• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Earl Grey-te, eller mörk choklad?

• Snart så....

Jissis, tror att sambon kommer få vara hemma mer än han räknat med. Så jag får lite semester genom att jobba :D

HAhahah det ska nog gå bra, tur att vi har många som vill vara barnvakt som sagt

• nu är jag fruL

snartis
    Men fyyyy vad bra, då kan ju du och jag gå ut och gå och jaga kickn medans boris sover
    så får jag också gå av mig några kilon.

Apropå vad ni pratade om förut om hur man hade trott att man skulle vara under graviditeten så håller jag med.

jag hade också planerat att hålla igång bättre eftersom jag hört att det gör sån skillnad under förlossnignen om man har kondition och muskler mot om man är otränad.
    men sen jag slutade rida har jag ju inte rört mig alls. Förmodligen för att ridning är det endra fysiskt som jag tycker är kul.
    jag faktiskt det enda eftersom jag inte har sexlust....

Så det gör jag inte.
    Sen hade jag nog faktiskt planerat att äta mycket emr ONYTTIG mat än vad jag gjort. jag har helt enkelt inte hunnit äta mer bullar och kakos osv. Kan bero på att vi inte har nåt kök, men det ska jag ta igen när köket är klart

• Liten med Mindre

Fast FruLlan, jag har alltid tyckt det varit kul med mat, och de senaste 15 åren även vad den innehåller och hur kropen påverkas.

Fast nu för tiden (även före bebis) tycker jag det är så trist att laga.

Sen är det ju en annan fråga att äta sånt som innehåller bra saker. Sååå långt har jag inte riktigt kommit, på heltid i alla fall. :D

• nu är jag fruL

Ja tycker också det är trist att laga mat och det oroar mig lite inför framtiden. Ska borren behöva leva på hämtmat?
    fast å andra sidan så dör man vel inte av det...

Jag tänker faktiskt mer på vad jag äter nu än vad jag någonsin gjort fastr det är enkelt eftersom mitt mål är att få i mig järn. jag har ju så pinsamt dåliga järn värden trots överdosering av järntabletter. Så jag försöker äta något järnrikt varje dag, vilket faktiskt är lätt då jag älskar leverpastej
    mmmmm
    det är så attans gott.
    Sen äter jag nån annan järn rik grej varje dag. Till lunch idag blir det spenat
    så jag försöker vara lite duktig

• nu är jag fruL

snartsi
    förutom barnvaklter finns det internatskolor man kan skicka iväg ungarna på
    de kanske kan ta emot barn redan som två åringar....
    eller.....

• Snart så....

Hahahah ja eller åka på resa till Mallis med sån barnpassning som ingår :)

Jag har nog supertur för mitt järnvärde är fortfarande superbra så kommer inte behöva äta järntabletter alls :D

Sen måste jag tillägga att jag lagade massor av mat/bakade innan jag blev gravid och nu är lusten för det helt borta. Så mkt hämtmat som det blivit har jag nog inte ätit i hela mitt liv

• Snart så....

uj nu får alla sluta prata om mat inkl mig för blir bara hungrig av dig

• nu är jag fruL

åhhhhhh
    mitt liv är sååååååå svårt
    sitter här i valet och kvalet om jag ska falla för min hunger och gå och äta redan nu....
    eller om jag ska försöka härda ut en halvtimme till.....

åhhhh dessa ENORMA problem man brottas med.....

• nu är jag fruL

ha ha ha
    snartis
    vi verkar vara hungriga båda två. jags itetr nästan och dagdrömemr om pizza.

det var ett jäääävla tjat om pizza nu. det är nog bara inse att jag och maken måste göra en tripp till förortren i helgen så jag kan få min efterlängtade pizza. Tänk att det inte finns glutenfri pizzza inom tullarna HELT otroligt. det måste det göra, det kan inte vara så att det inte finns. Vad är stockholm för u-land ??????

snartis
    åhhhh
    jag förljer emd till mallis
    kan vi inte göra en mamma resa med våra knyten och lämna in dom i nån bamse klubb och dricjka drinkar sen

ha ha ha
    så mycket planer nu sen kommer man vel inte vilja åka nånstans eller göra nåt

Svar på tråden När märker man av det?