• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Jag kan heller inte fatta varför man har så lite tid, men det visar sig väl Folk som säger att de knappt hinner duscha - hur är det möjligt???

BS: på vår föräldragruppp igår hade vi besök av en BVC-sköterska som sa att barn som skriker mkt är pigga och att de på BVC alltid blir glada när barnen är sådana medan föräldrarna blir stressade Så se det som positivt att Iris skriker och vill äta hela tiden (om du kan).

• Lapinette

start september - jag gjorde ju min kontrast bara för några veckor sedan eller om det var en månad sen...minns inte. I alla fall, inget sex 3 dagar innan röntgen och min läkare skrev ut antibiotika i förebyggande syfte men jag har fattat det som att alla gör inte det. Antibiotikan är ju för att slippa ev. äggledarinflammation eller liknande. Jag åt antibiotikan 3 dagar innan och 6 dagar efter röntgen.

• start september

Tack Lapinette!

Jag kollar upp det med systern tror jag, jag har ju fått alla typer av inflammationer det sista året så det känns dumt att chansa.

• Lapinette

September - Just det, du som har varit så mycket sjuk borde nog vara extra försiktig. Ring dit och be dem skriva ut ett recept. Himla onödigt om du skulle få äggledarinflammation.

• nu är jag fruL

mmmm
    vad gott det var med lite mat sen fanns det massa chips kvar sen något möte igår som blev en bra efterätt

kokos: inte bara kommer dui från gangsterförort, conny comer ju också bli gangester förorst unge

förresten så är alla förorter gansterområden.... per definition

mugglan:
    just nu verkar det sååååå lockande att till och mde bli uttråkad av att vara hemma. Allt verkar emr intressant än att sitta på jobbet.

jag tror dock inte att jag skulle kunna bli utråkad hemma. det finns alldeles för mycket att hitta på! Jag tror inte att det skulle vara möjligt för mig att bli uttråkad....

• nu är jag fruL

jag skulle läsa böcker, sy, åka till landet men framförallt hänga i stallet!
    hur kan man bli uttråkad då?

• Oms

BS - ang att barn inte somnar sött i vagnen är (tyvärr)hur vanligt som helst!

tjejer jag måste meddela er att alla barn är egen individer det finns INGET barn som följer några slags riktlinjer som står i böckerna. ett barn kan sova 12 timamr på raken från vecka 1 och ett annat sover max 2 timmar på raken i flera år - ALLT är ok/normalt!

Detta gör oxå att vissa mammor har mer tid än andra. och jag ser inget kosntigt med att man inte hinner med sig själv o hemmet som nybliven mamma - så är det! även om jag hade det bra m min dotter så har jag ju sett andra genom åren och förstått att så är det.

så BS det e bara o gilla läget, 3 av mina brorsöner tex somnade enbart när de åkte bil så min bror körde bil hela nätterna med iaf två av de i 1års tid med båda - det ni! det står inte i ngn bok men det var det enda som fungerade! de skrek i vagnen, i sängen, i famnen och in babysittern men tvärsomnade i bilbarnstolen så fort motorn startades...

• Liten med Mindre

Mumsar glass till efterrätt. 8) Gott!

Jag tror inte heller jag har problem att vara ledig, så länge jag mår bra i allafall.

• Liten med Mindre

Man får bygga en bilsimulator hemma. :)

September - lycka till nästa vecka! Sen är det skarpt läge väl, om allt ser bra ut?

• Oms

Bs - du säger att du ammar mkt, det gör man i början till dess att mjölkproduktionen kommer igågn ordentligt, iaf i upp till 1 månad kan man hålla på o amma varje timme dygnet runt om man har "otur" din dotter håller nog på o kickar igång den.

hur länge ammar hon per gång innan hon somnar? hinner hon få i sig den feta näringsrika mjölken eller e det bara den tunna som är som vatten för dem? har du väldigt mkt mjölk och hon inte orkar amma så länge per gång innan hon e trött så får hon inte i sig tillräckligt m fet mjölk och blir därför hungrig igen på en gång. Då kan det vara lönt att pumpa ut den första mjölken (den del som kommer av sig själv när det väl börjat spruta) spar det och frys in, fungerar sen bra att använda som vatten (nej den är inte så näringsrik utan fungerar som törstsläckare för bebisar istället för vatten)

eller så har hon ett stort sugbebohv men är egentligen inte hungir/törstig och då skulel jag pröa m napp om jag vore er (min dotter minskade amningen m 19 till 9 ggr/ dygn när vi började m napp)

Svar på tråden När märker man av det?