• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Hej, hej, är det någon som råkar veta när man får börja ge bebisen vatten? Tänkte att det kunde vara bra att få i henne vätska hellre än en massa näring om hon bara är törstig i värmen. Om det blir så att jag blir tvungen att ta till ersättning menar jag. Jag frågar vidare bland mina småbarnsbekanta, går säkert att söka fram också.

Liten, lycka till på söndag på visningen, tänk den som hade ett hus att flytta till!

Vad det är svårt att få fem minuter över att ens klä på sig! Pappa duger inte när hon är ledsen och jag tycker vi ammar och ammar och inte räcker det, en kvart senare är det dags igen...

Igår skulle jag följa med med vagnen när vi gick och hämtade hunden på dagis men hon skrek hela vägen dit och hela vägen hem, kände mig jättestressad. Trodde att små barn gillade att åka vagn och somnade!

Är nöjd med fotograferingen igår i alla fall, hon sov hela vägen dit och tillbaka hem igen, fast det var kö och vi fick vänta en bra stund på vår tur.

• nu är jag fruL

BS
    kan ingenting om barn och deras behov.... ring BVC och fråga vet ja...

ja det där är såååå farsinerande, att alla emd barn säger att de inte har tid till något alls.
    Jag som ännu inte har barn kan inte förstå det. men alla säger samma sak.

men vart tar tiden vägen....? jag fattar bara inte.
    Ska bli intressant att få uppleva det själv. Just nu så har jag ju bilden av att bebisar sover hela tiden så att man kommer ha masssssor med tid till allt möjligt skoj.
    men så verkar det inte vara...

konstigt....

• Lapinette

Var precis ute och tog en mörk choklad i köket. Vi har fått en helt kartong hit till kontoret. Vet inte varför men bra är det!

Frullan - vad då anonym?! Jag vet nog vem du är? Vi har också (mamma) vårt landställe västerut i Sörmland. Ska kolla hur många mil det är från huvudstaden ....hmmm 68 km säger mappy.com. Så då är vi inte så långt ifrån varandra. Kanske kan vinka från vår badbrygga?!

Ni anar inte vad jag ser fram emot att komma hem från semestern och äntligen få komma tillbaka till vår lägenhet! Det känns inte som vi bor där just nu då det är bellamrat med prylar på höjden. Sen hoppas jag att vi inte behöver anlita hantverkare något mer.

• _koko_

Första dan på jobbet, vill både vara här och inte... Har insett att min sjukdom gått över i jobbiga gravsymptom som gör att jag känner mig sjuk...

Har skitjobbig växtvärk i både mage och rygg, ryggen är klar värst! Feber på kvällarna och lite illamående hela tiden. Trött och hängig och orkar knappt tänka på mat, för då mår jag ännu mer illa...

Ååååh, känner mig superynklig och vill bara gnälla!!! Men nä, nu måste jag nog skärpa till mig, så här ynklig får jag inte vara, det är ju patetiskt!!

Solen skiner och det är friskt och skönt ute, snart är det lunch och ikväll är det fest.

Och sen är det helg igen och bara 4 arbetsdagar till SEMESTER!!! 5 veckor blir det i år, har aldrig haft så lång semester förut. :) Ska bli så sjukt skönt!!!

lappis - det var jag som hatade "mys" :D

Så, ego-koko har skrivit färdigt.

• nu är jag fruL

lappis
    ha ha ha
    ja DU vet ju vem jag är.... jag tänkte mest på alla hemliga spioner från min arbetsplats som är här
    eller
    kanske inte....

nojjig... jag

ha ha ha
    68 km, då vet jag vilken stad ni har ställe i
    mysigt plejs.

• _koko_

FruLlan - jag fattar inte heller, det kommer nog bli ett bryskt uppvaknande för oss...

BS - hoppas du får svar på dina frågor!

• nu är jag fruL

hejsan kokos raringen
    Du får visst gnälla!
    Du gör inte aklls det särskilt mycket om jag får säga vad jag tycker.

Jobbigt emd växtvärk sov. Men gangster conny behöver plats, det är bara att acceptera
    ha ha ha
    han ställer till oreda för morsan redan nu

vad ska ni göra alla veckorna? vara hemma? reda? fy faaaan vad skönt för er!

• nu är jag fruL

jag skriver verkligen som ett arsel
    hoppas ni fattar nåt!

• nu är jag fruL

näe nu måste jag gå och äta, kan inte hålla mig längre...

• mugglesfan

frullan: jag vete fasen vad jag ska göra! De första 4 veckorna har ju mannen också semester och då ska vi upp till Värmland en sväng till deras (mitt också nu ) land. De har en stuga ca 10m från en sjö och där finns en optimist också. Och bastu. Och superskön veranda och bra badbrygga

Men vad 17 ska jag göra ensam de resterande 2 veckorna (kan ju bli max 5v???). Hmmmm...kanske kommer bli totalt uttråkad.

Det var inte jag som inte tål uttrycket "mysa" utan koko tror jag. Men jag tycker också att det är bättre att vara rak på sak - SEX är ju så trevligt!

Svar på tråden När märker man av det?