• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

muggles - jag sattes i dansskola som 5-åring. Det kanske var ett sätt för mamma att återfå den flicka som hon hittills inte hade sett.

• Lapinette

Oms - min väninnas son var inte för tidig och detta med att ge mat varannan timme resulterade i att de aldrig sov samt att det blev en vana.

• mugglesfan

Apropå det där med varannan var tredje timme så sa de att om barn får för lite mat så blir de slöa och orkar inte äta, så därför är det viktigt att man i så fall väcker barnet och ger det mat (såvida det inte vaknar av sig självt alltså). Men det löser sig väl. Det kan säkert finnas barn som äter var 4:e timme utan att bli slöa? Med tanke på hur olika det kan vara... Det är väl det som är så svårt att det inte finns några absoluta riktlinjer. Ingen manual. Är inte det vanligaste svaret man får på en fråga till MVC att "det känner man vad som är rätt". Hmmm ja, kanske.

• mugglesfan

JAg tror den här tråden kommer att vara en grym tillgång när man kommer till den fasen så småningom! Precis som den varit i de tidigare faserna med aladåber, symptom etc.

Jag har märkt tex på föräldragruppen (och bland vissa kompisar) att jag är ganska insatt nuförtiden Flera ggr har jag märkt att saker som BM har berättat för vår föräldragrupp och som de inte haft en aning om har jag redan känt till (tack vare denna tråd oftast).

Hur gick det med BIM-listan - det blev aldrig ngn va?

Frejis: sön/mån
    Lappis: midsommar
    ???

• Lapinette

muggles - jag får nog läsa igen allt som är skrivet här OM den dagen kommer. Orkar tyvärr inte plöja igenom alla tips om barnvagnar etc eftersom jag fortfarande är i aladåbstadiet.

Gällande BIM så har jag förut efterfrågat om det är någon denna vecka men det verkar inte så. Vi är ju inte så många kvar.

• mugglesfan

En av tjejerna i föräldragruppen frågade förresten om utpumpning av bröstmjölk om man vill ta sig ett glas vin. Och vår BM avrådde bestämt från detta. Pga att man inte kan veta hur lång tid efter alkoholintaget som alkoholen är borta ur bröstmjölken. Och inte vilka mängder som är i bröstmjölken. Stackars tjej, hon såg jättebesviken ut. Men jag tänkte för mig själv att jag kommer ändå att pumpa och ta mig ett halvt glas till mat. Man behöver som sagt inte berätta allt för BM/BVC. Och man behöver inte lyssna till dem som om de vore gudar och visste allt.

Jag kör på Ciccis devis: sunt förnuft!

• mugglesfan

Jag förstår dig Lappis - det är ju superointressant med barnvagnssnack!!! Tycker jag nästan nu med faktiskt...

Men om du inte har pollenallergi så låter ju nästäppan lovande iaf. För symptom kan visst komma 1 v efter ÄL (det gjorde det för mig).

• mugglesfan

Det är FREDAAAAAAG!!! Bara så ni inte glömmer det...

Det var ngn som undrade (Moppy?) om magen känns spänd när den växer. Kanske senare i slutet men nu när jag är i v30 så tycker jag att den växer men inte att huden känns obehagligt spänd. Tillväxten verkar ske i den takt som huden hinner med. Har inga bristningar än *peppar, peppar* men det kan ju smälla till (som det gjorde för Vänner) iom att min mage fortfarande är ganska liten (enl en massa andra människor som kan jämföra med sina fruar osv). Det jag däremot börjar känna av är att mina inre delar (magsäck mm antar jag) trycker mot revbenen nu när Slick'n växer. Så jag får sitta rakt el tom lite bakåtlutad för att få plats med allt

• Lapinette

Liten - skulle inte du på bio ikväll på Sergel. Jag och maken ska dit och Piraterna men det blev jättetidigt då den är 3 timmar lång. Vi ska vara där redan 17:30. Mat får det bli efteråt.

• Lapinette

Hade tänkt att gå på spinning men bio är nog bättre när man sovit dåligt samt att jag har tränat både onsdag och torsdag. Nåja, trevligt att slippa vara hemma när det är kaos.

Svar på tråden När märker man av det?