• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Moppy - tack för tipset och ja hon är verkligen en driftig dam. Gillar även hennes hund skarpt.

• Tinga

Oj, oj, oj; här är man borta i 1.5 dagar och har 30 sidor att läsa ikapp! Vilka kackelmajor ni är! Fast det visste jag ju sen gammalt, egentligen.

Jag har varit i Oslo, och oh! vilken härlig flygtur jag hade dit ifrån Köpenhamn. Jag flög tidig eftermiddag i tisdags och det var alldeles klart väder, så man såg hela västkusten hur tydligt som helst. Riktigt häftigt att kunna se Helsingborg, Båstad, Laholmsbukten, Halmstad och alla orterna längs Hallands kust så tydligt. Det kändes lite som när man sitter med en kartbok framför sig, men nu kunde jag se allting i verkligheten istället. Över Göteborg såg jag både Liseberg och Ullevi väldigt tydligt. Muggles - såg du att jag vinkade till dig?

I Oslo var det rejält party på tisdagskvällen! Inte helt lyckat att komma i säng först kl. 3 på natten när man ska träffa kunder dagen efter, men shit happens! Mötet gick bra iallafall, så jag är nöjd.

koko - grattis till det fina ultraljudsresultatet! Härligt att höra att allting ser bra ut.

Victory - jag tycker att du är en riktig tuffing, som kämpar både med jobb, relation, renovering och bebisverkstad. Men jag tycker att det verkar som att relationen fungerar bättre nu, så förhoppningsvis har det en positiv effekt på allt det andra också.

Page - spännande att ni är igång lite mer med utredningen nu!

Lapinette & Frejis - jag håller tummarna så att de blir blå för att det gått bra med era inseminationer! JAg åker ju på semester i mitten av nästa vecka, men jag ska försöka hitta något internetcafé efter midsommarhelgen, så att jag kan höra hur det gått för er.

• mugglesfan

Nu närmar jag mig...

• BrudSommar2006

Det här med BVC verkar krångligt. I Solna så är varje område knutet till en viss barnmorska och det verkar knepigt att få byta. Jag har ringt min husläkare och där får hon börja från 6 månader och fram till dess är det tydligen barnakuten som gäller om de blir sjuka så kanske att vi får stå ut med vägningen, mätningen på den BVC vi hamnat tills att hon blir gammal nog för riktigt läkarmottagning.

Nu har vi varit på fotograferingen för Mitt I tidningen och beställt fotot också, det blev ganska bra men hon sov sig igenom alltihop så det blev en trött liten bebis på fotot!

• viktualia

mugglan - närmar dig ikappläsning!!

Mycket viktig info finns om vibrerande bananer och annat bra!

*fnitter*

• Tinga

Jag noterade också särskilt tipsen om de vibrerande bananerna när jag läste ikapp! De kanske är bra för fertiliteten?

• Liten med Mindre

Eller så är de inte bra - finns inget belägg för endera. Möjligtvis som stimulantia då... :D

• viktualia

näeee för ingen har ju klivit ur garderoben och berättat att de verkligen testat bananer som fertilitetshöjare....

• Piggelin1

Hej tjejer,
    som vanligt har jag fullt upp med att läsa ikapp & hinner sällan skriva...
    Men lika kul som alltid att följa er allihopa!

Tinga, då såg du nog i princip vårt hus också, vi bor närmsta granne med Liseberg

Sweet, jag har precis mailat dig!! NY, here we come!

Oops, måste hoppa tillbka till jobbet...

Hej, hej Muggles förresten - hoppas att kursen gick bra igår!! Kram!

• mugglesfan

Så, nu är jag ikapp!

Grattis kokos till UL:et och det fina embryot! (El är det foster redan, kommer inte ihåg vilken vecka man byter namn...)

Page: KUL att höra ifrån dig! Och rapporten om din undersökning, jag har tänkt lite på dig och undrat hur det gick.

Lappis och Frejis: det låter lite som symptom iaf... Spännande!

Det här med banan med skal på - alltså den där hårda pinnen tror jag är för hård och "skavig" för att fungera på kl*toris... Men å andra sidan, om man tar av skalet så blir väl bananen väldigt hal och kanske glider in helt Tänk om man inte får ut den igen...?

Svar på tråden När märker man av det?