjocka kommer?

Svar på tråden När märker man av det?