• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Åhhh, prata inte om semester. Jag har ägnat många timmar denna vecka med att maila hotell på Västkusten för att försöka pussla ihop vår minisemester. Minns inte när jag hade mer än 2 veckor i följd men det beror ju på att jag har haft distansförhållanden de senaste 8 åren.

Muggles - grattis till att soffan blev såld så snabbt. Vi har haft vår annons inne sen typ ett halvår. Inte en enda har ringt fast jag har sänkt priset . Trist då den är relativt ny och väldigt fräsch. Vill ju köpa en ny soffa.

Frejis - gärna pump någon gång men varför efter mens och Midsommar? Jag känner mig faktiskt förvånandsvärt ok i kroppen idag. Ska försöka pumpa lite mer regelbundet.

• Lapinette

Liten - jag gillar Grodan Sergel. De har ju alltid sina "alltid på Grodan" så som fiskgryta, clubsandwich och raggmunk.

• Liten med Mindre

Mmm...raggmunk kanske vore gott. :)

• Lapinette

Liten - älskar också raggmunk och deras är jättegoda.

• Frejis

Liten - tack för tips, särskilt när det gäller knäna som har strejkat de sista två månaderna. Hög puls, det låter lovande! :)

Lapinette - Tycker att Pumpen känns värst de första två gångerna om man har gjort uppehåll. Brukar känna mig superstark första gången (även när det kommer till utfall ;)), men gång nr 2 blir lite värre...

Efter mens och Midsommar - jag bimar på söndag eller måndag och då ligger jag dubbelvikt tills den sedvanliga överdosen av smärtstillande börjar verka. På fredag har vi redan Midsommarafton, vilket innebär att det inte hinns med någon Pump innan.

Men... om jag nu av misstag plussar då lovar jag att gå på jättemånga Pump nästa vecka ;) Anteckna löftet, t!

• Frejis

Det skulle ha stått tack!
    :)

• mugglesfan

Godmorgon - här är en tröttis igen. Fattar inte, jag sov ju en timme igår kväll och har sovit bra inatt men ändå är jag supertrött med grus i ögonen. Tog en extra järntablett igår om det nu skulle bero på det.

Här är det också liv i magen, första ggn som det var liiite störande var igår kväll. Hallå, ligg still när mamma ska sova!! Det var värsta discopartyt i magen
    Men om det stämmer som du säger Snartis att de rockar runt extra i v30-32 så stämmer det på mig också... Oftast tycker jag det är otroligt mysigt när det rör sig i magen, det är det bästa med hela graviditeten. Men fortfarande är det skitskumt att tänka sig att det faktiskt är en levande varelse i min mage! Lite alienkänsla... ska man aldrig vänja sig vid det?

Jag har börjat svullna lite i fötter och fingrar - igår hade jag svårt att få av mig ringarna. Men tydligen skulle det hjälpa att dricka och att gå promenader så jag får ta mig en promenad snart. Igår blev det varken promenad el dammsugning utan en bok i sängen tills jag somnade...

• Liten med Mindre

Muggles - det där med alien-känslan funderade jag också över i början på veckan. Intressant att det är så det faktiskt känns när det börjar röra på sig. :D

• Lapinette

Men Frejis har du BIM redan på söndag!! Hur nära inpå BIM har du böj? Jag gjorde visserligen min insemination för tidigt men jag har inte BIM förrän på typ fredag natt.

För mig är pumpen rent dödande första gången efter ett långt uppehåll. Då kommer jag knappt ur sängen. Igår var det säkert dryga 2 veckor sen sist vilket jag trodde skulle kännas men det verkar jag visst klara av. Det är nog när vi kommer upp till 1-2 månader som det gör olidligt ont.

Självfallet ska vi gå och pumpa i nästa vecka Frejis! Ingen magvärk och tant ska ju komma.

• Frejis

Böjen brukar komma 13-14 dagar före bim. Fick böj förra måndag och inseminationen gjordes dagen därpå (5/6).

Hur många dagars cykel har du? Några symptom förutom minnesluckorna? Själv känner jag ingenting - kroppen har tröttnat på framkallade symptom och tagit en paus.

Svar på tråden När märker man av det?